موضوع هولوکاست، دستاویزی برای سال‌ها اشغال سرزمین‌های فلسطین و کشتار مردم مظلوم این منطقه شده است. جنایات صهیونیست‌ها در اشغال سرزمین‌های مردم فلسطین و دهه‌ها رنج و ستم بر مردم این منطقه، دیگر برکسی پوشیده نیست. دهه‌هاست تصاویر این جنایات در شبکه‌های مختلف تلویزیونی جلوی دیدگان انسان‌های حقیقت‌طلب جهان ظاهر می‌شود و قلب آنان را به درد می‌آورد.
کد خبر: ۸۶۵۳۴۹
خشم صهیونیست‌ها از گران‌ترین جایزه هنرهای تجسمی

به گزارش جام جم، این بار برای نمایش سیمای صهیونیست‌ها در قالب کاریکاتور، هنرمندان این رشته در قالب دومین مسابقه بین‌المللی کارتون هولوکاست گردهم آمده‌اند تا نفرت خود را با هنر خود متجلی کنند. البته بهانه شکل‌گیری این مسابقه، به سال قبل و اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر مهربان اسلام بازمی‌گردد. همین اهانت و جسارت سبب شد، مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج دوره دوم مسابقه را با فاصله‌ای چند ساله تدارک ببینند. دوره اول مسابقه بین‌المللی کارتون هولوکاست هم یک دهه قبل در پی اهانت کاریکاتوریست‌های دانمارکی به آخرین فرستاده خداوند شکل گرفت.

دومین دوره مسابقه کارتون هولوکاست از بهمن سال 1393 فراخوانش را منتشر کرد. در فاصله پنج ماه، هنرمندان 50 کشور دنیا از قاره‌های مختلف برای این مسابقه اثر فرستادند. حضور بیش از 200 هنرمند خارجی و بیش از 100 هنرمند داخلی در این رخداد، نشان از پایگاه متزلزل و چهره زشت رژیم غاصب صهیونیستی در میان هنرمندان حق‌گرای جهان داشت با حضور پر رنگ هنرمندان آزاده خواه جهان در این رویداد، رسانه‌های غربی به‌خصوص رسانه‌های حامی‌رژیم صهیونیستی واکنش منفی برای برگزاری این مسابقه نشان دادند و حتی رادیو اسرائیل ضمن برنامه‌ای، برگزارکنندگان این مسابقه را «آدم‌خوار» توصیف کرد.

با همه این اتفاقات نمایشگاه دومین مسابقه بین‌المللی کارتون هولوکاست قرار است خرداد سال آینده برگزار شود.

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر این رویداد دراین‌باره به جام‌جم گفت: با حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج جوایز دومین دوره مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست دو برابر شد. قبلا قرار بود در مجموع 25 هزار دلار به برگزیدگان این رویداد هنری اهدا شود که این مبلغ دوبرابریعنی 50 هزار دلار شد. شجاعی طباطبایی که البته به‌دلیل سابقه برگزاری دوره نخست مسابقه کاریکاتور هولوکاست به 20 کشور ممنوع الورود و حتی تهدید به قتل شده است، این مسابقه را واکنشی به انتشار طرح توهین‌آمیز از پیامبر گرامی‌اسلام(ص) در نشریه شارلی ابدو ذکر کرد و گفت: بحث ما در این مسابقه نفی یا اثبات هولوکاست نیست بلکه مساله ما این است که چرا با وجود اعتقاد کشورهای مدعی نسبت به آزادی بی‌حد و مرز بیان، درباره موضوع هولوکاست اجازه سخن گفتن و ابراز عقیده داده نمی‌شود و در عمل صاحب‌نظرانی که منتقد این اتفاق بوده‌اند همچون دیوید اوین را زندانی و مجازات می‌کنند.

او ادامه داد: در قالب این مسابقه چند مساله طراحی شده است، اول این‌که چرا اجازه داده نمی‌شود درباره هولوکاست حرفی زده شود، دوم این که چرا تاوان هولوکاست را مردم مظلوم فلسطین باید بدهندو سوم این که ما امروز هم شاهد کشتار دسته جمعی بسیاری از زنان و کودکان در فاجعه غزه، سوریه، یمن و عراق هستیم و نگران هولوکاست‌های معاصریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها