در طول روز 25 هزار بار عمل دم و بازدم انجام می‌دهیم و تنفس هوای نامطبوع و آلوده زیان زیادی به شش‌ها و سیستم تنفسی بدن وارد می‌کند. گجتی که در تصویر مشاهده می‌کنید iBreathe نام دارد و اطلاعات هوای محیط اطرافش را می‌گیرد و این داده‌ها را به اپلیکیشن مخصوص خود روی تلفن هوشمند می‌فرستد. به کمک این اطلاعات کاربر می‌تواند سبک زندگی‌اش را اصلاح کند تا کمتر در معرض هوای آلوده باشد. غیر از اندازه‌گیری پارامترهای آلودگی هوا، این گجت عوامل آلرژی‌زا و باکتری‌های هوا را از بین می‌برد. با توجه به این موضوع آی‌بریث در محیطی به مساحت 20 مترمربع عملکرد مفید دارد. میزان شارژ باتری این گجت، زمان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌‌دهد.
کد خبر: ۸۵۷۵۹۱

قلاده هوشمند

حیوانات خانگی از صاحب خود دور نمی‌شوند، اما استفاده از فناوری برای اطمینان خاطر ضرری ندارد. Nuzzle قلاده هوشمندی است که به گیرنده جی‌پی‌اس مجهز است و با استفاده از آنتن‌های تلفن همراه، موقعیت مکانی حیوان را به اپلیکیشن مخصوص خود ارسال می‌کند. مزیت Nuzzle این است که به پرداخت هزینه ماهانه برای استفاده از خدمات نیاز ندارد.

این قلاده وزن کمی دارد و باعث آزار حیوان نمی‌شود و می‌تواند مسیر حرکتش را روی نقشه ترسیم کند. این قلاده حتی سرعت حیوان را اندازه‌گیری می‌کند و اپلیکیشن آن اطلاعات سلامت او را در کنترل دارد. قرار است این قلاده با قیمت 159 دلار عرضه شود.

آسمان درون اتاق خواب

تا به حال شده وقتی صبح از خواب بلند می‌شوید، آرزو کنید بدون برخاستن از رختخواب و رفتن کنار پنجره از وضع آب و هوا با خبر شوید؟ شاید این شرایط عجیب به نظر برسد، اما یک استارت‌آپ ژاپنی از این موضوع استفاده کرده و دستگاه tempescope را ساخته است. این وسیله با قرار گرفتن درون اتاق، وضع هوای بیرون از اتاق را در لحظه شبیه‌سازی می‌کند. برای این کار این دستگاه به رنگ و شکل چهار نوع وضع آب و هوایی از قبیل هوای بارانی، ابری، آفتابی و رعد و برق در می‌آید. این وسیله حتی می‌تواند پیش‌بینی وضع آب و هوا را نیز به نمایش بگذارد یا آب و هوای نقطه‌ای دیگر را شبیه‌سازی کند. این وسیله به شکل استوانه است که 365 میلی‌متر ارتفاع و 105 میلی‌متر عرض دارد و با قیمت 199 دلار عرضه خواهد شد.

گوش دادن به موسیقی با صدای عالی

حتما برای موسیقی گوش دادن، از تلفن‌ همراه‌تان استفاده می‌کنید، اما اگر کیفیت صدا برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، می‌توانید منتظر موزیک پلیری که در تصویر مشاهده می‌کنید، باشید. گجت مورد بحث Seiun نام دارد و در سه مدل ساخته شده است. این پخش‌کننده موسیقی یک طرح استارت‌آپی است که توانسته سرمایه زیادی را روی سایت ایندی‌گوگو جمع‌آوری کند. هر سه مدل این دستگاه قادر است صدا را با کیفیت بسیار بالا بدون فشردگی (PCM) و مشخصات 129KHz/24bit پخش کند. داخل این وسیله یک کارت حافظه 128 گیگابایتی وجود دارد و باتری 500 میلی‌آمپری آن تا 12 ساعت موسیقی پخش می‌کند. این وسیله همچنین با همان مشخصات پخش، صدا ضبط می‌کند و مدل نمایشگردار آن به صفحه 5.5 اینچی فول‌اچ‌دی با قابلیت پخش تصویر 4K مجهز است.

ثبت لحظات هیجان‌انگیز حین رانندگی

حین رانندگی لحظاتی پیش می‌آید که راننده دوست دارد از محیط پیرامونش فیلم و عکس بگیرد؛ تصور کنید صحنه‌ای دیدنی پیش رویتان اتفاق بیفتد. برای این شرایط گجتی که در تصویر می‌بینید ابداع شده است. Waylens وسیله‌ای است که جلوی آن یک دوربین قدرتمند به کار رفته و در پشت آن یک نمایشگر. دوربین جلویی از محیط پیش روی ماشین فیلم می‌گیرد و با اپلیکیشن مخصوص این وسیله می‌توان فیلم را تماشا کرد. پس از این کار می‌توان قطعه مورد نظر را جدا کرد و به اشتراک گذاشت، اما نمایشگر پشتی با یک رابط به سیستم دیاگ خودرو متصل است و اطلاعات ماشین از قبیل سرعت و دور موتور را برای راننده به نمایش می‌گذارد.

روشی جدید برای تعامل با رایانه

سال‌هاست از ماوس و کیبورد برای تعامل با رایانه‌ها استفاده می‌شود، اما عده‌ای جوان خلاق پیدا شده‌اند تا راهکاری جدید برای این کار ابداع کنند. Gest گجت جدیدی است که روی دست قرار می‌گیرد و هر یک از سیم‌های آن به یکی از چهار انگشت می‌چسبد. درون هر یک از حلقه‌ها 15 حسگر قرار دارد که به سرعت حرکات انگشت و دست را تشخیص می‌دهد.

با استفاده از این گجت 199 دلاری می‌توان کارهای بسیاری انجام داد. برای مثال کار با نرم‌افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ بسیار عینی می‌شود. غیر از این کاربردها، سازنده‌های «گست» دوست دارند این وسیله را جایگزین کیبورد کنند، به این صورت که اگر کاربر جای کلیدها را حفظ باشد، می‌تواند روی هر سطحی تایپ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها