تیم ملی در هفتمین بازی خود در مقدماتی جام‌جهانی ساعت 9 صبح امروز به میدان می‌رود

صبحانه با طعم «گوام»

تیم ملی امروز برای تثبیت صدرنشینی خود در مرحله نخست گروهی مقدماتی جام‌جهانی، به مصاف تیم نه‌چندان مطرح گوام می‌رود؛ دیداری که به وقت تهران ساعت 9 صبح برگزار می‌شود تا بسیاری از فوتبال‌دوستان، نمایش تیم ملی را پای سفره صبحانه ببینند.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۹

حریف امروز تیم ملی، تیم شماره 155 رنکینگ فیفاست. تیمی که در بین 25 قدرت اول فوتبال آسیا جایی ندارد؛ تیمی که ورزشگاه فوتبالش، چمن طبیعی ندارد و حتی چمن مصنوعی آن نیز از استانداردهای لازم برای بازی‌های حرفه‌ای برخوردار نیست و بالاخره تیمی که در بازی رفت با شش گل مغلوب ما شده است. با این حال فرقی نمی‌کند حریف گوام باشد، عمان باشد یا سوئد؛ آنچه کی‌روش از شاگردانش می‌خواهد این است که در تمامی بازی‌ها برای بردن بجنگند. سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری بازی امروز گفت: با برگزاری چنین بازی‌هایی در گوام، در راه توسعه فوتبال این کشور گام برمی‌داریم. مطمئنا ما از وظایفی که برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی داریم، آگاه هستیم ولی با کمال احترام برای گوام، در این بازی با تمرکز بالا و تعهد لازم به میدان خواهیم رفت. ما در سفر به گوام با مشکلاتی خارج از زمین فوتبال روبه‌رو بودیم و در اینجا هم با مشکلاتی نظیر چمن مصنوعی روبه‌رو هستیم ولی با در نظر گرفتن تمام مسائل وظایفمان را با تمرکز بالا انجام خواهیم داد.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که بر اساس اطلاعات رسانه‌ها از سایت فیفا، ایران می‌تواند به خاطر وضعیت چمن مصنوعی گوام برابر این تیم به میدان نرود، گفت: مطمئنا بازی در چمن مصنوعی برای بازیکنان من دشوار خواهد بود، اما این شرایطی است که تمامی تیم‌هایی که به گوام سفر کردند با آن روبه‌رو بودند. البته باید این را هم در نظر بگیریم وقتی گوام در چمن طبیعی برابر ما به میدان رفت، کارش مشکل‌تر از شرایط معمول بود. این را هم بدانید که بازیکنان من بدون هیچ توجیه و بهانه‌ای در سرما، گرما، برف یا باران باید همیشه در زمین بجنگند و سعی کنند نتیجه لازم را کسب کنند.

وی افزود: البته در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی تنها پیروزی اهمیت دارد اما به غیر از رقابتی که ما در انتخابی جام‌جهانی داریم، یک چالش و ماموریت بزرگ دیگری بر دوش داریم و آن هم توسعه فوتبال در جزیره گوام است که ما باید حتما سعی کنیم به این آینده‌سازی کمک کنیم و حضور ایران قطعا این کمک را به گوام خواهد کرد.

این همان چیزی بود که گری وایت، سرمربی انگلیسی گوام هم به آن اشاره داشت. او در نشست خبری این بازی گفت: حضور ایران در این کشور بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ فوتبال این جزیره است و ما از حضور تیم ایران و سرمربی بین‌المللی‌اش در اینجا بسیار مفتخریم. وایت در مورد بازی هم گفت: مطمئنا سعی می‌کنیم با جدیت و انگیزه‌ای که داریم برابر ایران به میدان برویم. نگاه من به این بازی مثل بازی‌های جام حذفی انگلیس است که همیشه تیم‌های درجه دو می‌توانند برای تیم‌های لیگ برتری مشکل‌ساز شوند؛ ما امیدواریم بازی خوبی مقابل ایران انجام دهیم.

تیم ملی در صورت پیروزی بر گوام با 14 امتیاز همچنان صدرنشین گروه D باقی خواهد ماند. در دیگر بازی امروز، عمان هم از ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت تهران در عشق‌آباد به مصاف تیم ملی ترکمنستان می‌رود.

تغییر گنجایش ورزشگاه

در همان اولین روزی که تیم ملی وارد گوام شد، یک خبر بیشتر از همه جلب توجه کرد؛ ورزشگاه محل برگزاری مسابقه فقط 500 نفر گنجایش دارد. البته پس از آن، گفته شد گنجایش این ورزشگاه هزار نفری است که باز هم تفاوتی در اصل ماجرا نداشت، چون تیم ملی قرار بود در ورزشگاهی بازی کند که گنجایش آن حتی از یک سوله کوچک هم کمتر بود. اما خبر جالب‌تر دیروز از گوام مخابره شد؛ مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به‌منظور تشویق هواداران فوتبال برای آمدن به ورزشگاه «ده دو» و تماشای بازی، با جانمایی سکوهای فلزی در کمتر از چند ساعت گنجایش این ورزشگاه را از هزار به 4000 نفر افزایش داده‌اند.

فرآیند تهیه بلیت هم برای بازی امروز بسیار جالب است. تماشاگران با حضور در دفتر فدراسیون فوتبال گوام و بررسی صندلی‌های باقی‌مانده از روی جدول نصب شده روی میز اقدام به خرید بلیت می‌کنند و مسئول فروش بلیت هم پس از خرید هر صندلی روی آن قسمت جدول خط تیره‌ای می‌کشد. قیمت بلیت بازی در بخشی از ورزشگاه که هنگام بازی در آفتاب قرار دارد، نصف قیمت دیگر بخش‌هاست.

افزایش تدابیر امنیتی در گوام

مقامات فدراسیون فوتبال و امنیتی گوام در آستانه بازی تیم‌ ملی این کشور مقابل تیم ملی ایران، از تشدید مسائل امنیتی در این جزیره آمریکایی خبر دادند. پس از حادثه‌ای که در جریان دیدار تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در پاریس رخ داد، این روزها شایعات زیادی از دیدارهای مهم فوتبالی به گوش می‌رسد که موجب آن شده تا تدابیر امنیتی شدیدی برای این مسابقات در نظر گرفته شود. این شایعات حتی به جزیره تحت سیطره آمریکا نیز رسیده و گوامی‌ها که کشورشان از جزایر نظامی آمریکا محسوب می‌شود، در آستانه بازی امروز دو جلسه فوق‌العاده را برگزار کردند تا آخرین راهکارها برای تدابیر امنیتی بازی را مورد بررسی قرار دهند. این موضوع با درخواست رئیس فدراسیون فوتبال گوام انجام‌ شد تا هواداران و آنهایی که با خانواده برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه می‌آیند، در شرایطی امن این مسابقه را تماشا کنند. گزارشگر تلویزیونی گوام به نقل از مسئولان فوتبال گوام در این زمینه گفت: ما در مورد ایجاد تدابیر امنیتی برای مسابقه ایران و گوام بحث و گفت‌وگوهای لازم را با مقامات امنیتی انجام داده‌ایم و فکر نمی‌کنیم مشکل خاصی به‌وجود بیاید.

برنامه بازی‌های امروز

گروه A: تیمور شرقی ـ عربستان (10 و 30 دقیقه)، مالزی ـ امارات (16 و 15 دقیقه)

گروه B:‌ بنگلادش ـ استرالیا (15)، قرقیزستان ـ اردن (17 و 30 دقیقه)

گروه C:‌ هنگ‌کنگ ـ چین (15 و 30 دقیقه)، بوتان ـ قطر (15 و 30 دقیقه)

گروه D: گوام ـ ایران (9)، ترکمنستان ـ عمان (16 و 30 دقیقه)

گروه E: سنگاپور ـ سوریه (15 و 30 دقیقه)، کامبوج ـ ژاپن (15 و 45 دقیقه)

گروه F:‌ چین‌تایپه ـ عراق (14 و 30 دقیقه)

گروه G: لائوس ـ کره‌جنوبی (15 و 30 دقیقه)، میانمار ـ کویت (15 و 30 دقیقه)

گروه H:‌ کره‌شمالی ـ بحرین (10)، یمن ـ ازبکستان (19)

تمامی ساعت‌ها به وقت تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها