باز همه چیز برعکس شد. میلیون‌ها یورو صرف خرید بازیکن جدید شد، اما همه چیز به‌هم ریخت. باشگاه‌های اروپایی در فصل تابستان تا توانستند بریز و بپاش کردند و در رقابتی سرسختانه با دیگر باشگاه‌ها، بازیکنان جدیدی را به ترکیب تیم‌های خود اضافه کردند. بازیکنان میلیون یورویی قرار بود ستاره‌های تیم‌های جدید خود باشند، اما تا اکنون چیز خاصی نبوده‌اند. پیش از این، بهترین‌های خریدهای تابستانی را معرفی کرده بودیم، اما اکنون به بدترین خریدهای تابستانی می‌پردازیم؛ خریدهایی که طبق انتظار ظاهر نشدند و هنوز توانایی خود را در قالب باشگاه جدید نشان نداده‌اند. آنها البته هنوز فرصت دارند به شرایط قبلی برگردند و خودشان را اثبات کنند. وقت کافی برای آنها موجود است؛ تا پایان فصل.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۴

1 ـ رادامل فالکائو (چلسی)

سقوط ستاره کلمبیایی‌ها ادامه دارد. او در اتلتیکومادرید یک ستاره تمام عیار بود. به موناکو هم که رفت، باز هم بازیکنی گلزن و درجه یک بود، هر چند تا حدودی افت کرده بود. پس از انتقال به منچستریونایتد، اما افول وحشتناکی را تجربه کرد تا جایی که خیلی زود عذرش از این تیم خواسته شد. خوزه مورینیو، سرمربی چلسی در این میان قصد داشت نقش ناجی فالکائو را بازی کند. بنابراین او را به چلسی آورد و به‌شدت اعتقاد داشت او در این تیم به همان ستاره سه سال قبل تبدیل می‌شود، اما هرگز چنین نشد. این مهاجم تیم ملی فوتبال کلمبیا را می‌توان بدترین خرید این فصل از سوی یک باشگاه اروپایی معرفی کرد.

2 ـ پدرو (چلسی)

زمانی که این بازیکن از بارسلونا به چلسی منتقل شد در همان مسابقه ابتدایی خود برای تیم جدیدش خوش درخشید، اما انگار همانجا متوقف شد. این ملی‌پوش اسپانیایی هنوز به ترکیب اصلی راه نیافته و کم‌کم اخبار بازگشت او به بارسلونا شنیده می‌شود. او که 19 میلیون یورو برای تیم جدیدش هزینه در بر داشته، هنوز اعتماد کامل مورینیو را جلب نکرده است. مشخص نیست چه اتفاقی افتاد که مورینیو تصمیم گرفت پدرو اولویت اول او نباشد.

3 ـ جکسون مارتینز (اتلتیکومادرید)

دیگر ستاره ناکام فهرست ما باز هم یک کلمبیایی است. این کلمبیایی جکسون مارتینز نام دارد که از پورتو با 35 میلیون یورو به اتلتیکومادرید پیوست. مارتینز اما بسیار ضعیف ظاهر شده است. مارتینز در 11 مسابقه خود برای تیم جدیدش تنها دو گل زده‌. این در حالی است که او فصل گذشته یکی از برترین گلزنان لیگ‌های مختلف اروپایی بود. مارتینز در حالی به اتلتیکومادرید پیوست که تا مرز قرارداد با میلان هم پیش رفته بود. میلانی‌ها از این که مارتینز اخلاق حرفه‌ای را در نقل و انتقالات رعایت نکرد بسیار عصبانی شدند اما شاید اکنون از این که این انتقال در نهایت به جایی نرسید بسیار خوشحال باشند.

4 ـ روبرتو فیرمینو (لیورپول)

فیرمینیو سخت کار می‌کند و تا می‌تواند در تمرینات از خود تلاش و انگیزه نشان می‌دهد، اما چه فایده که در یازده بازی لیگ برتری خود برای لیورپول هنوز گلی نزده است. زمانی که از هوفن‌هایم آلمان به لیورپول منتقل شد بسیاری او را ستاره آینده‌دار لیورپول معرفی می‌کردند، ولی این بازیکن 41 میلیون یورویی به هیچ عنوان نشانی از آن ستاره هوفن‌هایم ندارد. فیرمینیو که هزینه کلانی روی دست باشگاه لیورپول گذاشته، باید هر چه سریع‌تر فکری به حال خود بکند تا به سرنوشت ماریو بالوتلی که پس از یک فصل از این تیم کنار گذاشته شد، دچار نشود.

5 ـ ممفیس دیپای (منچستریونایتد)

دیپای را کریستیانو رونالدوی ثانوی منچستریونایتد توصیف می‌کردند؛ بازیکنی که در پی یک انتقال 5/27 میلیون یورویی از آیندهوون به منچستریونایتد پیوست. گرچه دیپای در برخی دیدارهای منچستریونایتد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا درخشیده، ولی در ارائه تمام توانایی‌های خود ناکام بوده است. بسیاری نیز بر این عقیده‌اند که دیپای جایی در فلسفه‌های فوتبالی فن‌خال، سرمربی هلندی منچستریونایتد ندارد. انگار فن‌خال از کار کردن با هموطنان خودش راضی نیست، سال گذشته با فن پرسی و امسال نیز با دیپای. دیپای البته توانایی این را دارد که هر‌چه سریع‌تر دوباره به همان ستاره درخشان آیندهوون تبدیل شود، به شرطی که کمی از حاشیه‌هایش فاصله بگیرد. او علاقه زیادی به حواشی دارد و می‌تواند توجه رسانه‌ها را به سرعت به سمت خود و حاشیه‌هایش جذب کند.

6 ـ استفان ساویچ (اتلتیکومادرید)

باز هم یک نماینده دیگر برای اتلتیکومادرید در فهرست بدترین خریدهای فصل. او استفان ساویچ نام دارد و با 25 میلیون یورو از فیورنتینای ایتالیا به اتلتیکومادرید پیوست. این ملی‌پوش مونته نگرویی از زمان پیوستن به جمع مادریدی‌ها فرصت چندانی برای بازی کردن پیدا نکرده و تنها 180 دقیقه به میدان رفته است یعنی به اندازه تنها دو مسابقه. البته یکی از دلایل کم بازی کردن او مصدومیت است، مصدومیتی که باعث شد او در فهرست بدترین خریدهای تابستانی باشگاه‌های مطرح اروپایی قرار بگیرد.

7 ـ مارتین مونتویا (اینترمیلان)

اینتری‌ها با خرید این بازیکن قصد داشتند اوضاع خط دفاع خود را تا حد زیادی سر و سامان بدهند اما مونتویا تا امروز حتی در یک مسابقه در سری آ هم به میدان نرفته است. اکنون او باید پشیمان ترین فرد برای جدایی تابستانی از بارسلونا و پیوستن به اینترمیلان باشد. البته آخرین اخبار حاکی است بارسلونا برای پس گرفتن این بازیکن خود از اینتر اقدام کرده است. مونتویا شاید در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به بارسلونا برگردد. حضور در اینترمیلان برای او تجربه تلخی بوده است.

8 ـ آلکس ساندرو (یوونتوس)

قهرمان فصل گذشته سری آ ایتالیا برای خرید ساندروی برزیلی از پورتوی پرتغال 26 میلیون یورو هزینه کرد. ساندرو مدافع چپ است و در نقش یک هافبک هم می‌تواند ظاهر شود. ساندرو و توانایی‌هایش زیر سایه پاتریس ایورای فرانسوی گم شده‌اند. ساندرو هنوز توان رقابت با رقیب 34 ساله‌اش در یوونتوس را ندارد. در توانایی او شکی نیست، اما سوال مهم اینجاست؛ چرا یووه باید این همه پول صرف خرید بازیکنی کند که مربی او را بازی نمی‌دهد؟

هیلدا حسینی خواه

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها