نرم‌افزارهای موبایل

غرق شدن در دنیای مجازی

واقعیت افزوده در میانه راه خود به سر می‌برد و از شرکت‌های بزرگ فناوری گرفته تا استارت‌آپ‌ها علاقه زیادی به آن پیدا کرده‌اند. در این میان سازنده این اپلیکیشن محصولی ارائه کرده تا به آرزوهایش در حوزه واقعیت افزوده واقعیت ببخشد.
کد خبر: ۸۵۵۵۰۳

Vrse اپلیکیشنی است که ویدئوهای واقعیت مجازی دارد. با باز کردن این اپلیکیشن و انتخاب هر یک از ویدئوهای آن می‌توانید به صورت 360 درجه زاویه دوربین را عوض کنید و آن را بچرخانید. با این کار می‌توانید هر گوشه از فیلمی را که مشاهده می‌کنید ببینید و از محتوای آن سر در بیاورید. اما قابلیت‌های این اپلیکیشن به همین جا ختم نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده گوگل کاردبورد یا نمونه‌های دیگر در یک محیط سه‌بعدی غرق شوید. ویژگی جالب Vrse این است که می‌توانید به صورت همزمان حین پخش ویدئو دوربین را بچرخانید؛ برای مثال کاراکتر فیلم در حال حرکت است و این امکان وجود دارد تا به صورت همزمان بتوان محیط اطراف شخص را تماشا کرد. این اپ برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس عرضه شده است. نکته مهم این است که فیلم‌های آن واقعی بوده و شبیه‌سازی نشده است.

The Weather Channel

هواشناس جیبی: این روزها دمای هوا مدام در حال تغییر است و بد نیست یک کارشناس هواشناسی همراهمان باشد که اطلاعات دقیق از اوضاع جوی داشته باشد. اپلیکیشن حاضر یکی از بهترین نمونه‌های موجود در نوع خود است که توانسته در میان برترین‌های اپ‌استور جا بگیرد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان بدون نیاز به پیدا کردن شهر فعلی از دمای هوای آن باخبر شد و شهرهای دیگری را نیز به آن اضافه کرد. رنگ و گرافیک اپ با توجه به نوع آب و هوا تغییر می‌کند؛ برای مثال در هوای آفتابی رنگ زرد غالب می‌شود و در هوای بارانی قطره‌های باران روی صفحه به نمایش در می‌آید. در کنار این قابلیت‌ها این اپ پیش‌بینی دمای آب و هوا تا 15 روز آینده را نمایش می‌دهد. با یک حرکت سوآیپ به سمت پایین می‌توان از اطلاعات بیشتری غیر از آب‌وهوا با خبر شد. برای مثال ساعت طلوع و غروب خورشید، سرعت باد، میزان رطوبت و شاخص UV در جدولی نمایش داده می‌شود. با ادامه حرکت انگشت رو به پایین، اطلاعات دیگری اعم از نقشه‌های آب‌وهوایی، اخبار مربوط به هواشناسی و اطلاعاتی دیگر نیز به چشم می‌خورد.

GIPHY

فیلم درون عکس: حتما تاکنون تصاویر متحرک را دیده‌اید که همچون یک فیلم کوتاه تکرار می‌شوند. این تصاویر GIF نام دارند و غیر از سرگرمی کاربردهای زیادی می‌توان برای آنها متصور شد. با توجه به این موضوع اپلیکیشنی ساخته شده است که آرشیو بزرگی از تصاویر متحرک دارد. با ورود به این اپلیکیشن در نگاه نخست با انبوهی از تصاویر متحرک روبه‌رو می‌شوید که در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند. در قسمت پایینی اپلیکیشن باکس سفیدی وجود دارد که می‌توان درون آن تصاویر متحرک با هر موضوعی را جست و جو کرد. غیر از این، با فشار آیکون همبرگری در کنار باکس جست‌و‌جو، منویی باز می‌شود که تصاویر متحرک را در اندازه کوچک نمایش می‌دهد. در این قسمت تصاویر متحرک با موضوع‌های متنوع وجود دارند؛ برای مثال می‌توانید تصاویر متحرکی از فیلم و سریال‌ها، موزیک‌ها و کاراکترهای دلخواهتان را در این بخش پیدا کنید. در گوشه بالایی این اپ کلیدی وجود دارد که می‌توان نمایش خودکار عکس‌ها را خاموش کرد و امکان به اشتراک‌گذاری آسان هر تصویر وجود دارد.

مخی تو

حل معما: «مخی‌تو» یکی از بازی‌های پازلی ایرانی است که به‌تازگی برای سیستم‌عامل آی‌اواس منتشر شده و اگر حوصله‌تان سر رفته بد نیست آن را امتحان کنید. با ورود به بازی با سه گزینه روبه‌رو می‌شوید؛ مشاهیر، شخصیت‌ها و فیلم و سریال. هر کدام از این گزینه‌ها دسته‌بندی‌های پازل‌های این بازی است. با انتخاب هر دسته‌بندی، کاراکتری در پایین صفحه به نمایش در می‌آید که یک ابر در بالای سرش وجود دارد. درون هر ابر یک عدد نوشته شده که مراحل بازی را مشخص می‌کند. با لمس هر کدام از این ابرها صفحه دیگری نمایش داده می‌شود که 9 عکس کوچک درون آن وجود دارد. برای این‌که آن مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید باید همه 9 عکس را به درستی حل کنید. نحوه بازی به این صورت است که یک عکس و تعدادی حروف جدا از هم نمایش داده می‌شود، زیر هر عکس تعدادی مربع خالی وجود دارد که باید با حروف به هم ریخته آنها را پر کنید و عکس یا مفهوم آن را به درستی حدس بزنید. بازی به صورت مرحله‌ای طراحی شده و باید سعی کنید سکه‌های بیشتری جمع کنید.

مبدل فایل‌های ویدئویی به MP3

ویدئو بدون تصویر: ویدئو‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی این روزها دست به دست می‌شود و ممکن است از یکی خوشتان بیاید و بخواهید آن را نگه دارید. حال ممکن است صدای یک کلیپ باعث شود بخواهید آن را نگه دارید. با توجه به این موضوع می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید که به سادگی صدا را از ویدئو جدا می‌کند. این کار تا همین چند وقت پیش با نرم‌افزارهای رایانه‌ای امکان‌پذیر بود، اما اکنون اپلیکیشن‌هایی برای این کار روی گوشی ساخته شده‌اند. با باز کردن این اپ با چهار گزینه روبه‌رو می‌شوید.

با فشردن گزینه اول یعنی انتخاب ویدئو تمام کلیپ‌های روی گوشی نمایش داده می‌شود. کافی است یکی از کلیپ‌ها را انتخاب کنید و کمی به اپلیکیشن زمان بدهید تا صدای ویدئو را از تصویر آن جدا کند. پس از این کار با انتخاب گزینه پوشه می‌توانید تمام فایل‌های صوتی را یکجا مشاهده کنید. درون این اپ گزینه‌ای هم به نام اشتراک وجود دارد که می‌توانید به آسانی فایل‌های mp3 را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون به اشتراک بگذارید.

شادی حاجی علی‌نقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها