«آرنولد شوارتزنگر» قرار است نقش اول متفاوت فیلم «478» را بازی کند

قهرمان پیر در راه انتقام

سرآغاز نابودگر

کارگردان: آلن تیلور بازیگران: امیلیا کلارک، آرنولد شوارتزنگر، جی کورتنی و جیسون کلارک
کد خبر: ۸۵۴۱۲۷
سرآغاز نابودگر

برای دنباله‌سازی فیلم‌ها، فرمول‌های زیادی ابداع شده که یکی از پیچیده‌ترین آنها بازگشت به سرآغاز و ماقبل قسمت اول است و در واقع توضیح این که چه شده این طور شده. این فرمول را قبلا در فیلم‌های دنباله‌دار زیادی چون مردان ایکس یا بتمن دیده‌ایم و تعجبی هم ندارد اگر هر کدام از این بلاک بستر‌ها و شخصیت‌های معروف آنان را براساس شرکت سازنده دسته‌بندی کنیم می‌بینیم هر کدام از این غول‌های تجاری مالکیت عده‌ای از آنها را دارد و با برنامه‌های مدونی هر از چندی پروژه‌های عظیم خود را عرضه می‌کنند. مسأله اصلی استفاده از فرمول‌های قبلا آزموده شده است و این نکات یعنی کپی‌برداری و تقلید و تکرار و به هر حال وجه هنری این فیلم‌ها مغلوب تجاری‌سازی صنعت سینما می‌شود.

ترمیناتور پنجم در زمانی در آینده اتفاق می‌افتد و از آنجا پرتابی به دهه 80 و آغاز داستان داریم، جایی که دشمن ماشینی انسان برای جلوگیری از شکست امروزش می‌خواهد از به دنیا آمدن فرمانده لایق انسان‌ها در گذشته جلوگیری کند و حالا فیلم مبارزه ماموران دو جناح را دنبال می‌کند و شاهد سفرهای زمانی متعدد هستیم و البته انتظاری برای ترمیناتور ششم.

فیلم تمامی مولفه‌های دنباله‌های قبلی را در خود دارد، هم آرنولد هست و هم مرد جیوه‌ای و تمام نکات گل کرده قسمت‌های پیشین. سرآغاز ترمیناتور فیلمی با فیلمنامه‌ای پیچیده است که آش هفت جوشش را با پیام‌هایش کامل می‌کند، کنایه‌هایی چون نابود شدن بشر به دست تکنولوژی آفریده خودش، ناجی‌ای که ابداع می‌کند، سرکرده سیاهپوست شرکت تکنولوژیک جنسیس یا موجودی که ادعا می‌کند بعد از زایش در همه جا خواهد بود (چون خدا) و بیان قاطع و صریح این دیالوگ که آینده از قبل تعیین نشده است.

آلن تیلور،کارگردان فیلم با این که سابقه زیادی در ساخت فیلم‌های اینچنینی ندارد و تنها فیلم اینچنینی او را می‌توان ثور: دنیای تاریک به سال 2013 دانست و البته نصیحت‌های احتمالی جیمز کامرون را که به عنوان نویسنده در نوشتن فیلمنامه حضور داشته نباید نادیده گرفت. بازی فرماندار اسبق کالیفرنیا (آرنولد) که به قول خودش پیر شده، اما هنوز از کار نیفتاده، هنوز دلچسب است و البته باید درخشش را با امیلیا کلارک که با نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت جهانی شد، قسمت کند.

شایعه شده بود جیسون کلارک و امیلیا کلارک که در این فیلم نقش‌آفرینی دارند خواهر و برادرند که باید آن را رد کرد.جیسون کلارک اصلیتی استرالیایی دارد در حالی که امیلیا انگلیسی است.

میلاد حاتمی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها