«آرنولد شوارتزنگر» قرار است نقش اول متفاوت فیلم «478» را بازی کند

قهرمان پیر در راه انتقام

آرنولد شوارتزنگر پس از ناکامی در عالم سیاست، دوباره به دنیای سینما برگشته و با وجود سن بالا قصد دارد فعالیت‌های بازیگری‌اش را گسترش دهد. او که قسمت تازه مجموعه فیلم اکشن و علمی- تخیلی «ترمیناتور» را روی پرده سینما دارد ، این روزها سخت سرگرم مطالعه تعداد زیادی فیلمنامه است.
کد خبر: ۸۲۴۱۸۸
قهرمان پیر در راه انتقام

یکی از تازه‌ترین فیلمنامه‌هایی که مورد پسند این قهرمان اکشن 67 ساله قرار گرفته «478» نام دارد. او که قرارداد بازی در این فیلم را امضا کرده، از آن به عنوان یک کار متفاوت و بدیع اسم می‌برد. این اکشن ماجراجویانه حال و هوایی انتقام‌جویانه دارد و آرنولد در آن در نقش مردی ظاهر می‌شود که در یک حادثه سقوط هواپیما، همسر و فرزندش را از دست می‌دهد.

بزودی این مرد متوجه می شود علت اصلی سقوط هواپیما، اشتباه یکی از ماموران کنترل هوایی فرودگاه بوده است و نه یک عامل طبیعی و غیرقابل پیش‌بینی. تحقیقات پلیس باعث دستگیری این مامور و زندانی شدن وی می‌شود. اما کاراکتر آرنولد که بر اثر مرگ همسر و فرزندش بشدت دلمرده و افسرده شده، نمی‌تواند منتظر دادگاه و اجرای عدالت بماند. به همین دلیل، او تصمیم می‌گیرد شخصا انتقام مرگ همسر و فرزندش را بگیرد. در این راه، او با مشکلات و دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شود.

منابع نزدیک به فیلم می‌گویند کاراکتر آرنولد در آن خاکستری و تا حدی ضدقهرمان است. به این ترتیب، این کاراکتر انتقام‌جو، شباهت زیادی به کاراکتر قهرمان اکشن و بزن بهادر فیلم‌های دیگر او ندارد. این در حالی است که آرنولد در سال 2002 هم در خسارت جانبی، نقش مشابهی را بازی کرد. این نکته‌ای است که مورد توجه رسانه‌های گروهی قرار گرفته و به این شباهت اشاره می‌کنند. اما گفته می‌شود اگر در «خسارت جانبی» آرنولد همچنان به اقدامات و حرکات قهرمان‌گونه خود پرداخت، در فیلم تازه، او یک مرد سن و سال‌دار پریشان حال و درمانده است و در آن خبری از اکشن‌کاری‌های متداول وی نیست. شرکت مستقل فیلمسازی وینستن کار تولید «478» را به‌عهده دارد و آرنولد هم در ساخت و تولید آن همکاری و مشارکت خواهد داشت.

آرنولد در رابطه با نقش خود در «478» می‌گوید: «تا به امروز در نقش‌های مختلفی بازی کرده‌ام. هرچند که عموم آنها اکشن بوده است،‌ اما فکر می‌کنم «478» تفاوت زیادی با آنها دارد. کاراکترم در فیلم، آدمی درهم شکسته است که احساس می‌کند خودش باید زمام امور را در دست گیرد و عدالت را درباره عامل اصلی مرگ همسر و فرزندش اجرا کند، اما این تفکر، او را رودرروی مقامات و مسئولان رسمی قرار می‌دهد. حال و هوای این کاراکتر، شباهت زیادی به کاراکتر مردان معترض فیلم‌های دهه 70 میلادی دارد. این همان کاراکتری است که عموم تماشاگران با وی احساس همذات‌پنداری می‌کنند و خودشان را با او همراه و همدل می‌بینند. تماشاگران سینما هنگام تماشای این فیلم نباید منتظر دیدن فیلمی در حال و هوای ترمیناتور بوده و توقع داشته باشند کاراکتر من در آن‌ دست به کارهای عجیب و غریب اکشن بزند. این روزها به دلیل سن و سالی که دارم، به دنبال نقش‌های آرام هستم که جنب و جوشی درونی داشته و تحرک بی‌مورد زیادی جلوی دوربین ندارند.»

با این حال، تماشاگران سینما این روزها همچنان این بازیگر سن و سال‌دار را در نقش‌های اکشن و هیجان‌انگیز می بینند . تازه‌ترین قسمت مجموعه فیلم ترمیناتور با نام «ترمیناتور: پیدایش» شاهد بازگشت دوباره آرنولد به نقش قدیمی ر‌بات ویرانگر فضایی است. وی که پس از 12 سال دوباره لباس این کاراکتر را به تن کرده، از یک سیاره دور به زمین می‌آید تا با کاراکتر سارا کانر و پسر او دست به یکسری ماجراجویی تازه بزند.

این نقش‌آفرینی‌ها در حالی است که به باور منتقدان سینمایی، تماشاگران امروزی تفاوت زیادی با تماشاگران دهه80 میلادی دارند. آرنولد شوارتزنگر قهرمان اکشن آن دوران است و حال و هوای آن دهه را نمایندگی می‌کند. برای همین، فیلم‌های امروزی او مثل گذشته با استقبال تماشاگران همراه نمی‌شو‌د. با وجود چنین دیدگاهی در بین منتقدان، به نظر می‌رسد آرنولد نگاه و دیدگاه دیگری دارد و بر این باور است که هنوز هم می‌تواند قهرمان اول و اصلی فیلم‌هایی باشد که در دوره جدید ساخته می‌شو‌د.

مترجم: کیکاووس زیاری

امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها