در طول تاریخ افرادی بوده‌اند که با وجود حوادث وحشتناک و مرگباری که برایشان رخ داده، زنده مانده‌اند تا خاطره باورنکردنی فرار از مرگ را برای دوستان و آشنایان خود تعریف کنند. گرچه دلایل مختلفی برای توجیه این اتفاقات مطرح می‌شود، اما به هرحال با هر دلیل و منطقی که حساب کنیم، آنها همان افراد خوش‌‌شانس روی زمین هستند که در نبرد مرگ و زندگی، مرگ را فتیله‌پیچ کرده‌اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که مدت‌هاست اخباری با پایان خوش نشنیده‌‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این هفته هم با ما همراه باشید.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۳

بازماندگان صاعقه

به‌طور کلی همه ما حداقل یک‌بار در زندگی گرفتار تغییر ناگهانی هوا و باران شده‌ایم، اما ما پیشنهاد می‌کنیم در صورت توفانی شدن هوا سریع به خانه بازگردید، چرا که به‌طور کلی همه ساله بین 6000 تا 24000 نفر در جهان به دلیل بیرون رفتن در شرایط نابسامان جوی، دچار صاعقه‌زدگی می‌شوند.

اما با وجود این، گویا یک زوج جوان به‌طور اتفاقی، راهی ساده و جالب برای مقابله با این پدیده طبیعی و البته کشنده پیدا کرده‌اند. این دو جوان در هوایی توفانی دست در دست هم در خیابان در حال قدم زدن بودند که ناگهان صاعقه‌ای به آنها برخورد کرده و آنها را بیهوش کرد.

پس از این اتفاق، مردم به طرف زوج جوان رفته و آنها را به بیمارستان انتقال دادند. استفن رینوز، پزشک بیمارستان، پس از معالجه آنها گفت که به قطع یقین صاعقه‌ای بزرگ با آنها برخورد کرده، اما از آنجا که این دو هنگام حادثه دست در دست هم بوده‌اند، صاعقه در بدن آنها پخش و از شدت اثر مخرب آن کاسته شده و همین موضوع باعث زنده ماندن آنها شده است. گرچه این زوج جوان به شکلی اتفاقی با روشی ساده از مرگ نجات یافتند، اما بنابر احتیاط‌ باز هم به نصیحت ما گوش کنید و حتی دست در دست همسرتان نیز در اوضاع نابسامان جوی از خانه خارج نشوید، چراکه ممکن است شما مثل آنها خوش‌شانس نباشید و در دم کشته شوید!

نحیف و کوچک، اما قوی

به احتمال قوی همه ما در فیلم‌های تخیلی افرادی را دیده‌ایم که از قدرت بدنی بالا و فیزیک مستحکمی برخوردار هستند به‌طوری که اگر روزی یک ماشین آنها را زیر بگیرد خم به ابرو نیاورده و پس از تکاندن خاک لباسشان به راه خود ادامه می‌دهند. اما در مقابل از مادربزرگی نحیف و ظریف اندام یا پسربچه‌ای بازیگوش با دست و پایی کوچک چه انتظاری می‌توان داشت؛حتما آسیب‌پذیری
و شکنندگی.

ماجرای زیر گرفته شدن یک زن 56 ساله همراه نوه خردسالش توسط یک ماشین و بلند شدن آنی آنها از زمین خبر شگفت‌انگیزی بود که تا مدت‌ها مردم را انگشت به دهان کرده بود.

این ماجرا زمانی شروع شد که ژانویه 2014 در یک روز زیبای بهاری زنی به نام ویلما دو‌نسیمنتو همراه نوه پنج ساله‌اش جواو پدرو در حال پیاده‌روی بودند که ناگهان بر اثر برخورد یک کامیون با خودروی پارک شده در گوشه خیابان، خودرو درست به طرف این مادربزرگ و نوه به حرکت درآمد و در یک چشم بر‌هم زدنی آنها را زیر گرفت!

در آن لحظه تمام‌ شاهدان حاضر در صحنه گمان می‌کردند که این دو بی‌شک جان خود را از دست داده یا دچار صدمات شدیدی شده‌اند.

اما برخلاف تصور شاهدان، پسرک پنج ساله از زمین برخاسته و برای بررسی حال مادربزرگش به طرف او دوید که در کمال ناباوری مادربزرگ نیز به غیر از شوکه شدن، دچار صدمه‌ای نشده بود!

اما مردم حاضر در صحنه که آنچه را می‌دیدند باور نداشتند با اصرار آنها را برای معاینه به بیمارستان بردند که در نهایت ساعتی بعد این مادربزرگ و نوه هر دو با چند خراش جزئی از بیمارستان مرخص و راهی خانه شدند.

بازی با دم گاومیش وحشی

بازی با گاو‌های وحشی از آن دست کارهایی است که بازی با مرگ محسوب می‌شود. اشخاصی که در این زمینه مهارت ویژه‌ای دارند با آن‌که مرگ بسیاری از افراد را در این نبردها دیده‌اند بازهم به قدری به توانایی‌هایشان غره‌اند که هیچ‌گاه باور ندارند ‌ ممکن است روزی در یکی از این نبرد‌ها به بدترین شکل کشته شوند.

برای مثال در یکی از روزهای ‌ مارس 2013 میلادی، یک گاوباز هنگام بازدید از باغ وحش ایالتی جزیره آنتلوپ در یوتا تصمیم گرفت برای جلب توجه مردم اطراف با اذیت کردن یک گاومیش وحشی، او را به مبارزه دعوت و با غلبه بر او خودنمایی کند.

اما خبر نداشت که گویا این گاومیش غول‌پیکر 680 کیلویی از قبل، دلش از جایی پر بوده و در آن لحظه حوصله کسی را که با او شوخی کند، نداشته است. از این‌رو با شاخ‌هایش، مرد را از زمین بلند کرده و به آن طرف فنس‌ها پرتاب کرد. سپس با ضرباتی مهیب و کوبنده بارها و بارها بدن او را به فنس‌های اطرافش کوبید تا حسابی از خجالت شوخی بی‌مورد و نابه‌جای او دربیاید.

اما چیزی که این ماجرا را باورنکردنی می‌کند این است که در نتیجه این حملات کوبنده، مرد مزاحم کشته نشد، بلکه تنها مقداری خاکی، خجالت‌زده و مضطرب شد! نگهبان پارک در این باره می‌گوید: «این مرد خیلی خیلی خوش‌شانس بود که توسط گاومیش وحشی کشته نشد.» گرچه بعد از این اتفاق مرد گاوباز به کلی ایجاد مزاحمت برای گاومیش را انکار کرد، اما با این حال تعداد زیادی از بازدیدکنندگان حاضر بودند ‌ خلاف ادعای او شهادت بدهند. از آنجا این مرد به‌ اندازه کافی تنبیه و تربیت شده بود، مسئولان باغ وحش از شکایت علیه او صرف نظر کردند.

او قصد مردن ندارد

این مرد به واقع اعجوبه‌ای است که به معنای واقعی‌ مرگ را عاصی کرده است. فرانو سلاک، یک معلم موسیقی ساده بود که پس از شکست دادن فرشته مرگ برای هفتمین بار، لقب خوش‌شانس‌ترین جان‌سخت زمین را از آن خود کرد.

اولین اتفاق مرگ برای فرانو در یکی از روزهای سرد ژانویه سال 1962 هنگام سفر با قطار رخ داد. در این ماجرا قطار به شکلی معمولی در حال حرکت بود که ناگهان به دلیلی نامعلوم از مسیر خود منحرف شده و به داخل یک رودخانه یخزده سقوط کرد. در این حادثه 17 نفر جان باختند که به قطع یقین فرانوی خوش‌اقبال جزو آنها نبود.

درست یک‌سال بعد از این ماجرا وی در حال سفر با هواپیما بود که ناگهان یکی از درهای هواپیما باز شد و کشش باد او و چند تن از مسافران را به بیرون از هواپیما پرتاب کرد! اما در کمال ناباوری، وی پس از پرتاب، روی توده انبوه علف‌های خشک سقوط کرد. در این حادثه تمام مسافران پرتاب شده به‌جز فرانو در دم جان باختند.

نبرد بعدی مرگ و زندگی در سال 1966 برای سلاک رخ داد. وی این‌بار در حال سفر با اتوبوس بود‌ که ناگهان اتوبوس از جاده خارج شد و درون یک رودخانه سقوط کرد که این بار نیز نام فرانو سلاک در لیست جانباختگان حادثه به چشم نمی‌خورد.

چهار سال بعد از این ماجرا سلاک در حال رانندگی با ماشین شخصی‌اش بود که ناگهان ماشین دچار آتش‌سوزی شد. اما این‌بار هم او توانست قبل از انفجار خودرو، بیرون پریده و پوزخندی دوباره به مرگ بزند.

از آنجا که گویا قرار است نبرد‌های ناجوانمردانه سلاک با فرشته مرگ سر به فلک بکشد، شرح خاطرات وی را خلاصه و به‌عنوان آخرین نمونه، از حادثه سال 1995 یاد می‌کنیم. وی این‌بار نیز در حال رانندگی با خودرو شخصی‌اش بود که ناگهان کامیونی با سرعت بالا جلو راهش سبز شد، وی برای گریز از کامیونی که از رو‌به‌رو می‌آمد از جاده خارج شد و به‌شدت با یک درخت برخورد کرد. البته همان‌طور که حدسش را می‌زنید وی درست لحظاتی قبل از انفجار خودرو‌ از آن خارج شده بود.

خوش‌اقبالان ایرانی

پس از شرح ماجراهای شگفت‌انگیز افراد خوش‌شانس جهان، خالی از لطف نیست که سراغ نمونه‌ای وطنی از این افراد خوش‌اقبال نیز برویم.

سال گذشته درست در 19 مرداد ‌ 93 بود که هواپیمایی با 48 نفر سرنشین ایرانی هنگام بلند‌ شدن از باند فرودگاه مهرآباد دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی دچار سانحه شد.

این هواپیما که به مقصد طبس به پرواز در‌آمده بود، هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و ثانیه‌هایی بعد در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد، در این حادثه از 48 نفر سرنشین هواپیما، 41 نفر جان باختند، اما 7 نفر زنده ماندند.

دینا فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها