محمد‌بنا و کشتی فرنگی باانگیزه تمرین می‌کنند

برق امید در چشم معمار

رئیس کمیته ملی المپیک در حالی از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بازدید کرد که مثل دیگر مسئولان ورزش با روحیه بالا و انگیزه مثال‌زدنی محمد بنا و شاگردانش در این اردو مواجه شد؛ روحیه جنگندگی و امید به تکرار درخششی بزرگ.
کد خبر: ۸۵۰۴۰۱

به گزارش جام‌جم، مسئولان رده بالای ورزش چند هفته‌ای است یک به یک راه غربی‌ترین نقطه تهران یعنی مجموعه ورزشی آزادی و خانه کشتی را پیش می‌گیرند تا از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بازدید داشته باشند. رویه‌ای که بی‌ارتباط به بازگشت محمد بنا در راس این تیم نیست. به واقع بازگشت محمد بنا نه‌تنها فدراسیون‌نشینان و کشتی‌گیران که مسئولان ورزش را نیز امیدوار به درخششی دوباره در المپیک کرده است. شاید گفته شود چون محمد بنا خوش‌گلایه است و فردا مسئولان ورزش باید پاسخگوی نتایج ورزش ایران در المپیک باشند، چنین رویه‌ای در پیش گرفته‌اند، اما هرچه هست محمد بنا از این وضعیت راضی است. او مثل تمام اظهارنظرهای اخیرش دیروز خطاب به کیومرث هاشمی تاکید کرد که به موفقیت شاگردانش امیدوار است و هیچ بعید نیست معجزه‌ای رخ داده و در المپیک ریو مثل المپیک لندن کشتی فرنگی درخششی مثال‌زدنی داشته باشد. اظهار نظری که باعث خوشحالی هاشمی شد تا او با لبخند رضایت، خانه کشتی را به سمت اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ترک کند.

هاشمی: فشار روانی به بنا وارد نکنیم

رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به کسب سه طلای کشتی فرنگی در المپیک لندن به جام‌جم گفت: تکرار آن نتیجه در ریو 2016 فوق‌العاده سخت است و باید توجه داشته باشیم که این بار روانی و انتظار تکرار سه مدال طلا را از روی دوش محمد بنا برداریم، زیرا ممکن است این انتظار نتیجه معکوس دهد. از طرفی یادمان باشد کشتی در این دوره المپیک با یک وزن کمتر یعنی در شش وزن حضور دارد و همین نکته هم تکرار موفقیت‌های قبلی را به لحاظ کمی، سخت‌تر می‌کند.

هاشمی با تاکید بر این‌که کمیته ملی المپیک از قهرمانان حمایت می‌کند، افزود: خو‌شبختا‌نه با آمدن بنا روحیه فرنگی‌کاران بسیار خوب شده است. ما فعلا سه سهمیه باقی‌‌مانده برای المپیک در رشته فرنگی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم. 114 سهمیه کشتی فرنگی برای حضور در المپیک توزیع می‌شود که 36 سهمیه آن در مسابقات جهانی لاس‌وگاس میان کشورهای مختلف توزیع شد که ما توانستیم سه سهمیه را کسب کنیم و فقط دو کشور آذربایجان و روسیه با کسب چهار سهمیه بهتر از ما عمل کردند. بنا‌بر‌این جای نگرانی در این باره وجود ندارد و امیدوارم در مسابقات قزاقستان که اولین گزینشی المپیک است، بتوانیم این سه سهمیه باقی‌‌مانده را بگیریم.

هاشمی درباره صادر نشدن حکم نایب رئیسی علیرضا حیدری در فدراسیون کشتی نیز عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم این کار در حال انجام شدن است. امیدوارم مشکل حیدری به زودی حل شود، زیرا او از نخبه‌های کشتی است و زحمت زیادی کشیده است.

از شادابی تا خط و نشان برای عبدولی

محمد بنا که دیروز یکی از روزهای شاداب خود را سپری می‌کرد، خبرنگاران را برای گفت‌وگوی خبری روی تشک دعوت کرد و در نشستی صمیمانه از وضعیت اردو گفت: خو‌شبختا‌نه شرایط اردو خوب است و بدون چاپلوسی و تملق این موضوع را اعلام می‌کنم. اگر کمبودی هم باشد مطمئنا اعلام خواهم کرد. بنابه اشاره به تابلوی شمارش معکوس المپیک که در خانه کشتی نصب شده و دیروز عدد 284 روز مانده به المپیک را نشان می‌داد، درباره احتمال تکرار نتایج درخشان لندن در ریو، افزود: تا سر حد توانمان می‌جنگیم. امیدوارم که این تلاش‌ها به نتیجه‌ عالی در المپیک منتهی شود. قول نمی‌دهم سه طلا در المپیک بگیریم، زیرا کار بسیار سختی است، اما در مورد کشتی‌گیری مثل قاسم رضایی مطمئنم اگر اتفاقی رخ ندهد به مدال طلا می‌رسد.

بنا با اشاره به غیبت سعید عبدولی در اردوی تیم ملی گفت: من همه بچه‌ها را دوست دارم، اما از سعید هرگز انتظار نداشتم که پیامکی برای من ارسال کرده و بگوید آقا این اردو را گرفتارم و نمی‌آیم! این حرف بی‌معنی است.

عبدولی بدون اجازه در تمرینات تیم ملی حاضر نشده است. البته شدیدا با او برخورد خواهم کرد و کاری هم با تنبیه فدراسیون ندارم،‌ بلکه به صورت جداگانه به شدت او را تنبیه می‌کنم. امکان دارد او تیم ‌ملی را از دست بدهد. من این موضوع را به خودش هم گفته‌ام.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها