تاکنون به پریزهای برق آینده فکر کرده‌اید؟ آیا تا ابد پریزهای برق باید به همین شکل امروزی باقی بماند؟ Smartlet گجتی است که یک نوآوری در این زمینه محسوب می‌شود. این گجت به پریز برق معمولی متصل می‌شود و دو خروجی یواس‌بی با توان 2.4 آمپر دارد که با سرعت زیادی دستگاه‌ها را شارژ می‌کند. غیر از این، «اسمارت‌لت» خروجی برای اتصال آداپتور دارد و می‌توان گوشی را هنگام شارژ در لبه بالایی‌اش قرار داد. اما از همه این قابلیت‌ها که بگذریم، این دستگاه یک ماژول وای‌‌فای دارد که می‌توان از راه دور کلید برق آن را قطع و وصل کرد یا با تنظیم تایمر زمان شارژ برای گجت‌ها تعیین کرد. همچنین در قسمت زیرین این وسیله، لامپ ال‌ای‌دی وجود دارد تا در تاریکی شب بتوان به آسانی از این گجت استفاده کرد. گفتنی است اسمارت‌لت 26 دلار قیمت دارد.
کد خبر: ۸۴۸۹۳۴

فرشته نجات دنیای صفرویک

براساس گزارش‌های سی‌ان‌ان دانستن این موضوع که 70 درصد ابزار دیجیتال در دنیا آسیب‌پذیر هستند و نیمی از ساکنان آمریکا در سال گذشته میلادی مورد هجوم حملات هکرها قرار گرفته‌اند، کافی است تا بیش از حد معمول مراقب امنیت‌مان در دنیای مجازی باشیم. با توجه به این موضوع یک تیم استارت آپی نوپای کالیفرنیایی گجتی را ساخته است. CUJO حدود 50 دلار قیمت دارد و با پرداخت حق‌اشتراک سالانه 90 دلار می‌توان از خدمات آن استفاده کرد. وظیفه گجت این است که بین دستگاه‌های متصل به اینترنت و مودم کاربر قرار می‌گیرد و تمام داده‌ها را رمزگذاری می‌کند تا کسی نتواند به آن دسترسی پیدا کند و راه‌های نفوذ و هک مسدود شود. البته این ادعای سازنده‌های این گجت است و باید دید در عمل چقدر این گفته‌ها به واقعیت نزدیک است.

پرواز روی زمین

انسان از زمان‌های دور در آرزوی پرواز بوده و هست. با تمام پیشرفت‌های فناوری باز هم تجربه پرواز کردن برای همه مقدور نیست. از سویی تجربه یک پرواز واقعی از طریق واقعیت افزوده شدنی است، اما باز هم این روش در دسترس همگان نیست. با توجه به این موضوع FLYBi از سوی یک تیم خلاق استارت‌آپی ساخته شده است. این وسیله از یک عینک واقعیت افزوده و یک پرنده هدایت‌شونده از راه دور (دِرون) تشکیل شده که فرد با گذاشتن عینک روی چشم‌هایش می‌تواند از راه دور و با تکان دادن سرش پرنده را کنترل کند. روی دِرون دوربینی وجود دارد که محیط واقعی اطراف خود را در برابر چشمان شخص به نمایش می‌گذارد. به دلیل نبود فاصله بین چشمان فرد و نمایشگر عینک، تجربه‌ای شبیه پرواز یک پرنده را خواهید داشت.

16 دوربین برای یک عکس

اگر دوربینی وجود داشته باشد که همچون یک دوربین DSLR عکس بیندازد اما به کوچکی یک گوشی هوشمند باشد حاضرید از آن استفاده کنید؟ Light L16 که در تصویر مشاهده می‌کنید دوربین ـ گوشی عجیب و غریبی است که 16 لنز دارد و در نهایت به کمک پردازش‌های نرم‌افزاری عکسی با کیفیت 52 مگاپیکسل خروجی می‌دهد. هر کدام از لنزهای این دوربین عکسی با فاصله کانونی و عمق میدان متفاوت ـ از 35 تا 110میلی‌متر ـ ثبت می‌کند و در نهایت نرم‌افزار روی محصول این اجازه را به کاربر می‌دهد تا این المان‌ها را در عکسی که گرفته تعیین کند.

این دوربین به اندازه یک گوشی هوشمند است و سیستم‌عامل اندروید دارد و از قابلیت فیلمبرداری 4K نیز برخوردار است. این محصول زمان عرضه 1700 دلار قیمت خواهد داشت.

شارژر در دل شارژر

گجتی که در تصویر مشاهده می‌کنید Energi Desktop نام دارد و پاوربانکی با یک ایده نوآورانه است. این پاوربانک پنج پورت یو‌اس‌بی دارد که 2.4 برابر سریع‌تر از آداپتور شارژر خود گوشی باتری آن را شارژ می‌کند. پنج دستگاه می‌توانند همزمان به این ایستگاه شارژ وصل شوند. اما ایده جالب سازنده، باتری 3200 میلی‌آمپری جداشدنی این وسیله است. با جدا کردن این باتری می‌توان مستقل از دستگاه اصلی از باتری استفاده کرد. این کار به دلیل سهولت در دسترسی و حمل‌و‌نقل آسان باتری انجام شده است. دیگر ویژگی این پاوربانک این است که به صورت خودکار دستگاه متصل شده را شناسایی می‌کند و براساس توان دریافت شارژ آن، به دستگاه برق می‌رساند. با طراحی خاص بدنه پاوربانک، سیم شارژر بدون پیچ‌خوردگی دور آن قرار می‌گیرد. این دستگاه محصول پروژه‌ای استارت‌آپی است که در زمان عرضه صد دلار قیمت خواهد داشت.

بلندگویی برای آوازخواندن

فناوری‌های صوتی به‌شدت در حال تغییر است و این دستگاه‌ها نیز همسان با دیگر ابزار الکترونیک در حال تحول هستند. Moment از این دست ابزار است که با بلندگوهایی که تاکنون دیده‌اید کاملا تفاوت دارد. این بلندگو در واقع ایستگاه صوتی است که در عین حال که ابعاد و جثه کوچکی دارد، به تنهایی نیاز صوتی یک خانه را برطرف می‌کند. اما این تمام قابلیت‌های «مومنت» نیست و همراه آن ساب‌ووفر قدرتمند و یک میکروفن وجود دارد. هر دوی این ملحقات به صورت بی‌سیم با این دستگاه ارتباط برقرار می‌کنند. با استفاده از میکروفن می‌توان آهنگ‌های زیادی را که در اپلیکیشن این گجت وجود دارد به صورت کارائوکه (بی‌کلام) خواند. این بلندگو 199 دلار قیمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها