در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی را با موضوع ارتباطات و رسانه معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان و کارشناسان ارتباطات نوشته‌اند. مطالب این آثار کمک می‌کند در دوره‌ای که به عصر ارتباطات معروف شده است، بتوانیم درست‌تر از وسایل ارتباط جمعی استفاده کنیم. برخی از این کتاب‌ها نیز درباره شاخه‌های تخصصی ارتباطات مانند روزنامه‌نگاری و... نوشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۸۲۱۸

دکترحمید قاسمی، دکتر ساراکشکر و لیلا ایزدپرست در کتاب «مهارت سخن‌گفتن» به موضوعاتی چون سخنوری، سخن‌گویی، مذاکره، مصاحبه و گویندگی حرفه‌ای پرداخته‌اند.

کتاب مهارت سخن‌ گفتن، در دو بخش و 12 گفتار تهیه شده است. در بخش نخست، از سخن گفتن به عنوان مهارت ارتباطی، دستگاه صوتی و مکانیسم سخن گفتن، مهارت نوشتن، خواندن، زبان تنی و گوش دادن گفته شده و در بخش دوم، انواع سخن گفتن به صورت تخصصی مورد تحلیل قرار گرفته است. مهارت سخن گفتن در مذاکرات، در سخنرانی، در کلاس، گویندگی رادیویی و تلویزیونی، سخنگوی سازمانی و مهارت انجام مصاحبه ازجمله گفتارهای بخش دوم است.

همچنین در این کتاب روش اخذ گواهینامه کوتاه‌مدت تخصصی جلد دوازدهم دوره مدیریت ارتباطات و رسانه نیز ذکر شده است.

نویسندگان کتاب بر این عقیده‌اند که استادان، مدرسان و مربیان رشته‌های گویندگی، صداپیشگی، مجری‌گری، خبرنگاری، ارتباطات رسانه، بازاریابی، فروش، مدیحه و مرثیه‌سرایی، پژوهشگران و محققان و تمام افرادی که به دنبال روابط اجتماعی مناسب برای پیدا کردن جایگاه اجتماعی و شغلی هستند می‌توانند از این کتاب بهره بگیرند.

کتاب «مهارت سخن گفتن» در 384 صفحه سال 1393 توسط انتشارات مجمع منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها