وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تجمیع بیمه‌ها ممکن نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که تجمیع بیمه‌ها به معنای یکی‌شدن چند سازمان بیمه‌ای که هویت و ساختار متفاوتی دارند، امکان‌پذیر نیست، گفت: منابع بخش سلامت باید تجمیع و برای بیمه‌ها خرج شود.
کد خبر: ۸۴۷۱۰۸

به گزارش مهر، علی ربیعی افزود: هم‌اکنون سازمان‌های بیمه‌گر ساختارها و ساز و کار یکسانی ندارند؛ به همین دلیل اگر بخواهیم تمامی آنها را به یک سازمان تبدیل کنیم، امکان‌پذیر نیست. وی عنوان کرد: هر سازمان بیمه‌گری هویت مخصوص خود را دارد و حق بیمه‌هایی که پرداخت می‌کند، متفاوت است؛ به طوری که کارگران هفت درصد، کارمندان شش درصد و برخی نیز رایگان بیمه شده‌اند، به همین دلیل نمی‌توانیم سازمان‌های بیمه‌ای را به یک سازمان تبدیل کنیم.

وزیر تعاون با اشاره به این‌که هم اکنون ساز و کار ادغام سازمان‌های بیمه‌گر وجود ندارد، یادآور شد: ساختارهای متفاوت و تفاوت حوزه‌های کاری سازمان‌های بیمه‌گر، امکان یکی شدن را به ما نمی‌دهد.

ربیعی با اشاره به این‌که تجمیع بیمه‌ها دو خصلت دارد، تاکید کرد: باید رفتارهای بیمه‌ها یکسان باشد تا بتوانیم به شکل‌های مختلفی با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرارداد ببندیم که این کار انجام می‌شود.

وی به تشکیل کمیته مشترکی با وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: برای ارائه خدمات یکسان، کمیته مشترکی تشکیل شده است.

به گفته وزیر تعاون، در صورتی که قرار باشد همه مردم یک اندازه از بیمه پایه برخوردار شوند، در این صورت باید منابع آن نیز در نظر گرفته شود و با استانداردسازی و حفظ هویت سازمان‌ها، این تجمیع انجام شود؛ در غیر این صورت اقدام مناسبی انجام نخواهد شد.ربیعی یادآور شد: در تجمیع منابع نیز تمام بودجه‌هایی که در بخش سلامت است، باید در یک‌جا جمع و برای بیمه‌ها هزینه شود و افرادی که مازاد بر سایر بیمه‌ شدگان حق بیمه پرداخت می‌کنند، مانند کارگران باید از امکانات بهتری علاوه بر بیمه پایه برخوردار شوند و در این صورت تجمیع درستی شکل خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها