پس از ده ساعت عملیات نفسگیر‌ امدادگران چهار معدنچی را که در عمق 200 متری معدن زغال سنگ نگین شهرستان طبس گرفتار شده بودند، نجات یافتند.
کد خبر: ۸۴۶۷۲۲

به گزارش جام‌جم، چهار معدنچی که داخل تونل معدن زغال سنگ نگین طبس کار می‌کردند، ساعت 3 بامداد دیروز بر اثر نشت آب و افزایش سطح گاز، درون معدن گرفتار شدند.

با گزارش وقوع این حادثه و به خطر افتادن جان این چهار معدنچی، امدادگران در محل حاضر شده و جستجو برای نجات آنها آغاز شد. در ادامه امدادگران عملیات تخلیه آب درتونل معدن را آغاز کردند تا بتوانند راهی برای نجات افراد گرفتار پیدا کنند.

مهدی اخوان‌صفار، فرماندار ویژه طبس در این باره گفت: از لحظات اولیه وقوع حادثه، تیم‌های متعدد از اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور یافتند و جستجو برای پیدا کردن چهار معدنچی مفقود شده به نام‌های غلام برزگر، مسعود قزه‌سفلو، عسگر کوهی و میثم صادقی جزو گروه تخریب و پیشروی معدن که همگی اهل استان گلستان بودند ادامه پیدا کرد.

گروه‌های امدادی از دیگر معادن مجاور نیز به کمک این حادثه‌دیدگان شتافتند. این گروه عملیاتی که متشکل از 30 نفر بودند توانستند پس ازده ساعت عملیات نفسگیر این کارگران گرفتار شده در معدن را نجات داده و زنده بیرون بیاورند. هنوز علت اصلی این آبگرفتگی اعلام نشده و احتمال دارد ریزش سقف تونل به دلیل آبگرفتگی و نفوذ آب‌های زیر سطحی بوده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها