jamejamnashriyat
کد خبر: ۸۴۶۷۱۸   ۲۵ مهر ۱۳۹۴  |  ۰۰:۰۱

هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند هنگام برخاستن از باند پرواز با حداکثر وزن مجاز حتی با از دست دادن یک موتور، پرواز کرده و بار دیگر به زمین بنشینند.

هواپیمای بوئینگ 747 نیز از این فاعده مستثنا نیست، ضمن این که این هواپیما برای مسافت‌های طولانی طراحی شده و در مسیرهای داخلی نیازی به بلند شدن با حداکثر وزن مجاز نداشته و با از دست دادن یک موتور با سه موتور دیگرش هم می‌تواند به پرواز ادامه دهد. موضوعی که در سانحه پرواز تهران ـ بندرعباس اهمیت دارد، این است که قسمت‌هایی از موتور کنده شده که این نقص علاوه بر کاهش رانش موتور، باعث می‌شود وزن یک طرف هواپیما سبک‌تر از قسمت دیگر شود. به گفته این کارشناس هوانوردی، آسیب رسیدن به بال و بدنه هواپیما، پرواز را با مشکل روبه رو می‌کند اما در این سانحه هواپیما با مهارت خلبان و گروه پروازی بدون مشکل در فرودگاه فرود آمد.

هژیر ساربان

کارشناس هوانوردی

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر