مسافران پرواز تهران - بندرعباس از 45دقیقه دلهره در فراز پایتخت گفتند

سانحه 747 به خیر گذشت

هواپیما اوج گرفت اما پس از مدت کوتاهی، ناگهان تکان شدیدی خورد و مهمانداران سراسیمه از جایشان بلند شدند. ابتدا مسافران فکر می‌کردند تکان و تصمیم خلبان برای بازگشت به فرودگاه مهرآباد، به دلیل نقص در چرخ هواپیما بوده اما وقتی به فرودگاه بازگشتند، تازه متوجه شدند خطر از بیخ گوش آنها گذشته و یک موتور بوئینگ 747 شرکت ماهان در آسمان اسلامشهر از هواپیما جدا شده و سقوط کرده است. سانحه‌ای که با تبحر خلبان و نزدیک بودن فرودگاه به خیر گذشت.کوچک‌ترین اشتباهی می‌توانست بیش از 400 سرنشین این هواپیما را به کام مرگ بکشاند.
کد خبر: ۸۴۶۷۱۵

به گزارش جام‌جم، ساعت 6 صبح پنجشنبه 426 سرنشین پرواز شماره 1095 شرکت ماهان، زمانی که برای رفتن به بندرعباس سوار بوئینگ شدند، تصور نمی‌کردند پرواز آنها پس از دقایقی خبرساز شود. هواپیما پس از 30 دقیقه تاخیر آماده پرواز شد و کادر پروازی علت تاخیر را تحویل بار به یکی از مسافران اعلام کرد.

نقص فنی

هواپیما حدود ساعت 7 و 5 دقیقه از باند فرودگاه بلند شد اما بعد از حدود 15 دقیقه ناگهان تکان شدیدی خورد و باعث وحشت مسافران شد. مهمانداران که خودشان در ابتدا نمی‌دانستند چه اتفاقی رخ داده، نقص در جمع شدن چرخ را علت حادثه اعلام کردند. با تصمیم خلبان هم قرار شد هواپیما به فرودگاه بازگردد. هواپیما حدود 45 دقیقه در آسمان تهران چرخید و بعد برای فرود آماده شد.

فرود در مهرآباد

مسافران برای فرود آرام، دعا می‌خواندند و مهمانداران سعی می‌کردند به آنها اطمینان دهند که اتفاق مهمی نیفتاده است. سرانجام هواپیما با تکان شدیدی در باند فرود آمد. شدت ضربه چرخ و زمین به حدی بود که به گفته مسافران ماسک‌های اکسیژن فعال شد و وسایل مسافران از محفظه بالای صندلی‌ها به پایین ریخت.

کشف موتور در اسلامشهر

در حالی که مسافران تصور می‌کردند هواپیما در بخش چرخ دچار نقص فنی شده، خبر رسید قطعاتی از هواپیما حوالی اسلامشهر سقوط کرده است. تیم‌های آتش‌نشانی راهی محل شدند. در بررسی‌ها مشخص شد، موتور هواپیمایی در حال سوختن است که سریع عملیات اطفای حریق آغاز شد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: این حادثه مصدوم نداشته است.

شهاب‌سنگ بود

یکی از شاهدان هم گفت: موتور هواپیما خدا را شکر با منطقه مسکونی برخورد نکرد و ما ابتدا تصور کردیم شهابسنگ سقوط کرده است. آتش که خاموش شد متوجه شدیم موتور هواپیماست. برخورد آن با زمین، صدای مهیبی داشت و شانس آوردیم کسی آنجا نبود. در فاصله چند متری قطعات هواپیما پخش شده بود که کارشناسان جمع‌آوری کردند.

قطعاتی از موتور ۳ جدا شد

در همین حال، فرامرز سروی معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به جزئیات فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه مهرآباد، به مهر گفت: در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما جدا شد.

روایت حادثه از زبان مسافران

سعید بیابانکی شاعر کشورمان که در هواپیمای حادثه دیده حضور داشت، پس از فرود هواپیما به جام‌جم گفت: هواپیما از ابتدا با نیم ساعت تاخیر پرواز کرد. کادر پروازی اعلام کردند یکی از مسافران نیامده و باید طبق قانون وسایلش را تحویل دهیم. بعد هم پرواز کرد و هیچ مشکلی در بلند شدن از باند نداشت. پس از دقایقی و در حالی که هواپیما اوج نگرفته بود، ناگهان تکانی خورد و صدایی شبیه انفجار خفیف شنیدیم. یکی از مهمانداران آقا سراسیمه بیرون را نگاه کرد و از جایش بلند شد. بقیه مهماندار‌ها نیز معلوم بود حادثه‌ای را مخفی می‌کنند. به ما گفتند چرخ جمع نشده است. هواپیما تعادل نداشت و ما در ارتفاع پایین در حال پرواز بودیم و بعد از 45 دقیقه هواپیما با ضربه‌ای سنگین روی باند فرود آمد. بر اثر شدت ضربه محفظه ماسک اکسیژن باز شد و وسایل مسافران به هم ریخت.

احمد جباری، عضو کمیسیون عمران مجلس که از مسافران این پرواز بود نیز گفت: با این که موتورهواپیما دچار نقص شد اما کاپیتان با مهارت بسیار توانست در فرودگاه مهرآباد دوباره فرود بیاید. به دلیل نقص فنی و فرود اضطراری هواپیما تعدادی از مسافران به دلیل استرس و فرود ناگهانی مصدوم شدند. دو موتور هواپیما مشکل پیدا کرده بود به طوری که از هواپیما جدا شده و حتی به بدنه هواپیما هم آسیب زده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها