پلاتینی هم با سپ بلاتر معلق شد

زلزله در فیفا و یوفا

«با من سقوط کن»؛ روزنامه اکیپ چاپ فرانسه، عکسی از میشل پلاتینی و سپ بلاتر را روی جلد خود با این تیتر منتشر کرد. این جلد به بحرانی اشاره دارد که این روزها فیفا به عنوان یکی از قدرتمندترین نهاد جهانی با آن درگیر است.
کد خبر: ۸۴۴۱۷۸

بلاتر به علت فساد مالی به شدت تحت فشار قرار گرفته بود تا جایی که پس از انتخاب دوباره‌اش به عنوان رئیس فیفا، از سمت خود استعفا کرد. در حالی که انتظار می‌رفت پلاتینی جانشین بلاتر شود، حال پرونده پلاتینی نیز باز و او نیز با محرومیت از سوی فیفا روبه‌رو شده است.

نکته جالب ماجرا این است که خود فدراسیون جهانی فوتبال به جنگ فساد رفته است. در بیانیه‌ای که فیفا صادر کرده، آمده است: هانس یواخیم اکرت رئیس کمیته اخلاقی فیفا، سپ بلاتر رئیس فیفا، میشل پلاتینی رئیس یوفا و نایب رئیس فیفا و ژروم والکه دبیر کل فیفا را با محرومیتی 90 روزه مواجه کرده است. دوره این محرومیت ممکن است در ادامه افزایش پیدا کند. چونگ مونگ جون، نایب رئیس سابق فیفا نیز با محرومیتی شش ساله و پرداخت صد هزار فرانک سوئیس روبه‌رو شده است. میشل پلاتینی اما همه اتهام‌های وارده را به شدت رد کرد. او در این باره گفت: این اتهامات بسیار مبهم و مضحک است. با وجود ذهنیت به وجود آمده به دلیل زمان انتشار این اتهام‌ها، باور دارم که این موضوع، یک موضوع سیاسی برای تخریب وجهه من پیش از انتخابات فیفا بوده است. می‌خواهم همه از ذهنیت من مطلع باشند. بیش از این‌که احساس بی‌عدالتی یا انگیزه برای انتقام کنم، عمیقا در فکر ارائه بهترین دفاع از خودم هستم. بیشتر از همیشه تمرکز می‌کنم که از خودم در مراجع قضایی مربوط دفاع کنم.

اما تا دفاع بلاتر و پلاتینی، این دو از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم هستند و حتی جانشینان آنها هم معرفی شده‌اند. بر اساس قانون فیفا، اگر به هر دلیلی رئیس این نهاد نتواند به ادامه فعالیت خود ادامه بدهد، قدیمی‌ترین معاون او به عنوان جانشین وارد عمل خواهد شد و ریاست را به عهده خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها