امروز از شبکه یک پخش می شود

پخش برنامه 626 با حضور 3 جوان مخترع

واکاوی مسائل اقتصادی در قالب طنز

مجریان برنامه تلویزیونی «626» مشخص شدند

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «626» گفت: در این برنامه تلویزیونی از ترکیبی از مجریان استفاده می کنیم و همچنین تلاش داریم مسائل اقتصادی را در قالب طنز مورد واکاوی قرار دهیم.
کد خبر: ۸۴۰۵۷۰
مجریان برنامه تلویزیونی «626» مشخص شدند

به گزارش فارس، اولین قسمت برنامه تلویزیونی «626» روز یکشنبه -12 مهرماه- روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

بنا بر این گزارش، سعید نبی که تهیه کنندگی این برنامه تلویزیونی را برعهده دارد، درباره افرادی که اجرای این برنامه را بر عهده دارند، گفت: یکی از مجریان برنامه ما حسین کلهر طنزپرداز برنامه «رادیو هفت» است. در روزهای یکشنبه و سه شنبه برنامه «626» لحنی کاملا طنزآمیز دارد و مسائل اقتصادی با زبان طنز مطرح می کند، به همین دلیل ما اجرای این بخش را به حسین کلهر واگذار کردیم.

وی افزود: حسین کلهر جزو اولین طنزپردازانی است که در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» استندآپ کمدی اجرا کرد. او در برنامه «جمع ما» نیز یکی از همکاران «آزاده نامداری» بود و اجرای سخنرانی‌های طنزآمیز برنامه را به عهده داشت.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «مناظره» اظهارداشت: محمود کریمی دیگر مجری برنامه «626» است. در روزهای دوشنبه به کسب و کار و رقابت در این عرصه می پردازیم و شیوه کاملا جدیدی را در این برنامه تجربه خواهیم کرد. به همین دلیل نیز محمود کریمی را انتخاب کردیم چرا که در این گونه برنامه ها تخصص داشته و در این عرصه خوشنام است. کریمی پیش از این مجری و کارشناس برنامه پیشرو 360 درجه شبکه چهار بوده است.

نبی که پیش از این عرصه مستندسازی را هم تجربه کرده است، در پاسخ به این سوال که چرا تصمیم گرفتید در برنامه جدیدتان به سمت موضوعات اجتماعی و اقتصادی بروید؟، گفت: زاویه ورود ما اقتصادی، اجتماعی است. به عقیده من جامعه و اقتصاد و بر عکس از هم جدا نیستند و یکدیگر را دائم پوشش می دهند. در کشور ما روی هر مسأله ای که دست بگذاری جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت تازه اگر قرار باشد بگوییم این موضوع را صرفا سیاسی نکینم چرا که در ذات خود سیاسی هم هست. اما ما از زاویه‌ای وارد می‌شویم که مسائل اجتماعی و اقتصادی را فان و مفرح و طنزآمیز بیان می‌کنیم. این راهم بگویم که طنز ما مطمئنا هجو نخواهد بود.

نبی در پاسخ به این سوال که برنامه «626» چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با برنامه سابق شما یعنی «مناظره» خواهد داشت؟، گفت: برنامه «626» زمین تا آسمان با «مناظره» تفاوت دارد. مناظره یک برنامه کاملا سیاسی بود. بخش‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگ و هنرش هم سیاسی بود. اما برنامه 262 کاملا ژانرش فرق می‌کند.

وی افزود: محیط و فضای برنامه کاملا با مناظره فرق دارد. من هم شخصا یک آدم سیاسی نیستم. اما هنرمند می تواند از زوایای گوناگون به مسائل نگاه کند که یکی از آنها سیاست است. تهیه کنندگی برنامه مناظره را هم به این دلیل پذیرفتم که سازمان صداوسیما می‌خواست. برای سازمان برند «مناظره» خیلی مهم بود و از من خواستند که این برند را حفظ کنم.

نبی تصریح کرد: سازمان این اعتماد را به من کرد و کار را به من سپرد و من هم تا جایی که در توانم بود ایستادم و برنامه را به سرانجام و اوج رساندم، جایی هم احساس کردم دیگر به من نیازی نیست استعفا دادم و رفتم نه یک روز بیشتر و نه یک روز. کمتر چرا که تکرار و کار غیر حرفه ای در ذاتم نیست. دیگر فکرش را هم نمی کنم که بخواهم حتی مناظره یا برنامه ای شبیه مناظره کار کنم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان از زمان پخش برنامه «626» راضی هستید؟ گفت: بعد از دو سال کناره گیری از برنامه سازی در سیما شرایطی فراهم شد که دوباره با سازمان صداوسیما در این ژانر کار کنم. در این دو سال پیشنهادهای زیادی به من از شبکه های مختلف شد که جا دارد از تک تک دوستان در این حوزه که به من لطف داشتند تشکر کنم اما به نوعی نبود که بخواهم بپذیرم. بعضا شرایط ایده‌آل من برای کار فراهم نمی‌شد. در برنامه‌سازی برای من، مسائل مالی در اولویت دوم قرار می‌گیرد. در این کار چیزی که برایم خیلی مهم بود، زمان برنامه بود.

وی افزود: در یک هفته‌ای که به این پیشنهاد فکر می‌کردم چیزی که من را مشتاق می کرد زمان شبانه آن بود، شخصا به آقای احسانی مدیر محترم شبکه یک ارادت ویژه دارم و دوست داشتم با مدیر محترم گروه اقتصاد و ترکیب جدید و فهیم شبکه یک کار جدیدی را تجربه کنم البته اجازه دهید عرایضم را اینگونه تکمیل کنم که ساعت برنامه 626 مناسب است و دقیقا زمانی است که مخاطب تازه از سر کار آمده و می‌خواهد استراحت کند و ساعت‌های آخر شب را بگذراند. مخاطب هنوز یک مقدار انرژی در وجودش هست و این پتانسیل را دارد که پای تلویزیون بنشیند و کنترل را به دست گرفته و کانال های تلویزیونی را بالا و پایین کند.

برنامه تلویزیونی «626» یک جنگ مفرح اقتصادی - اجتماعی است که قرار است هر شب حوالی ساعت 20 روی آنتن شبکه یک سیما برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها