طب سنتی

ادویه کاری/ کند شدن پیری

ادویه کاری مخلوطی از زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، رازیانه، شبدر و پودر چیلی، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و چین و چروک را کاهش می‌دهد و روند پیری را کند می‌کند. خاصیت ضدسرطانی بسیار قوی دارد و سلول‌های سرطانی را غیرفعال می‌کند و در صورت ابتلا به سرطان نیاز به شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۰۰۰۶

درد و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و کلسترول را پایین می‌آورد و از انعقاد خون جلوگیری می‌کند. سیستم گوارشی را پاکسازی می‌کند، بی‌خوابی و اضطراب را برطرف می‌کند، در کاهش وزن خیلی موثر است و برای درمان سوختگی و بریدگی استفاده می‌شود. برای بهبود سرماخوردگی بسیار موثر است و حافظه را تقویت می‌کند. درد دندان را التیام می‌بخشد. با افسردگی مبارزه می‌کند و باعث نشاط می‌شود.

رزماری/ تسکین‌دهنده اعصاب

اولین نشانه رزماری عطر دل‌انگیز آن است که بوی تندرستی می‌دهد. خواص این ماده عبارت است از: چربی‌های کبد را کنترل می‌کند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. برای مقابله با گرفتگی عضلات دستگاه گوارش، نفخ و یبوست بسیار موثر است. روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از رماتیسم جلوگیری می‌کند. مانع تولید سنگ‌های کلیه می‌شود و نقرس را کنترل می‌کند. رزماری مانند آویشن خلط‌آور است و جوشانده آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه مفید است. برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس توصیه می‌شود و برای تقویت حافظه مفید است. برای درمان زخم‌ها و جراحات سطحی باید کمی از پودر برگ‌های رزماری را روی زخم بریزید. برای ماساژ، عصاره روغن رزماری (دو تا سه قطره) همراه با یک قاشق غذاخوری روغن بادام‌ شیرین را مخلوط کنید و بدن را با آن ماساژ دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها