مهاجرت از iPhoto به Photos در مک

مسیری کوتاه و دلچسب

این روز‌ها تلفن‌های همراه، نقش مهم‌ترین ثبت‌کننده خاطرات ما را دارند. حالا دیگر شما می‌توانید عکس‌های چندده مگاپیکسلی گرفته یا خاطرات خود را با کیفیت 4K فیلمبرداری کنید. در گذشته افراد عکس‌های خود را چاپ کرده و درون آلبوم‌های عکس قرار می‌دادند. در ‌‌نهایت زمانی که می‌خواستند عکس‌های یک رویداد یا سفر را مرور کنند، آلبوم عکس آن رویداد یا سفر را پیدا کرده و عکس‌های خود را مرور می‌کردند. اما با دیجیتال شدن دوربین‌ها و گسترش گوشی‌های هوشمند، آلبوم‌های عکس فیزیکی به آلبوم‌های عکس دیجیتال در اپلیکیشن‌های موبایل و رایانه تبدیل شدند
کد خبر: ۸۳۹۲۱۴

آی فوتو چیست؟

اگر از کاربران سیستم‌عامل iOS یا مک باشید، قطعا با iPhoto آشنا هستید. iPhoto در واقع آلبوم عکس دیجیتال برای کاربران اپل است که از ویژگی‌های بسیار کاربردی پشتیبانی می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تفکیک عکس‌ها براساس زمان و مکان اشاره کرد که به شما کمک می‌کند به راحتی عکس‌های خود را پیدا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده iPhoto، امکان تفکیک عکس‌ها براساس چهره است. این به معنای آن است که می‌توانید به‌راحتی تمام عکس‌هایی را که خودتان یا شخص مورد نظرتان در آن حضور دارید، پیدا کنید. iPhoto به صورت هوشمند، تمام چهره‌های موجود در عکس‌های شما را شناسایی کرده و آنها را تفکیک می‌کند. در ‌‌نهایت کافی است عکس‌ها را بازبینی نهایی کرده و نام چهره‌ها را مشخص کنید، سپس آلبوم‌هایی براساس نام و چهره افراد خواهید داشت.

اما iPhoto در سیستم‌عامل مک، مشمول یک تغییر شد؛ تغییری که در نسخه یوسمیتی مک رخ داد و به موجب آن نام iPhoto به Photos تغییر پیدا کرد. ساختار کلی Photos دقیقا مانند iPhoto است و شما بعد از اولین اجرای این برنامه می‌توانید کتابخانه عکس خود را از iPhoto به Photos منتقل کنید. فرآیند انتقال ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما قطعا از نتیجه آن راضی خواهید بود.

تفاوت آی‌فوتو و فوتوز

شاید این پرسش برای شما پیش آمده باشد که تفاوت iPhoto و Photos چیست؟ در Photos دیگر چیزی به نام Events وجود ندارد. حالا جای ایونتز یا رویداد‌ها را Albums گرفته است. در واقع کارایی‌‌ همان کارایی سابق بوده، اما نام آن تغییر پیدا کرده است. بخش چهره‌ها یا Faces همچنان حفظ شده و شما می‌توانید عکس‌ها را براساس افراد حاضر در آنها دسته‌بندی کنید. این‌که بگوییم دقیقا چه تغییر عمده‌ای در iPhoto رخ داده که به Photos تبدیل شده، کار سختی است اما به نظر می‌رسد بهبود رابط کاربری و کارایی بخش‌های مختلف سبب شده خیلی سریع‌تر به هدف خود برسید.

یکی دیگر از بخش‌هایی که دستخوش تغییر شده، بخش آلبوم‌هاست. حالا شما در مرور آلبوم‌ها این توانایی را خواهید داشت که در هر آلبوم، یک رویداد و پوشه جدید اضافه کنید. این قابلیت زمانی مفید واقع می‌شود که می‌توانید تمامی ویدئوهای مشابه را در یک آلبوم دسته‌بندی کرده و درون یک پوشه قرار دهید. برای مثال همه فیلم‌های اسلوموشن یا صحنه آهسته‌ای را که در تولد خود گرفته‌اید جدا کرده و آن را در یک آلبوم مجزا قرار دهید؛ بنابراین دسته‌بندی عکس‌ها در Photos به‌مراتب بهتر شده است.

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌هایی که در Photos مشاهده خواهید کرد، بخش ویرایش عکس است. Photos را می‌توان یک تغییر بزرگ در بخش پردازش تصاویر دانست. شما در این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید عکس خود را پردازش کرده و مواردی مانند نور، شفافیت یا رنگ‌ها را تغییر دهید؛ در ضمن می‌توانید از مجموعه‌ای از افکت‌ها روی عکس خود استفاده کنید؛ افکت‌هایی که پیش از این احتمالا در اینستاگرام دیده بودید. قابلیت تغییر اندازه عکس و از بین بردن قرمزی چشم در زمان عکاسی در شب از دیگر ویژگی‌های جدید اپلیکیشن Photos محسوب می‌شود.

یک قدم به جلو

هر چند Photos را نمی‌توان یک محصول انقلابی از سوی اپل دانست، اما می‌توان آن را یک قدم بزرگ رو به جلو محسوب کرد؛ قدمی که می‌تواند به کاربر این امکان را دهد که برای ویرایش عکس‌های خود از اپلیکیشن‌های پرحجم و حرفه‌ای‌تر نظیر فتوشاپ استفاده نکند. به نظر می‌رسد Photos در حال حاضر بهترین آلبوم عکس دیجیتال برای کاربران مک محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند به بهترین شکل عکس‌های خود را مرتب کرده و در زمان نیاز آنها را پیدا کنید. اگر شما هم دوست دارید این نرم‌افزار کاربردی را دانلود کنید، کافی است Photos را در اپ‌استور اپل جستجو کرده و آن را نصب کنید.

میلاد احرام‌پوش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها