یکی از منابع ویتامین C است. سماق، خون را قلیایی و سموم بدن را دفع می‌کند. آنچه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد پوست دانه‌های سماق است.
کد خبر: ۸۳۷۹۲۸

سماق مانند سایر ادویه‌جات خواص زیادی دارد؛ ازجمله مخلوط سماق و زیره حالت استفراغ را از بین می‌برد و اشتها‌آور است. مخلوط سماق و زرده تخم‌مرغ و تخم گشنیز برطرف‌کننده اسهال است. در ضمن گوشتی که با سماق پخته شود نیز قطع‌کننده اسهال است. نوشیدن مخلوط آب سرد و سماق خونریزی‌های داخلی را قطع می‌کند. مثلا غرغره کردن این محلول در دهان باعث جلوگیری از خونریزی لثه می‌شود. مخلوطی از سماق و گلاب و کمی پودر کتیرا درمان خارش و ناراحتی پوستی، آبریزش چشم و جوش و چرک گوش است. مالیدن آب سماق جوشیده برای ورم و گسترش اثر ضربه مفید است البته خوردن زیاد آن باعث ناراحتی روده و کبد می‌شود.

زنجبیل: کنترل کننده دیابت

زنجبیل با طبع گرمی که دارد سرشار از خواص مختلف است، فرقی هم نمی‌کند که تازه، خشک یا به صورت پودر باشد. یکی از بارزترین اثرات آن کنترل دیابت از نوع 2 است.

اگر قرص‌های زنجبیل موجود را زیر نظر پزشک مصرف کنید طی 8 هفته اثر کاهش‌دهنده آن را حس خواهید کرد. دیگر خواص زنجبیل عبارت است از: تسکین‌دهنده دردهای رماتیسمی، مقابله با سردرد، ضدتهوع (برای کسانی که دچار ماشین‌گرفتگی می‌شوند، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند و...)، جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، ضدسرطان، ملین قوی و ضدیبوست، مانع از لخته شدن خون و گرفتگی رگ‌ها و تقویت قلب (اگر زنجبیل با سیر و پیاز همراه باشد اثر بیشتری بر سلامت قلب دارد) باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها