الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی، طرح بسیار خوبی است که کمتر کارشناسی در نظام سلامت می‌تواند مزایای پرشمار آن را کتمان کند. بسیار امید داریم این طرح ارزشمند، فقط محدود به چند شهر کوچک نشود و به همه شهرهای ایران نیز تسری پیدا کند. بی‌شک این اتفاق در گرو تخصیص اعتبارات لازم و ترویج فرهنگسازی و آموزش خواهد بود. ‌
کد خبر: ۸۳۷۱۹۳

اگرچه اجرای آزمایشی طرح نسخه‌های الکترونیکی در چند شهر کشور، آغاز شده است، اما باید به این مساله مهم توجه داشته باشیم که مشکلات پیش روی الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی در این شهرهای کوچک، نمی‌تواند معیار دقیقی برای شناسایی مشکلات اجرای این طرح در سطحی ملی باشد.‌ به همین دلایل است که تاکید داریم برای اجرای موفق این طرح در سطحی ملی، باید کار کارشناسی دقیقی انجام شود و از نظرات کارشناسان متعدد نظام سلامت بهره ببرند تا خروجی این طرح، قربانی شتاب زدگی در اجرا نشود.

آفت اجرای طرح پرمزیتی مثل الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی، شتاب زدگی برای گسترش زودهنگام این طرح به سراسر کشور است. یعنی اگر نواقص و نارسایی‌های این طرح، شناسایی نشود‌آنگاه تلاش برای الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی در همه شهرهای کشور‌ نمی‌تواند اهداف پیش‌بینی شده برای این طرح ملی را محقق سازد. همچنین اصرار بر این که از همان ابتدا همه نسخه‌های کاغذی را حذف کنیم نیز تاثیر مثبتی برجای نمی‌گذارد‌بلکه باید برای شروع کار هم روش سنتی و هم روش نوین نسخه‌نویسی را با همدیگر ترکیب کنیم و سپس به مرور زمان، وزنه نسخه الکترونیکی را افزایش دهیم.

محمود الیاسی

دبیر شورای داروخانه‌های‌ تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها