هفته گذشته رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری اعضای باند سارقان سایبری یک شرکت در شهرستان ملارد خبر داد و گفت: فردی به عنوان نماینده یکی از شرکت‌های غرب استان تهران به پلیس فتا شهرستان ملارد مراجعه و با اعلام سرقت 90 میلیونی از حساب بانکی شرکتش، تقاضای رسیدگی کرد.
کد خبر: ۸۳۳۸۸۲

سرهنگ اصغر باقریان ادامه داد: با توجه به دادخواست مطرح شده رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق یا سارقان برای گم کردن رد پای خود، کافی‌نت دور‌دستی را برای انجام سرقت سایبری انتخاب کرده‌اند. با بررسی رد پاهای جامانده در فضای مجازی یکی از متهمان پرونده شناسایی و با طرح عملیاتی ویژه در ملارد دستگیر شد. در بازجویی‌های اولیه، متهم با پذیرش بزه انتسابی، پرده از همکاری و همدستی دو متهم دیگر در سرقت انجام شده برداشته و از متواری شدن آنها خبر داد. سایر اعضای گروه که در استان همجوار مشغول خرید و فروش طلا و جواهر بودند شناسایی و در یک عملیات ضربتی در استان البرز دستگیر شدند.

در جریان بازجویی‌ها ضمن اعتراف متهمان به بزه انتسابی، مشخص شد یکی از متهمان که کارمند اسبق و اخراج شده شرکت بوده و رمز دوم کارت عابرحساب بانکی شرکت را در اختیار داشته است، این نقشه را طراحی کرده بود.

در پرونده دیگر نیز رئیس پلیس فتای استان فارس از کشف چند پرونده برداشت غیرمجاز اینترنتی خبر داد که همگی در یک فروشگاه مواد غذایی در شیراز اتفاق افتاده است.

سرهنگ سیدموسی حسینی در این زمینه گفت: در اولین پرونده شاکی مرد 42 ساله‌ای است که بیان می‌کند از حسابش مبلغ یک میلیون ریال به صورت خرید کارت شارژ برداشت شده و درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داشت.

با فاش شدن دو پرونده مشابه دیگر که همگی کلمات عبور اول و دوم کارت بانکی آنها شبیه یکدیگر بوده و همچنین با یک روش از حسابشان برداشت شده است، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که متهم همه این پرونده‌ها یک نفر است.

این مقام انتظامی گفت: در نهایت با بررسی‌های انجام شده کارمند یک فروشگاه مواد غذایی به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد که با سرقت اطلاعات کارت مشتریان و یادداشت کردن این اطلاعات توانسته است از تعدادی از کارت‌ها که رمز اول و دوم مشابه داشته‌اند، با خرید کارت شارژ و فروش آن به مشتریان دیگر کلاهبرداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها