تصویربرداری فاز 3 سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از آبان‌ماه شروع می‌شود

8 سریال جدید در خط تولید سیما

اداره کل امور نمایش سیما در تدارک تولید چند سریال است که مراحل پیش تولید و نگارش را سپری می‌کنند. تولید سریال «وقتی که هیولا آمد» به کارگردانی جلیل سامان با فضای انقلاب اسلامی‌ بزودی آغاز می‌شود و سریال‌های هشت و نیم، آرام می‌گیریم، از یاد رفته، پریا و اسیر کوچک در مرحله نگارش و سریال زاویه هفتم آماده پخش است.
کد خبر: ۸۳۲۷۹۱

به گزارش جام‌جم، جلیل سامان که پیش از این سریال‌های پر مخاطب «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را ساخته است، با ساخت «وقتی که هیولا آمد (پروین)» در ژانر سریال‌های عاشقانه در فضای انقلاب اسلامی‌ سه‌گانه خودش را تکمیل می‌کند. به گفته محمودرضا تخشید، مدیرکل امور نمایش، داستان این سریال از سال 1356 شروع می‌شود و تا پیروزی انقلاب اسلامی‌ ادامه دارد.

سامان، پیش تولید سریال جدید خود را از چهارم شهریور ماه جاری آغاز کرده و می‌خواهد این سریال را در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای بسازد. دو ساخته قبلی این کارگردان با برگزاری اختتامیه جشنواره جام‌جم در سال‌92 در بخش مجموعه‌های نمایشی با دریافت 9 جایزه رکورد زدند. سریال «وقتی که هیولا آمد» به تهیه‌کنندگی مشترک سیداحمد کاشانچی و محمود رضایی تولید می‌شود و سامان سرپرستی تیم نویسندگان «وقتی که هیولا آمد» را عهده‌دار است. این اثر، درامی ‌اجتماعی درباره یک پسر جوان به نام روزبه و دختری جوان است که با درگیرشدن در یک سری مسائل روابطشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

ادامه کار کمال تبریزی

به گفته تخشید، پیش تولید فاز 3 سریال تلویزیونی«سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی شروع شده و قرار است تصویربرداری این بخش از کار از آبان‌ماه آغاز شود. ضمن این‌که در این فاصله اصلاحات فصل‌های اول و دوم هم انجام می‌شود. داستان فاز 3 این سریال از دهه 1350 شروع می‌شود و تا پیروزی انقلاب اسلامی ‌ادامه دارد. در این بخش از کار سازندگان این سریال به اتفاقاتی می‌پردازند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ‌شد.

علیرضا طالب‌زاده، مشغول نوشتن مرحله سوم سریال است. پخش سریال سرزمین کهن به تهیه‌کنندگی محمد مسعود هم سال 95 خواهد بود.

در فصل سوم سرزمین کهن بازیگرانی مانند شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسین محجوب و... بازی می‌کنند. پخش فصل اول سرزمین کهن بهمن سال 92 از شبکه سه آغاز شد که بعد از به نمایش درآمدن چند قسمت متوقف‌و قرار شد بعد از اعمال اصلاحات لازم این سریال بار دیگر پخش شود. این سریال داستان زندگی مردی به نام رهی را از سال 1320 تا 1357 روایت می‌کند.

در سریال سرزمین کهن بازیگران زیادی حضور دارند که ازجمله آنها می‌توان به شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی ، هومن سیدی، خسرو دهقان و علیرضا خمسه دیگر بازیگران این سریال هستند.

مفید و سریال هشت و نیم

بهروز مفید، تهیه‌کننده درباره تولید سریال «هشت و نیم» به جا‌م‌جم گفت: فیلمنامه این سریال تلویزیونی را علی دادرس و آزیتا ایرایی در 26 قسمت نوشتند و حدود 11 قسمت از این سریال بازنویسی می‌شود. ژانر این سریال اجتماعی است و داستان جابه‌جایی یک مرگ است. هنوز کارگردان مشخص نشده، اما بزودی پیش تولید را آغاز می‌کنیم.

فریدون فرهودی هم این روزها همراه فروغ فروهیده مشغول نگارش سریال تلویزیونی «آرام می‌گیریم» به تهیه‌کنندگی فرهاد گلی است. این سریال در 42 قسمت برای شبکه دو و در گونه اجتماعی خواهد بود.

حسین سهیلی‌زاده، کارگردان در طول سال‌های فعالیتش در تلویزیون تلاش کرده سریال‌هایی با موضوع اجتماعی، سیاسی، دینی، کودک و طنز بسازد که در این باره می‌توان به مجموعه‌های آوای باران، جنگلبانان کوچک، خانه آرزوها، رستوران خانوادگی، آخرین گناه، ترانه مادری، دلنوازان، فاصله‌ها، افزونه‌خواه کوچک، سه پنج دو، سراب، روزهای اعتراض، آخرین دعوت، دختران حوا و آخرین بازی اشاره کرد. او قرار است سریال پریا را به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه برای شبکه سه کارگردانی کند. فیلمنامه این سریال را سعید فرهادی می‌نویسد که مضمون اجتماعی دارد و درباره دختری است که در مسیر زندگی با ماجراهایی رو به رو می‌شود.

از یاد رفته

اکبر تحویلیان که تهیه‌کنندگی سریال‌ اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را در کارنامه دارد، این روزها مشغول تدارک سریال «از یاد رفته» است. این سریال به کارگردانی محمود معظمی‌ و نویسندگی حامد افضلی و رویا خسرونجدی درگونه ملودرام و مذهبی مراحل نگارش را سپری می‌کند. معظمی‌ ساخت آثاری همچون تکیه بر باد، فاخته و برخی از اپیزودهای سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را در کارنامه دارد. سریال تلویزیونی «اسیر کوچک» هم مراحل نگارش را سپری می‌کند.

دانیال حکیمی‌ و سریال دوردست‌ها

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دوردست‌ها» به کارگردانی جواد ارشاد و تهیه‌کنندگی فریبا توکلی دیروز برای گروه فیلم و سریال شبکه یک در کرج کلید خورد. این سریال با مشارکت سازمان استاندارد ایران در 26 قسمت تولید می‌شود. تهران، کرج و شهرستان جویبار سه لوکیشن اصلی این مجموعه است و داستان آن در یک کارخانه روغن‌سازی می‌گذرد که رسول و شریکش صادق درگیر بحران مالی می‌شوند. دانیال حکیمی، فاطمه گودرزی، هومن برق‌نورد، بهرام ابراهیمی، کورش سلیمانی و ... بازیگران این سریال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها