در این اسلایدشو بیننده شاهد تصاویری از فاجعه بارترین حادثه صنعتی جهان که 30 سال پیش در کارخانه شهر "بوپال" هند اتفاق افتاد، خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۰۴۱۱
بزرگترین فاجعه صنعتی تاریخ +اسلایدشو

در روز این حادثه ابر مسموم ناشی از نشت گاز سمی صنعتی خطرناکی، بر فراز شهر بوپال به حرکت درآمد که وخیم‌ترین حادثه صنعتی جهان را رقم زد. این گاز سمی که از کارخانه حشره‌کش‌سازی شرکت آمریکایی "یونایتد کارباید" نشت کرد هزاران کشته برجا گذاشت.

نشت گاز سمی ابتدا ساکنان خانه های نزدیک کارخانه را مسموم کرد و پس از آن ابر مسموم تمامی شهر را فرا گرفت. در اثر این حادثه دستکم 18هزار نفر جان باخته و هزاران نفر دیگر دچار مشکلات جسمانی شده‌اند.

در این حادثه که فاجعه بارترین حادثه صنعتی جهان به شمار می‌آید در همان روز نخست 3000 تن جان باختند و سپس حدود 15000 نفر بر اثر بیماری های ناشی از این فاجعه به مرور زمان جان خود را از دست دادند. بر اساس آمار شمار کل آسیب دیدگان این فاجعه، رقمی حدود 600 هزار نفر برآورد شده است. به گفته زیست شناسان محلی، با گذشت 30سال، هنوز زمین و شرایط آب و هوایی این منطقه مسموم بوده و شمار قربانی‌ها همچنان رو به افزایش است.

پس از این حادثه صاحبان آمریکایی کارخانه در دادگاه ایالات متحده محاکمه و "وارن آندرسون" رئیس کارخانه به پرداخت 470میلیون دلار غرامت به قربانیان محکوم شد. آنچه در این اسلایدشو به نمایش درآمده عکس‌هایی از وقوع حادثه در این منطقه و وضعیت فعلی آن است.

منبع عکس: فرارو

تدوین: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها