تیم ستارگان فوتبال جهان با همه آن نام‌های بزرگش به تهران آمد تا در روزی که انتظار می‌رفت تماشاگران، استقبال بیشتری از این بازی داشته باشند به مصاف ستارگان فوتبال ایران برود. این بازی با برتری ستارگان جهان به پایان رسید و این تیم که حضورش در ایران، یک اتفاق مثبت برای فوتبال ما به شمار می‌رود، بامداد امروز رفت.
کد خبر: ۸۳۰۱۷۷

با این حال این سفر یکروزه حاشیه‌های زیادی هم داشت. نام‌ها بزرگ بودند. از روبرتو کارلوس و لوئیس فیگو تا فابیو کاناوارو، فرناندو هیرو، ادگار داویدز و بقیه. اما استقبال از آنها به هیچ وجه بزرگ نبود. ازدحام در فرودگاه امام خمینی(ره) در کنار هجوم عکاس‌ها و خبرنگارانی که برای رفت و آمد، تقریبا هیچ محدوده مشخصی نداشتند، خیلی از این ستاره‌ها را در بدو ورود به ایران دلخور کرد. همین بی‌نظمی‌ها اعتراض‌های روبرتو کارلوس، لوئیس فیگو، فابیو کاناوارو و چند ستاره دیگر را به همراه داشت. این که بسیاری از این ستاره‌ها در بدو ورود به ایران حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشدند، از دلایل همین بی‌نظمی بود.

اعضای این تیم مطابق آنچه در خبرها آمده بود، از هتل محل اقامت خود هم رضایت نداشتند که این هم در نوع خودش جالب نبود. نمونه‌هایی از این دلخوری‌ها را دو سال قبل وقتی تیم پیشکسوتان میلان به تهران آمده بود هم به چشم دیدیم؛ موضوعی که باعث شد ستاره‌ای مثل پائولو مالدینی، حتی یک دقیقه هم از اتاقش در هتل خارج نشود.

در این که ایرانی‌ها مردمان مهمان‌نوازی هستند شکی نیست، اما همین مهمان‌نوازی در سطح بین‌المللی خود آداب و رسومی دارد که به نظر، ما زیاد در قید و بند آن نیستیم. امید که با تجربه‌ای که از حضور تیم ستارگان فوتبال جهان در تهران به دست آمد، شرایط به گونه‌ای باشد که در تجربه‌های بعدی کمی آبرومندانه‌تر، پذیرای مهمانان خارجی‌مان باشیم.

ستاره ها در باره ایران چه گفتند ؟

*میشل سالگادو مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید: مردم ایران بسیار پرشور هستند و به فوتبال علاقه زیادی دارند و دوست دارم بازهم به ایران بیایم.

* روبرتو کارلوس مدافع سابق
رئال مادرید و تیم ملی برزیل: خیلی خوشحالم که در ایران حضور دارم. به خاطر همه چیز و فضای خوبی که در ایران وجود دارد خوشحالم. ایرانی‌ها بسیار مهربان هستند.

*فرناندو هیه‌رو کاپیتان سابق
رئال مادرید : مهم‌ترین موضوع این بازی این بود که خیریه بود. کاپیتان ما (سالگادو) کار بزرگی انجام داد. واقعیت این است که ایرانی‌ها خوب بودند و بازیکنان بزرگی داشتند. برای من فرصت خوبی بود دور یکدیگر جمع شویم و دوران گذشته را زنده کنیم.

*لوئیس فیگو ستاره سابق تیم ملی پرتغال : اولین بار است که با هم به ایران آمده بودیم. خیلی برای ما لذت‌بخش بود. از لحظه اولی که در فرودگاه از ما پذیرایی کردند شرایط بسیار خوب بود.تماشاگران و فضای ورزشگاه فوق‌العاده بود. احترام بسیار خوبی به ما گذاشتند و از کسانی که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم.

رضا پورعالی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها