روی آنتن

اولین نشست کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت بحران کشور دیروز در محل سالن اجتماعات حراست مرکزی صدا و سیما به ریاست محمدباقر زهرایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۸۷۲۹

این کارگروه یکی از 14 کارگروه تخصصی سازمان مدیریت بحران کشور است که مسئولیت آن به عهده سازمان صدا و سیماست و وظیفه اصلی کارگروه «فرهنگ‌سازی، آموزش واطلاع‌رسانی در حوزه بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه» است.

در این جلسه ابتدا اهداف و ضرورت‌های انجام وظایف محوله از سوی ستاد مدیریت بحران توسط ریاست کارگروه تبیین و سپس در ادامه، نمایندگان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های کشوری با اشاره به جایگاه بی‌بدیل رسانه ملی و نقش مهم آن در مدیریت بحران به بیان نظرات سازمانی خویش در این خصوص پرداختند.

برنامه مجله اقتصادی روزآمد به تهیه‌کنندگی امیرحسین خرمشاهی با هدف حمایت از اقتصاد و توسعه ملی امروز ساعت 9 و 45 دقیقه از شبکه پنج پخش می‌شود.

برنامه سیمای خانواده امروز ساعت 11 در شبکه یک با اجرای هرمز شجاعی‌مهر و شیرین صمدی به موضوع ازدواج می‌پردازد. سیدمحمد حسینی، استاد دانشگاه و اعظم السادات ساجدی، کارشناس قرآنی و مشاور خانواده در این برنامه حضور دارند.

به گزارش مهر، مجموعه انیمیشنی پیامبران که از مهم‌ترین تولیدات انیمیشن ایرانی است پس از پایان پخش به زبان فارسی، در کشورهای عرب‌زبان هم پخش خواهد شد. این مجموعه در حال حاضر جمعه‌ها، ساعت 14 از شبکه دو پخش می‌شود.

مستند «بخشش مریم» که از شبکه مستند به نمایش درآمد، دو نفر را از اعدام نجات داد. مهدی شعبانی تهیه‌کننده و کارگردان این مستند به ایسنا گفت: این فیلم باعث شده دو خانواده، قاتل عزیزان خود را ببخشند و جان دو نفر نجات پیدا کند.

برنامه ترکیبی برخط با محوریت تازه‌های فناوری اطلاعات ساعت 19 و 25 دقیقه از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

مستند سلام بر علی پسر موسی(ع)، آخرین اثر امین قدمی و به تهیه‌کنندگی وحید چاووش است که در مرکز مستند سوره تولید شده و قرار است در ایام ولادت امام رضا(ع) از تلویزیون پخش شود.

شبکه ورزش همگام با لیگ‌های اروپا امشب ساعت 23 و 30 دقیقه مسابقه آرسنال و لیورپول و روز جمعه 6 شهریور ساعت 23 مسابقه ولفسبورگ و شالکه 04 را پخش می‌کند. رقابت‌های جودو قهرمانی هم از امروز در قزاقستان آغاز می‌شود و شبکه ورزش این مسابقات را پوشش می‌دهد.

شبکه مستند سیما امروز هشت مستند را برای پخش در نظر گرفته که شامل مستندهای و اما زندگی، زنده یاد احمد بیرشک، جهانشهری‌ها، مهاجران حرف آخر، فصل دیگر، اعجاز خلیج‌فارس و مثلث مرگ است. همچنین دومین قسمت یک روز یک وزیر امشب ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

«دل عاشق»، «پدر»، «فرزند ایران»، «دلتنگی» و «نگفتم چرا» برخی از تولیدات جدید دفتر موسیقی و سرود صداوسیماست که برای پخش در اختیار شبکه‌‌های مختلف رادیو و تلویزیون قرار گرفته‌اند.

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «فرار به جلوی ایوبی در نامه به سرافراز»، نوشت: رئیس سازمان سینمایی در نامه گلایه‌آمیز خود به رئیس سازمان صدا و سیما بدون این‌که حذف عنوان فجر از جشنواره را تکذیب کند گزارش بخش خبری20:30 را کذب و با رویکرد تخریبی خوانده است.

حجت‌الله ایوبی، معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در نامه‌ای به «محمد سرافراز» رئیس سازمان صدا و سیما از رویکرد تخریبی بخش خبری 20:30 گلایه کرد و این در حالی است که وی در نامه‌اش هیچ اشاره‌ای به مصادیق کذب مورد اشاره در این گزارش نکرده است.

در نامه ایوبی به سرافراز آمده است: وظیفه خود می‌دانم از رویکرد مثبت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پوشش رویدادهای سینمایی کشور به ویژه پخش بسیار بهتر تیزرهای سینمایی تشکر کنم؛ بی‌تردید اعتلای سینمای ایران کمک بزرگی به رسانه ملی برای انجام رسالت خطیرش، خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها