گفتگوی خواندنی با فرزند آیت الله جنتی در کارگاه نجاری اش

حسن جنتی : آقازادگی نکرده ام + تصاویر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ممنوعیت مصاحبه مسئولان با بی بی سی فارسی گفت: فعالیت چند روزه بی بی سی انگلیسی در ایران برای گزارش مانعی ندارد چون شبکه جهانی است و با مجوز به تهیه گزارش می پردازد.
کد خبر: ۸۲۵۹۶۷
فعالیت چند روزه بی بی سی انگلیسی در ایران مانعی ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی جنتی در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم اما م رضا (ع ) گفت: این اولین بار نیست که گروه خارجی برای تهیه خبر به ایران می آید و حساسیت برخی از رسانه ها در این باره بی مورد است .

وی افزود: ما هر ساله در زمان های مختلف از جمله 22 بهمن اجازه ورود تعدادی از خبرنگاران خارجی را می دهیم و این اتفاق نکته جدیدی نیست .

جنتی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های بی بی سی در مدت حضور در ایران زیر نظر وزارت ارشاد و سایر نهادهاست، گفت : حدود دو دهه است که به مناسبتهای مختلف از شبکه های خارجی دعوت به گرفتن گزارش در ایران میشود و ما از بی بی سی انگلیسی و سایر شبکه های دیگر نیز دعوت کردیم اما از بی بی سی فارسی دعوت نکرده ایم.

آخرین وضعیت فیلم سینمایی رستاخیز

وی درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی رستاخیز گفت:هم فیلمنامه «رستاخیز» مورد تایید بوده و هم مقام معظم رهبری درباره نشان دادن چهره غیر معصومین نظرشان را اعلام کرده اند.

وی افزود : مقام معظم رهبری همواره شان و احترام مراجع و علمای بزرگ دین اسلام را مورد توجه قرار میدهند و نمی توان نسبت به فتوای دیگر مراجع بی اعتنا بود.

وی با اشاره به راه حل مشکلات فیلم رستاخیز افزود : این راه حل ایجاد یک هاله نور بر چهره حضرت عباس (ع) است که در صورت رضایت کارگردان هیچ مشکلی برای اکران مجدد فیلم نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سریال مختارنامه تولید شده در صدا وسیما اشاره کرد وگفت: در سریال «مختارنامه» فصلی وجود داشت که به رشادتهای حضرت عباس در واقعه عاشورا پرداخته بود اما گروه تولید و کارگردان این موضوع را درک کردند که حفظ شان مراجع مهم و از نظر مقام معظم رهبری در اولویت است بنابراین این بخش را از سریال حذف کردند.

گرفتن کارت زرد برای تکخوانی بانوان از مجلس

جنتی در باره تک خوانی بانوان در کنسرت های موسیقی گفت: موضع وزارت ارشاد دراین باره نظر رهبری است که مشخص است و همه می دانیم اما نکته جالب این است که با وجودکارتهای زردی که برای تکخوانی بانوان از مجلس شورای اسلامی گرفتیم حتی یک مورد تکخوانی بانوان در کنسرتهای موسیقی نداشتیم.

وی در خصوص گرفتن تذکر و کارت زرد از مجلس شورای اسلامی در باره فیلم قصه ها گفت: نمایندگان سوال مطرح کردند و ما پاسخ گفتیم هر چند که سوال کننده با پاسخ ما قانع نشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : قبلا 60 هزار عضو صندوق هنرمندان ،نویسندگان و روزنامه نگاران بودند که این میزان اکنون به 23 هزار نفر کاهش یافته است .

جنتی در خصوص خبر بازگشت شادمهرعقیلی به کشور و بازیگری و خوانندگی اش گفت: سوابق شادمهر عقیلی باید بررسی شود و اینکه چه کارهایی انجام داده و قرار است در این جا چه فعالیتهایی کند.

وزیر ارشاد گفت : سیاست ما این نیست که به خاطر گذشته یک نفر تا ابد او را از فعالیت محروم کنیم بلکه باید دید که او در ایران چگونه فعالیت خواهد کرد.

۷۱۸ نقطه جهان، میزبان جشنواره رضوی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۷۱۸ نقطه جهان میزبان جشنواره رضوی هستند که نحوه برگزاری آن در کشورهای مختلف متفاوت است.

علی جنتی در نشست رسانه ای سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) افزود: در 12 سال گذشته سعی شده است این جشنواره از حالت دولتی بودن خارج شود و امروز فقط 43 درصد آن دولتی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: از بنیاد هایی که برای فرهنگ رضوی تلاش می کنند حمایت می کنیم.

وی با اشاره به مطلب که دولت جلوی هرگونه استخدام در وزارت ارشاد را گرفته است و ما نمی توانیم اینجا کسی را استخدام کنیم افزود: استخدام زیاد در سال های گذشته سبب بی حرکتی در دولت شده است و سعی می کنیم در زمینه مدیریت مجموعه ها شایسته سالاری کنیم و این موضوع در ارشاد دیده می شود.

رئیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم در ادامه این نشست گفت: مهمانان خارجی که بالای 40 نفر هستند سی ویکم مرداد و اول شهریور وارد تهران می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها