تصویربرداری دو سریال جدید برای پخش از شبکه یک تا پایان مرداد آغاز می‌شود که هر دو موضوعات اجتماعی را طرح می‌کند؛ یکی روابط انسانی را به چالش می‌کشد و دیگری از دشواری‌های تولید در کشور حکایت دارد. تصویربرداری سریال تاریخی معمای شاه هم برای پخش از این شبکه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۵۴۴۰

به گزارش جام‌جم، یکی از این سریال‌ها، «پشت‌بام تهران» نام دارد که تصویربرداری آن هفته آینده در تهران آغاز می‌شود. فیلمنامه این سریال را سعید نعمت‌الله نوشته که آخرین بار سریال میکائیل را به قلم او از تلویزیون تماشا کرده‌ایم.‌ بهرنگ توفیقی که انقلاب زیبا را در کارنامه دارد، «پشت‌بام تهران» را کارگردانی می‌کند و زینب تقوایی تهیه‌کنندگی این سریال را به‌عهده دارد.

تقوایی درباره داستان «پشت‌بام تهران» به جام‌جم می‌گوید: این سریال داستان آدم‌هایی است که در شرایط دشوار بر سر راه هم قرار می‌گیرند و زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود. کامبیز دیرباز در نقش قیاس، ثریا قاسمی (طاهره)، لیندا کیانی (الهام)، اندیشه فولادوند (هاله)، نوید خداشناس (جهان)، آزاده صمدی (اختر)، خسرو شهراز (سلمان)، بهزاد فراهانی (آقا ولی)، لعیا زنگنه (انوشه)، کریم اکبری مبارکه (غفار) و مجید واشقانی (بهادر) قصه سریال را روایت می‌کنند.

تقوایی، تهیه‌کننده از انتخاب چند بازیگر دیگر همزمان با آغاز تصویربرداری خبر داده و می‌افزاید: بزودی چند بازیگر دیگر به جمع بازیگران سریال اضافه می‌شود که همه آنها از میان بازیگران سرشناس تلویزیون انتخاب خواهند شد.

هومن برق‌نورد، قهرمان «دوردست‌ها»

تصویربرداری سریال «دوردست‌ها» به تهیه‌کنندگی فریبا بانک توکلی و کارگردانی جواد ارشاد، نیز اواخر مرداد در کرج آغاز می‌شود و سپس در تهران، شمال و در جنوب کشور ادامه پیدا می‌کند.

بانک توکلی درباره تصویربرداری این سریال به جام‌جم می‌گوید: با توجه به این‌که داستان از غنای کافی برای طولانی‌تر شدن برخوردار بود، اداره کل نمایش سیما و مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک از ما خواستند که تعداد قسمت‌های این سریال افزایش پیدا کند. در حال حاضر سمانه نامدار در حال تکمیل فیلمنامه و تبدیل آن به 26 قسمت است. به احتمال زیاد اواخر مرداد نویسنده، نگارش فیلمنامه را به پایان می‌رساند و تصویربرداری را شروع می‌کنیم.

براساس توضیحات این تهیه‌کننده، 19 بازیگر اصلی و 27 بازیگر فرعی در این سریال حضور خواهند داشت. دانیال حکیمی در نقش رسول، فاطمه گودرزی در نقش رباب، بهرام ابراهیمی در نقش صادق، شمسی فضل‌الهی در نقش مامان خورشید، شیوا خنیاگر در نقش سیمین، ونوس حسن کانلی در نقش یگانه، مریم خدارحمی در نقش نازنین، آرزو قائد امینی در نقش نگار، شیوا خسرومهر در نقش دکتر صبوحی، رحمان باقریان در نقش زهیر، شهروز ابراهیمی در نقش بهرام، محمد غیاث‌آبادی در نقش مراد، آیلار نوشهری در نقش سپیده، محمد نبوی در نقش حمید، مهری آل‌آقا در نقش آذر، پویا مهدوی‌زاده در نقش سروش و کورش سلیمانی در این سریال بازی خواهند کرد.

فریبا بانک‌توکلی درباره نقش اصلی سریال گفت: این شخصیت عماد نام دارد و هومن برق‌نورد برای اجرای این نقش مقابل دوربین می‌رود.

این تهیه‌کننده تلویزیون درباره تعداد لوکیشن‌های مجموعه تلویزیونی دوردست‌هانیز توضیح می دهد: پیش‌تولید تقریبا به اتمام رسیده و براساس برنامه‌ریزی‌، تصویربرداری را اواخر مرداد در سازمان استاندارد ایران در کرج آغاز خواهیم کرد و بعد از آن بر مبنای شرایط جوی کشور ابتدا به ترتیب در تهران، شهرهای جویبار و قائمشهر و بعد در جنوب تصویربرداری را ادامه خواهیم داد. این سریال بیش از ده لوکیشن اصلی و 19 لوکیشن فرعی خواهد داشت.

به گفته این تهیه‌کننده، این سریال به منظور حمایت از تولید ملی ساخته می‌شود و تصویربرداری آن حدود چهار ماه به طول خواهد انجامید.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: کارخانه روغن‌سازی رسول و شریکش، صادق مدتی است دچار بحران مالی شده است. صادق که وارد کار دیگری شده، سهام خود را می‌فروشد. حبیب به پیشنهاد عماد که مورد اعتماد و همه‌کاره اوست، سهام کارخانه را می‌خرد و عماد به وکالت از او با رسول کارخانه را اداره می‌کنند. بتدریج مشخص می‌شود که عماد با نقشه قبلی برای ضربه زدن به رسول به او نزدیک شده است. رسول سال‌ها پیش ربابه، خواهر عماد را با دخترش یگانه بی‌خبر ترک می‌کند و حالا او از این طریق درصدد است تا از رسول انتقام بگیرد.

مدیریت تصویربرداری «دور دست‌ها» را فریدون شیردل برعهده دارد.

محمد نورانی تصویربردار، رضا کشاورز صدابردار، پیروز ارجمند آهنگساز، فرانک گلنوش طراح گریم، وحید پیمان‌دار عکاس، حسن علیزاده طراح صحنه و گروه طراحی ایرنه مسئولیت طراحی لباس این سریال را انجام خواهند داد.

معمای شاه به کافه دریایی رسید

تصویربرداری سریال تلویزیونی «معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی در شهرک غزالی ادامه دارد. در این لوکیشن صحنه‌های مربوط به کافه دریایی ضبط می‌شود، مدیریت این کافه را مردی به‌عهده دارد که نقش او را رسول نجفیان بازی می‌کند.

محمدرضا ورزی، نویسنده و کارگردان سریال معمای شاه درباره روند تولید این سریال به جام‌جم می‌گوید: این روزها در شهرک غزالی مستقر و مشغول ضبط بخش‌های مربوط به کافه دریایی هستیم.

دکور این کافه شبیه معماری قدیم خیابان منیریه تهران طراحی شده است.

در کنار نجفیان بازیگرانی همچون تورج نصر، فرهاد شریفی و وحید نفر در این لوکیشن مقابل دوربین می‌روند. هر یک از آنها نماینده‌ای از اقشار مختلف جامعه هستند و مسائل روزگار را تجزیه و تحلیل می‌کنند. شخصیت‌های داستانی این سریال هم پیوندهای کوچکی با این شخصیت‌ها دارند. هفته آینده هم به کاخ گلستان می‌رویم و ادامه کار را در این کاخ ضبط می‌کنیم.

قبل از شهرک غزالی در موزه عبرت بخش‌های مربوط به کمیته ضدخرابکاری تصویربرداری شد. در این لوکیشن بازیگران زیادی حضور داشتند. شهرام عبدلی نقش منوچهر را بازی ‌کرد که جزو سیاسیون است و شخصیت پیچیده‌ای هم دارد. او علاقه‌مند به دختر خانواده دکتر وزیری است، اما درگیر ماجراهای مختلف می‌شود.

در این لوکیشن غلامحسین لطفی نقش یکی از بازجویان معروف ساواک به نام کمالی، بهراد خرازی نقش یکی دیگر از ساواکی‌ها با نام تهرانی، بهزاد خداویسی نقش پرویز ثابتی رئیس اداره کل سوم ساواک، صمدیان نقش ساواکی به نام منوچهر و روهام مخدومی هم نقش تیمسار نعمت نصیری را بازی کردند. محمدرضا شریفی‌نیا در نقش جعفر مهرداد، آزاده اسماعیل‌خانی در نقش نورآفاق و کرامت رودساز در نقش بازجوی ساواک از دیگر بازیگرانی بودند که در این لوکیشن مقابل دوربین رفتند.

از دیگر شخصیت‌های تاریخی این سریال می‌توان به رسول توکلی در نقش شهید مطهری و داوود رسولیان در نقش شهید بهشتی اشاره کرد.

ثریا قاسمی هم ایفاگر یکی از شخصیت‌های داستانی سریال معمای شاه است. جمشید مشایخی هم نقش آقا کمال دواتگر را بازی می‌کند.

بتازگی جعفر والی در نقش روح‌الله خالقی و محمد نادری در نقش بنان مقابل دوربین معمای شاه رفته‌‌اند. از دیگر صحنه‌هایی که در یک ماه اخیر تصویربرداری شده می‌توان به صحنه‌های مربوط به اعدام شهید نواب صفوی اشاره کرد که نقش او را حسام نواب‌صفوی بازی می‌کند.احسان جعفری همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین سریال است.

محمد کشفی و سیدعلیرضا حسینی صداگذاری کار را به‌‌عهده دارند. بابک زرین، آهنگساز و سالار عقیلی و امیر یل ارجمند هم خوانندگان معمای شاه هستند. در این سریال حسن نورعلی، نقش محمدرضا پهلوی جوان را بازی می‌کند و امیر مهدی‌کیا در نقش محمدرضا پهلوی در ده سال آخر زندگی ظاهر شده است. بخشی از این سریال به زندگی خانوادگی دکتر احمد وزیری اختصاص دارد که نقش او را سعید نیکپور بازی می‌کند.

معمای شاه در انتظار پاییز

مجموعه معمای شاه در 60 قسمت 60 دقیقه‌ای ساخته می‌شود. این سریال قرار است از اوایل فصل پاییز به صورت هفتگی از شبکه یک پخش شود. هادی داداشی، مشاور رسانه‌ای این سریال به جام‌جم گفت: تاکنون 30 قسمت از این سریال تدوین شده و 13 قسمت آن آماده نمایش است.

سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی با فوزیه آغاز می‌شود.

برخی دیگر از بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند، عبارتند از: احمد نجفی (رزم‌آرا)، قطب‌الدین صادقی (شاپور ریپورتر)، داریوش کاردان (امیرعباس هویدا)، حمید منوچهری (آیت‌الله کاشانی)، عبدالرضا اکبری (سپهبد زاهدی)، اصغر معینی‌صالح (دکتر مصدق)، صدرالدین شجره (ارتشبد قره‌باغی)، سعید داخ (دکتر علی شریعتی)، سیامک اطلسی (شاپور بختیار)، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا)، ساغر عزیزی (فرح دیبا) و...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها