در این هفته قیمت پژو 206 مدل V8 معادل 100 هزار تومان، پارس تندر 500 هزار تومان، تندر اتومات 500 هزار تومان و قیمت تندر 90 مدل E2 هم یک میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافته است.
قیمت باقی خودروهای داخلی تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.
به گزارش ایسنا، قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:
خودرو | قیمت کارخانهای | قیمت بازار |
تیبا | 23 میلیون و 950 هزار تومان | 24 میلیون و 100 هزار تومان |
پراید SE111 | 20 میلیون و 140 هزار تومان | 20 میلیون و 600 هزار تومان |
پراید 131 | 19 میلیون و 920 هزار تومان | 20 میلیون تومان |
پژو 405 | 30 میلیون و 44 هزار تومان | 29 میلیون و 100 هزار تومان |
سمند EF7 | 29 میلیون و 973 هزار تومان | 30 میلیون و 100 هزار تومان |
پژو پارس سال | 35 میلیون و 327 هزار تومان | 36 میلیون و 200 هزار تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 34 میلیون و 452 هزار تومان | 36 میلیون و 500 هزار تومان |
پژو 206 تیپ 2 | قیمت جدید هنوز اعلام نشده | 32 میلیون و 600 هزار تومان |
پژو 206 v8 | 34 میلیون و 991 هزار | 37 میلیون تومان |
لیفان 620 | 44 میلیون و 800 هزار تومان | 45 میلیون تومان |
لیفان x60 | 61میلیون تومان | 62 میلیون تومان |
ام وی ام 315 | 40 میلیون تومان | 40 میلیون تومان |
ام وی ام 110 | 22 میلیون و 400 هزار تومان | 22 میلیون و 400 هزار تومان |
ام وی ام 530 | 44 میلیون تومان | 44 میلیون تومان |
ام وی ام x33 | 66 میلیون و 400 هزار | 66 میلیون و 500 هزار تومان |
جک J5 دنده دستی | 47 میلیون و 800 هزار تومان | 48 میلیون تومان |
پارس تندر | 39 میلیون و 350 هزار تومان | 41 میلیون و 700 هزار تومان |
تندر 90 اتومات | 47 میلیون و 500 هزار تومان | 48 میلیون تومان |
تندر 90 E2 | 37 میلیون و 290 هزار تومان | 41 میلیون و 500 هزار تومان |
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد
چه كسانی مدت بیست سال است كه با عناوین معاون وزیر صنعت و مدیركل خودرو وانجمن خودرو و قطعه، سردمدار رانت خواری و فروپاشی این صنعت هستند.
-چه كسانی با گرفتن حقوق دولت و با وصل شدن به شركتهای خودرویی به مردم و كاركنان و سهامداران جزئ این صنعت خیانت كردند.-چه كسانی با سواستفاده از امضاهای طلائی و دولتی مانع اعمال ضوابط زیست محیطی و الایندگی ومصرف سوخت و ایمنی سرنشینان و صدمات جانی گردیدند.چه كسانی مد ت بیش از بیست سال ودر مقطع ارتباطات مالی و سیاسی با كشورهای اروپائی مانع توسعه صنعت و انتقال تكنولوژی وكسب دانش طراحی و مهندسی گردیدند و با گرفتن پستهای هیات مدیرگی و پاداشهای كلان مانع خودكفائی وداخلی سازی شدندوبا تشویق خرید های خارجی و پورسانت باعث تعطیلی توان ساخت داخل و زیاندهی شركتها و ورشكستگی سهامداران جزئ این صنعت گردیدند.
1-معاون ... وزارت ... .ایشان هم حقوق دولت را میگیرد هم رئیس هیات مدیره ایران خودروست وبرای طیف مدیران ایران خودرو كارسازی میكند از حق مردم برای داشتن خودرو ایمن وهوای پاك و مصرف سوخت استانداردبراحتی میگذرد و چون ایران خودرو هم مثلا دولتیست باتفاق میبرند و میخورند و به ریش مردم و نظام هم میخندند همه قطعه سازها بایستی حق و حساب این معاون .... را بدهند تا با ساپكو بتوانند قراردادببندنداوضاعی پشت پرده باند مادام العمر خودرو سازهای دولتی و مدیران ارشد وزارت صنعت است كه توش همه چی پیدا میشه جز دلسوزی برای كشور و مردم و كاركنان شریف این صنعت.وضعیت اسفبار صنعت خودرو و قطعه سازی با قدمت پنجاه ساله و نابودی قطعه سازان به لحاظ عدم استفاده مطلوب از تعرفه های گمركی و ورشكست شدن قطعه سازان در نتیجه ورود اقلام مشابه خارجی و گرانی خودرو (پراید 8میلیونی به 21 میلیون.......) و ورشكستگی سهامداران جزئ این صنعت همگی طی مدت بیست سال مدیریت تیم مافیایی مورداشاره اتفاق افتاده است.
2-... رئیس مادام العمر انجمن ... سر دسته اینهاست.ته كوچه نبرد تو نیروهوایی مینشست از بغل حق كشی منافع مصرف كنندگان خودرو و هوا كردن مصوبات الایندگی و مصرف سوخت و كیفیت و ایمنی خودرو ها در زمان مدیركلی حالا تو فرمانیه برج داره و كماكان میخوره و میبره:
3-.... رئیس ... قطعات خودرو یكی از پادوهای اصلی مافیای خودرو است رابطش هم معاون امور .... وریر است این ادم و اون یكی كارمند جزئ وزارت صنایع بودند كه با .... و خیانت به صنعت خودرو این صنعت را فلج و خودشان را ساختند.
4-نابود كردن قطعه سازی خودرو و مونتاژ كاری از اقدامات خانمان برانداز این باند كثیف است. بعد از 50 سال سابقه خودرویی در كشور هنوز هم ساده ترین قطعات از خارج میاید برای گرفتن پورسانت.
نكته پایانی:
تمام صحنه سازیهای رسانه ای این باند بالاخص برای تداعی دلسوز اینها از ضررو زیان خودروسازیها و تقاضای افزایش قیمت تماما بازی و عوام فریبی است و در واقع بود و نبود خودرو سازی برای این باند ذره ای اهمیت ندارد و به قصد فریب افكار عمومی انجام میشود