غواصی در امواج رسانه

هندوانه، متهم جدید کم‌آبی

با فروکش کردن اخبار حاشیه‌ای مربوط به مذاکرات هسته‌ای، فضای مجازی هفته آرام‌تری را نسبت به هفته‌های گذشته سپری کرد. با این حال ولی خبر و حاشیه این‌قدر زیاد هست که چنته رصدگرهای چمدان خالی نباشد. از گاف یک سری رسانه‌ها درخصوص نصب یک بیلبورد تخیلی در شهر گرفته تا رواج اجاره‌های عجیب و غریب در پایتخت. این شما و این هم رصدخانه چمدان.
کد خبر: ۸۲۳۷۱۸

واکنش ضرغامی به ورود مک‌دونالد

عزت‌الله ضرغامی با توجه به شایعاتی که از امکان ورود مک‌دونالد خبر می‌دهد، پستی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت:‌ «مک‌دونالد و پپسی‌کولا به عنوان نمادهای سیاسی آمریکا، ده‌ها سال است که با ورود به کشورهای هدف، فضای تحول فرهنگی ـ سیاسی به نفع آمریکا را القا می‌کنند. امروز در ایران و دیگر کشورها، انواع فست‌فودهای مشابه و بهتر هم عرضه می‌شود؛ مراقب باشیم آمریکایی‌ها ساندویچ را جایگزین رفع تحریم‌ها نکنند! حالا فست‌فود را بی‌خیال؛ خدایی‌اش یک املت پرگوجه فلفل‌دار با بربری کنجدی، جایگزین دارد؟»

اندک اندک جمع مستان می‌رسد؟

گفته می‌شود شادمهر عقیلی، خواننده خارج‌نشین که پس از خروج از کشور، هیچ وقت نتوانست توفیق دوران خوانندگی در ایران را تکرار کند، رایزنی‌هایی را برای بازگشت به کشور آغاز کرده است. طبق گزارشی که سایت خبری نامه‌نیوز منتشر کرده، در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با یکی از شخصیت‌های نظام، یکی از دوستان شادمهر عقیلی در مورد بازگشت وی صحبت کرده و خواستار پیدا کردن راهی برای بازگشت او شده است. گفته می‌شود شادمهر عقیلی بشدت از این ‌که ایران را ترک کرده پشیمان است و حالا در تلاش است جبران مافات کند. گفتنی است که حبیب، دیگر خواننده ایرانی که سال‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرده چندی پیش به ایران بازگشته است.

کرایه نیم میلیاردی در تهران

هر دم از این باغ بری می‌رسد. بعد از اعلام خبر فروش قبرهای 700 میلیونی در بعضی آرامستان‌های پایتخت، حالا خبر رسیده که کرایه ماهانه بعضی ملک‌های تجاری و اداری در تهران، به مرز چندصدمیلیون تومان رسیده است. مطابق خبر منتشر‌شده در سایت‌های خبری، یک ساختمان اداری در خیابان جردن تهران، به قیمت 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. رقمی که معادل 16 میلیارد و 666 میلیون تومان رهن کامل است. سنت دیگری که این روزها در اجاره املاک تجاری و اداری گرانقیمت باب شده، تقسیم یک ملک به چند بخش و اجاره مجزای هر بخش به یک مستاجر است. طوری که به هر کس مثلا یک یا دو اتاق برسد.

کدام بیشتر می‌گیرند؛ نصاب ماهواره یا استادیار دانشگاه؟

سایت خبری پارسینه درآمد سالانه برخی مشاغل را در کشورمان که از یک پایان‌نامه دانشگاهی اقتباس کرده، به این شرح منتشر کرده است؛ دکتر مهندس مدیر کارخانه صنعتی 600 میلیون تومان، دکتر فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و قلب هشت میلیارد تومان، دندانپزشک فوق‌تخصص جراحی فک و صورت 2/1 میلیارد تومان، فوتبالیست و مربی فوتبال سه میلیارد تومان، استاد تمام ممتاز 150 میلیون تومان، معلم کنکور درس زیست‌شناسی 2/1 میلیارد تومان، معلم خصوصی کنکور رشته‌های ارشد 600 میلیون تومان، دکترای عمومی پزشکی 120 میلیون تومان، معلم ابتدایی با مدرک کارشناسی 25 میلیون تومان، کارگر حرفه‌ای جوشکار برج‌ها 80 میلیون تومان، سرآشپز حرفه‌ای 250 میلیون تومان، خلبان کاپیتان پایه یک جهانی 300 میلیون تومان، دندانپزشک عمومی 400 میلیون تومان، آرایشگر زنانه 300 میلیون تومان، طراح لباس عروس 2/1 میلیارد تومان، استادیار دانشگاه 50 میلیون تومان، نصاب ماهواره 200 میلیون تومان، نویسنده مشهور 250 میلیون تومان، بازیگر مشهور سینما 800 میلیون تومان، برنامه‌نویس کامپیوتر 300 میلیون تومان و مجری مشهور اخبار 150 میلیون تومان. پاسخ سوال اول متن را گرفتید؟ حالا شما بگویید، درآمد سالانه شما چقدر است؟

سوال و جواب خبرساز مجلس

در جریان نشست‌های تیم مذاکره کننده با نمایندگان مجلس، یک پرسش و پاسخ هم حسابی در فضای مجازی خبرساز شد؛ نشستی که با حضور عراقچی و تخت‌روانچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل شده بود و تصاویرش از شبکه خبر به طور مستقیم در حال پخش بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از نماینده‌ها پرسید که با کاهش تعداد سانتریفیوژها در نطنز چند نفر از جوانان و مردم شهرهای اطراف بیکار می‌شوند و سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه پاسخ داد: «از شما بعید است، مگر پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده است؟»

ماجراهای دامنه‌دار «بق‌بقو»

امیر مقصودلو، خواننده‌ای که پیش از این با اجرای آهنگ روی ناو ارتش خبرساز شده بود، حالا با یک پست اینستاگرامی به سطح اول اخبار و اظهارنظرهای اهالی فرهنگ و هنر آمده است. این رپر که در رسانه‌ها با عنوان خواننده زیرزمینی از او یاد می‌شود، در صفحه اینستاگرام خود یک پست گذاشت و در انتهای آن از طرفداران خود خواست که بگویند بق‌بقو، جالب است بدانید این پست چند ده هزار لایک خورد و هزاران نفر در کامنت‌ها عبارت مورد نظر تتلو را تکرار کردند. این ماجرا واکنش‌های بسیاری در برداشت. از چهره‌های مشهور گرفته تا اهالی هنر موسیقی همچون سهراب پورناظری. مثل همیشه هم فصل مشترک انتقادات افول سطح سلیقه موسیقایی مردم در سال‌های اخیر با کارهای نازل ارائه شده و اختلال در فرآیند الگوگزینی در سطح جامعه بود.

هندوانه؛ متهم جدید اتلاف آب

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی به‌طور میانگین سالانه در ایران بیشتر از سه‌میلیون تن هندوانه تولید می‌شود. این در حالی است که طبق گفته مسئولان برای تولید هر کیلو هندوانه باید 300 تا 500 لیتر آب مصرف کرد. همین آمار حکایت از آن دارد که در ایران که این سال‌ها با معضل بزرگ بی‌آبی و خشکسالی دست به گریبان است هر سال 1200میلیارد لیتر آب گرانبها برای تولید هندوانه مصرف می‌شود. از طرف دیگر با تبدیل 1200 میلیارد لیتر به مترمکعب، به عدد یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب می‌رسیم که سالانه برای تولید هندوانه مصرف می‌شود. برای پی‌بردن به حجم بالای این میزان آب مصرفی تنها برای کشت هندوانه کافی است بدانیم که کل حجم مخزن سد امیرکبیر که از سدهای اصلی تامین‌کننده آب تهران است 205 میلیون مترمکعب است. این یعنی در ایران سالانه شش‌برابر حجم سد امیرکبیر صرف تولید هندوانه می‌شود. همه این آمارها در شرایطی منتشر می‌شود که میزان و حجم تولید هندوانه در فصل‌هایی از سال در ایران آن‌قدر بالا می‌رود که کشاورزان این محصول را در پاره‌ای مواقع با قیمت‌هایی بسیار اندک ـ هر کیلو کمتر از 100 تومان ـ به دلال‌ها می‌فروشند.

عرفان پارسایی‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها