جناب باد اخیرا شاهد وزش شما با سرعت زیاد در چند شهر کشور بودیم، از شما این همه سرعت بعید بود، مگر نمی‌دانید عجله کار شیطان است؟
کد خبر: ۸۲۰۰۵۱
گفت‌وگوی کوتاه با، باد!

ـ خیلی سر بسته عرض می‌کنم آقای خبرنگار... یک زمانی صرف در نوزیدن بود، الان در وزیدن!

ـ یعنی خود شما هم حزب بادی تشریف دارید؟

ـ اصلا شما خبرنگارها عادت دارید همه چیز را سیاسی کنید... نه جانم! قدیم‌ترها توده‌های پرفشار بیشتر بود و فضا برای تکان خوردن نبود، الان مدتی است که توده‌های پرفشار کمتر و توده‌های کم‌فشار بیشتر شده و ما می‌توانیم تکانی به خودمان بدهیم!

ـ ولی این توجیه قابل قبول نیست... چون ما در ادبیات بادهایی داریم که نه‌تنها خسارت ندارند، بلکه از کوی یار اخبار و بوهای خوبی هم می‌آوردند؛ مثل باد صبا و باد نوروزی که در زمان جناب حافظ می‌وزیده!

ـ آن بادها سوسول تشریف داشتند و منقرض شدند... باد باید قدرت چانه‌زنی و انعطاف بالایی داشته باشد! شما آدم‌ها ما بادها را محبوس دوست دارید... یعنی تا زمانی که ما را می‌کنید داخل لاستیک خودروها و پولش را می‌گیرید خوبیم، اما وقتی با قدرت می‌وزیم عصبانی می‌شوید... ولی زنده باد، باد آزاد... مرگ بر باد لاستیک!

(در این لحظه باد خبرنگار ما را برد و این گفت‌وگو نیمه‌تمام ماند!)

اندر عوارض، عوارضی!

عوارض آزاد راه شمال پس از بازگشایی برای خودروهای معمولی 3هزار تومان و برای خودروهای سنگین 4و 5 هزار تومان است. حالا اگر این سوال برای شما ایجاد شده باشد که این عوارض خیلی زیاد است، باید عرض کنیم زیاد که نیست هیچ، کم هم هست! چون با توجه به سال‌های زیادی که ساخت این جاده طول کشیده، الان در واقع یک جاده ـ موزه تاریخی است که شما با رانندگی در آن می‌توانید از هر سلسله و خاندان و دوره تاریخی ایران و چین، آثار باستانی مختلفی ببینید و لذت ببرید!

شغل جدید بلاتر!

سپ بلاتر، رئیس مستعفی فیفا اعلام کرد تا چند ماه دیگر که به 80 سالگی برسد از دنیای فوتبال کناره‌گیری می‌کند و می‌رود دنبال شغل خبرنگاری! به نظر ما انتخاب رئیس فیفا کاملا درست است، چون برعکس این جریان قابل رخ داد نبود... زیرا کمتر خبرنگاری با وجود این همه حرص و جوش و سختی کار می‌تواند 80 سال عمر کند که حالا بعدش بخواهد برود رئیس فیفا بشود یا نشود! حالا همه اینها به کنار... قیافه جناب سپ بلاتر را که از فیفا دریافت‌های میلیاردی داشته، بعد از دریافت اولین حقوق خبرنگاری مجسم کنید!

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها