رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری فردی که 3000 متر از اراضی ملی را در شهرستان بیرجند تصرف کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۴۸

به گزارش جام‌جم، سرهنگ پرویز عرب‌زاده در این رابطه گفت: با شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند مبنی بر تصرف، تخریب و تسطیح اراضی ملی در ارتفاعات باقران شهرستان بیرجند موضوع در دست بررسی ماموران قرار گرفت .

وی گفت: با تحقیقات انجام شده و بررسی مدارک و مستندات، از تمام تخریب‌ها و تسطیح‌های صورت گرفته عکسبرداری شد که پس از هماهنگی با مرجع قضایی، متهم شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد .

سرهنگ عرب‌زاده خاطرنشان کرد: متهم به محض مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به تخریب، تسطیح و تصرف میزان 3000 متر مربع از اراضی ملی اعتراف کرد که با تشکیل پرونده زمین‌خواری به دادسرا معرفی شد .

کشف مواد مخدر از جاساز خودرو

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف بیش از هفت کیلوگرم هروئین و شیشه از جاساز خودروی سوناتا و پراید در محور ورودی شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش جام‌جم، سردار ابراهیم قائد رحمتی با اعلام این خبر گفت: در پی بررسی گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، موضوع در دستورکار ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع در تعامل با ماموران اداره اطلاعات از انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر طی دو مرحله به صورت مجزا توسط قاچاقچیان به استان گیلان مطلع شدند. در عملیات اول یکی از قاچاقچیان پنج کیلوگرم هروئین را زیر کاپوت جلو و در کنار موتور یک دستگاه خودروی پراید جاساز کرده که در محور ورودی رشت متوقف و متهم 54 ساله نیز دستگیر شد. پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خانه متهم نیز 350 گرم ماده روانگردان متامفتامین (شیشه) نیز کشف و ضبط شد.

قائد رحمتی با اشاره به این‌که در عملیاتی دیگر دو کیلوگرم شیشه زیر صندلی یک دستگاه خودروی سوناتا در محور ورودی شهرستان رشت کشف شد، بیان کرد: متهم 36 ساله به همراه سه عضو دیگر خانواده‌اش مواد مخدر را به استان وارد کرده بود.

نقاب از چهره قاتل فراری کنار رفت

مردی که درجریان درگیری خیابانی مرتکب جنایت شده وازپنج سال پیش تحت تعقیب پلیس آگاهی استان کرمان بود، در شهرستان بندرعباس دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده ازپنج سال پیش دردستورکار پلیس آگاهی استان کرمان قرار گرفت. ماموران درتماس مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یکی از شهرهای این استان از وقوع جنایت خیابانی مطلع شدند. ماموران با اعزام به محل حادثه مشاهده کردند مرد جوانی با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است . همزمان با این ماجرا و تحقیقات پلیس از شاهدان جنایت،مشخصات قاتل فراری به دست آمد و جستجو برای دستگیری وی آغاز شد اما متهم فراری به مکان نامعلومی رفته و پلیس هچنان درتعقیب او بود. سرانجام با گذشت پنج سال از وقوع حادثه دو روز پیش ماموران ردی از مخفیگاه قاتل فراری را در شهرستان بندرعباس به دست آوردند.

دو روز پیش ماموران انتظامی کرمان برای دستگیری عامل جنایت به شهر مذکور اعزام شدند و با هماهنگی ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی کرده و وی دستگیر شد. متهم به قتل در بازجویی اولیه اعتراف کرد پنج سال پیش مردی را در جریان درگیری خیابانی کشته و ازآن زمان متواری شده و پنهانی زندگی می‌کرده که سرانجام دستگیر شده است. اما متهم درباره انگیزه‌اش از این جنایت سکوت کرد. متهم روز گذشته تحویل کار آگاهان جنایی پلیس آگاهی کرمان شد تا تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن انگیزه‌اش از این جنایت فاش شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها