دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران با بیان این‌که امروز 80 درصد موارد ابتلا به سرطان خون در گروه سنی کمتر از 15 سال بهبود می‌یابد، گفت: درمان سرطان خون در کودکان معمولا نیازمند بازه زمانی دو تا سه ساله است.
کد خبر: ۸۱۸۵۷۰

دکتر محمد فرانوش با اشاره به ضرورت طرح موضوع سرطان خون در کودکان گفت: سرطان خون یکی از ‏انواع سرطان‌های شایع در جامعه ماست که بخصوص در کودکان به عنوان دومین سرطان شایع شناخته می‌شود‎.‎

او ادامه داد: سالانه سه تا چهار کودک از هر صد هزار کودک در جهان به ‏انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند که در این میان سرطان‌های لوسمی، لنفوم و مغز شایع‌ترین آنها هستند. این سرطان در برخی کودکان بلافاصله تشخیص داده می‌شود و اغلب تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، اما در برخی موارد که فاکتور خطر بالاست، پیوند مغز و استخوان هم انجام می‌شود.

15 درصد افراد به وزوز گوش دچار می‌شوند

نایب رئیس انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران گفت: سر و صدا،‌ مصرف برخی داروها، ضربه به سر و استرس جزو علل وزوز گوش هستند و طبق آمارها 10تا 15 درصد افراد بویژه در سنین سالمندی ممکن است به وزوز گوش مبتلا شوند.

سعید ملایری، در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان درباره وزوز گوش گفت: وزوز گوش، زنگ زدن گوش است، بدون این‌که صدای خارجی وجود داشته باشد. این عارضه به عنوان بیماری مستقل در نظر گرفته نمی‌شود‌، بلکه بیشتر علامت است. طبق آمارها و تخمین‌ها ده تا 15 درصد افراد بویژه در سنین سالمندی ممکن است به وزوز گوش مبتلا شوند.

مدرس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان علل وزوز گوش گفت: در معرض سر و صدای بلند قرار گرفتن، استفاده از داروهای مسمومیت‌زای گوش و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها، ضربه به سر و استرس می‌تواند موجب وزوز گوش شود.

سه نوبت سونوگرافی کافی است

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با توصیه به زنان باردار برای انجام سه نوبت سونوگرافی طی بارداری گفت: بر اثر مستندات مبتنی بر شواهد علمی سه نوبت سونوگرافی کافی است و سونوگرافی بیشتر به تشخیص کمک نمی‌کند و فقط بار مالی ایجاد می‌کند.

ناهید خداکرمی در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان درباره بهترین زمان برای انجام سونوگرافی پس از مثبت بودن تست بارداری گفت: در دوران بارداری بر اثر مستندات مبتنی بر شواهد علمی سه نوبت سونوگرافی کافی است، یعنی فرد باردار در هر سه ماهه به یک نوبت سونوگرافی بیشتر نیاز ندارد، مگر این‌که در شرایطی خاص باشد. او زمان انجام اولین سونوگرافی را بین هفته 11 تا 13 بارداری، در سه ماهه دوم بین هفته 28 تا 32 بارداری و در سه ماهه سوم در 36 یا 38 هفتگی عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها