امیرمهدی و اسرا در جریان سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بودند

2 کودک ناجی 7 بیمار نیازمند

اعضای بدن دو کودک که به شوق زیارت حرم امام هشتم راهی مشهد شده بودند به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۱

به گزارش جام‌جم، مرد جوانی که همراه اعضای خانواده خود و خواهرزنش راهی سفر شده بودند.

آنها هنوز از شهر شاهرود فاصله نگرفته بودند که راننده به‌دلیل خستگی کنترل خودرو را از دست داد و واژگون شد. چند راننده عبوری که شاهد حادثه بودند به کمکشان شتافتندو توانستند راننده غرق در خون را از میان آهن پاره‌های خودرو خارج کنند. اما دختر جوان، دو زن و یک دختر خردسال و یک پسر خردسال همچنان در میان آهن‌پاره‌های خودرو گرفتار شده بودند.

با گزارش حادثه به پلیس، ماموران همراه امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رسانده و مجروحان این سانحه رانندگی را به بیمارستان انتقال دادند که تلاش پزشکان برای نجات جان دوخواهر به نام‌های اعظم و خدیجه موثر واقع نشد و آنها جان باختند. ساعتی بعد نیز دختر 18ساله خدیجه هم تسلیم مرگ شد.

این در حالی بود که امیرمهدی 10 ساله و اسرا 6 ساله همچنان در جدال با مرگ بودند و راننده پژو نیز با اقدامات پزشکی از مرگ نجات یافت. روز چهارشنبه گذشته مرگ مغزی امیر مهدی و روز بعد مرگ مغزی دخترخاله‌اش، اسرا شش ساله به تائید پزشکان بیمارستان رسید. پزشکان با پدران این کودکان حرف زده و گفتند؛ فرزندانشان مرگ مغزی شده اند و بهتر است اعضای بدنشان را به بیماران هدیه کنند، دو باجناق رضایت دادند تا این کار خداپسندانه انجام شود. دو روز پیش با انتقال پیکرهای آنها به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران دو کلیه وریه امیر حسین به سه بیمار و قلب، دو کلیه و کبد اسرای شش ساله به چهار بیمار زندگی بخشید تا نگاه خندان آنها به قاب زندگی همیشگی شود.

اکبر جعفری، دایی این دو اهداکننده اعضا به جام‌جم گفت: متاسفانه این حادثه برای هردو خانواده بسیار سخت و جانکاه بود. هنوز مرگ هیچ کدام از آنها را باور نداریم. زمانی که پزشکان گفتند امیرمهدی و اسرا که با هم پسرخاله و دخترخاله بودند مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت این کودکان نیست، تصمیم گرفتیم از پدران آنها بخواهیم اعضای بدن فرزندان خود را در ماه پر خیر رمضان اهدا کنند تا آنها جاودانه شوند. این دو پدر داغدیده هم پس از مشورت با ما تصمیم خیرخواهانه خود را گرفتند و رضایت دادند تا اعضای بدن عزیزانشان به بیماران هدیه شود. من و دیگر اعضای خانواده خوشحالیم اسرا و امیرمهدی به هفت بیمار زندگی را هدیه کردند تا آنها نیز طعم شادی را دوباره تجربه کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها