بهترین شیوه خوشبختی و موفقیت در دنیای سیال و پرتحول امروز، آن است که در یک جا ساکن ننشینید و همواره در پی ایجاد تغییرات مثبت و مفید برای بهبود زندگی خود و دیگران باشید. یک استاد تحول نه تنها جریان تنوعات زندگی را با آغوش باز می‌پذیرد، بلکه سعی می‌کند با هماهنگ کردن وجود خود با وقایع جدید، آنها را در جهت صحیح هدایت کند. شما می‌توانید کاملا هوشمندانه سررشته این تحولات را در دست بگیرید تا در مسیر درست پیش بروند. اما مقاومت در مقابل تغییرات زندگی، نتیجه‌ای جز یک زندگی بی روح و بسته و فاقد شادمانی و خلاقیت نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۴۷۲۰

متاسفانه در تعلیم و تربیتی که بیشتر ما داشته‌ایم، جایی برای تغییرات وجود نداشته است. گویی سکوت و سکون، بهترین وضع ممکن است و همگی تا سرحدامکان باید در حصار یکنواختی‌ها و بی‌تحرکی‌ها زندانی باشیم؛ آن گاه خود را فریب می‌دهیم که خوشبختیم و معنای آرامش، همین زندگی تکراری است.

گمان می‌کنیم در زندگی تکراری‌مان تغییراتی ایجاد نکنیم تا تخریبی به بار نیاید و خیال‌مان آسوده باشد که آینده‌ای بی‌خطر پیش رویمان است. تحولات همچون مهمانانی ناخوانده در خانه را می‌زنند و ما باید در مقابل صبر کنیم تا دوره‌شان عوض شود و همه چیز به ثبات برسد وگرنه لطمه می‌خوریم. اینها همان حرف‌هایی است که از گذشتگان در گوش بسیاری از ما خوانده شده است. حال آن‌که در مقابل در زندگی مدرن و پیشرفته امروز، تغییرات بالاترین جایگاه را دارد و به همه ما ثابت شده که به‌سختی‌هایی که در سر راه پیش می‌آید، خواهد ارزید.

کمی در زندگی افراد بومی و محلی و روستایی دقت کنید. آنها که در دل طبیعت زندگی می‌کنند به زمین مادر به چشم یک الگو نگاه می‌کنند و حیات متنوع و فصل به فصل آن را سرلوحه خویش قرار می‌دهند. آنها سعی می‌کنند از تغییرات یاری بگیرند، نه این‌که مانع آنها شوند. انعطاف‌پذیری و سازگاری به این انسان‌ها کمک می‌کند همگام با تحولات طبیعی و تنوعاتی که در سر راهشان قرار می‌گیرد پیشرفت کنند و از لحظه لحظه زندگی شیرین‌شان لذت ببرند .

زندگی‌تان را فنگ شویی کنید

اگر به عناصر اربعه ـ آب، باد، خاک و آتش ـ دقت کنید، درمی یابید که آب و باد تا چه اندازه انعطاف‌پذیر و سیال‌اند و میل دارند همگام با نوسانات پیش رویشان، تغییر شکل دهند و در هر مرحله، به مفیدترین وضع ممکن به جهان کائنات خدمت کنند. برای انجام این کار، این دو عنصر همواره از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش استفاده کرده، و کمترین مقاومت را به خرج می‌دهند. این همان فلسفه دانش فنگ‌شویی است: هنر پرورش دادن جریان انرژی، سلامتی و زنده بودن. بنابراین بر ماست که صفت انعطاف‌پذیری و تغییرات مثبت را از این دو عنصر مفید بیاموزیم و از موقعیت‌هایی که تغییرات برایمان به‌وجود می‌آورند استفاده کنیم.

اما چگونه می‌توانیم تغییرات را در جهت منافع خویش هدایت کنیم؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، تحولات و تنوعات در زندگی همگی‌مان پیش می‌آید و یکی از پایه‌ای‌ترین کلیدهای گشاینده دروازه‌های برکت و خوشبختی به سمت ما، همین رویدادهای جدید و غیرمنتظره است. پس بهترین کار آن است که به جای آن که صبر کنیم تا خود این تحولات همچون سیلی به زندگی‌مان هجوم آورند و درهای خانه را بشکنند و وارد شوند، خودمان دست به کار شده، شرایط را برای ظهورشان مهیا کنیم و در انتظار آمدنشان بنشینیم.

انعطاف‌پذیری و تهور، دو ویژگی مهم است که برای هماهنگی با اتفاقات نوین به آنها احتیاج دارید و سعی کنید آنها را در وجود خود پرورش دهید. مطمئن باشید بنابر حکمت الهی، در تمامی اتفاقات کوچک و بزرگ زندگی، انواع اسرار نهفته است و دیر یا زود به آنها پی خواهید برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها