چشم‌روشنی آمریکا به دولت بحرین و تصمیم این کشور برای ازسرگیری ارسال تجهیزات سرکوبگرانه به رژیم آل‌خلیفه، این رژیم را جسارت تازه‌ای بخشید تا دامنه سرکوب‌هایش را علیه مخالفان تشدید کند. در همین رابطه روز گذشته جمعیت حقوق بشر بحرین در چهارمین گزارش هفتگی خود از وضعیت حقوق بشر این کشور در ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی)، اعلام کرد در هفته چهارم ماه گذشته میلادی 43 شهروند این کشور توسط نظامیان آل‌خلیفه بازداشت که برخی از آنها آزاد شده‌اند. در همین مدت نظامیان رژیم بحرین به 85 منزل شهروندان در مناطق مختلف این کشور یورش برده‌اند.
کد خبر: ۸۱۴۵۴۲

این در حالی است که به گزارش ایرنا در هفته چهارم ماه ژوئن 107 تظاهرات مسالمت‌آمیز در شهرها و روستاهای بحرین برگزار شد که 40 تظاهرات در 12 منطقه بوسیله گازهای اشک‌آور و سلاح ساچمه‌ای با سرکوب دسته‌جمعی روبه‌رو شد. برخی از شهروندان در جریان سرکوب تظاهرات در جزیره ستره و روستای سنابس با سلاح‌های ساچمه‌ای زخمی شده یا با گازهای سمی و اشک‌آور دچار خفگی شدند. یک تجمع برای همبستگی با طیبه درویش زن بحرینی دربند رژیم آل‌خلیفه در روستای المالکیه برگزار شد.

در هفته چهارم ماه ژوئن 12 شهروند بحرینی به 43 سال حبس محکوم شدند که یکی از این افراد فاضل عباس، دبیرکل تجمع وحدوی بحرین بود که به دلیل مخالفت با تجاوز عربستان به یمن به پنج سال حبس محکوم شد.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و عربستان روبه‌رو شد، با گذشت بیش از چهار سال باوجود تشدید فشارهای رژیم بحرین، همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها