«جام‌جم» از تعیین تکلیف شدن نرخ گندم در سال زراعی جدید گزارش می‌دهد

خرید تضمینی بیشتر از نرخ جهانی

خرید تضمینی 4،5 میلیون تن گندم از 31 استان کشور

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از خرید چهار میلیون و 500 هزار تن گندم در 31 استان کشور طی ابتدای شروع فصل خرید تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۶۶۸
خرید تضمینی 4،5 میلیون تن گندم از 31 استان کشور

علی قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در مشهد افزود: محصول خریداری شده حدود 60 درصد میزان پیش بینی خرید در سال زراعی جاری است.
وی گفت: برآورد خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان برای امسال هفت میلیون و 700 هزار تا هشت میلیون تن می باشد.
وی اظهار کرد: گندم خریداری شده در کشور از ابتدای فصل خرید تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.
وی پیش بینی کرد امسال گندم مصرفی یک سال کشور خریداری شود ضمن آنکه ذخایر این محصول هم در شرایط بسیار مطلوب می باشد.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته مصرف گندم درکشور حدود 9 میلیون تن بوده است، افزود : با اصلاحاتی که در زمینه گندم ، آرد و نان انجام شده مصرف این محصول به حدود هشت میلیون تن می رسد.
وی اعتبار مورد نیاز برای خرید حدود هشت میلیون تن گندم بر اساس قیمت تضمینی را 92 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: مقرر شده این مبلغ از سه منبع شامل یارانه نان بودجه کل کشور، خط اعتباری تسهیلات بانک مرکزی و نیز منابع داخلی شرکت مادر تخصصی بازرگانی تامین شود.
قنبری کل بودجه گندم خریداری شده تاکنون را 52 هزار میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: از این مبلغ 47 هزار و 100 میلیارد ریال تامین و به کشاورزان پرداخت شده و مابقی هم در حال پرداخت است.
وی کمیسیون های خرید و مراکز و تعاونی های مباشر در خرید تضمینی گندم را در سال جاری یک هزار و 25 مورد دانست و گفت: 4،5 میلیون تن محصول خریداری شده در قالب 678 هزار و 800 محموله تحویل این مراکز شده است.
وی بیشترین میزان گندم خریداری شده در کشور را مربوط به استان های خوزستان با 987 هزار تن، گلستان با 856 هزار تن و فارس با 692 هزار تن ذکر کرد و افزود : استان های اردیبل با 311 هزار تن و خراسان رضوی با 280 هزار تن خرید در رده های بعدی قرار دارند.
سال گذشته حدود شش میلیون و 700 هزار تن گندم از 31 استان کشور توسط دولت خریداری شد که پیش بینی می شود این رقم امسال 1،5 میلیون تن افزایش داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها