مبارزه با سن غلات در ۲۵ هزار هکتار از اراضی سمنان انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان از مبارزه با «سن غلات» در حدود ۲۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۱۹۶
مبارزه با سن غلات در ۲۵ هزار هکتار از اراضی سمنان انجام شد

عباس مشیریان گفت: با توجه به پایان مبارزه با آفت سن مادری در مزارع غلات استان سمنان، 15 هزار و 50 هکتار از مزارع غلات زیرپوشش مبارزه با آفت سن مادری قرار گرفت.

وی افزود: کار برداشت غلات در مزارع غرب استان سمنان در حال انجام است، اما مبارزه با پوره سن در مزارع غلات شرق استان همچنان ادامه دارد و تاکنون در بیش از 9 هزار هکتار با پوره سن مبارزه شده است.

مشیریان گفت: با توجه به اتمام کار مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع غلات شهرستان گرمسار، آرادان، سرخه و سمنان، شهرستان گرمسار با 11 هزار و 900 و آرادان با حدود پنج هزار و 500 هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: کار مبارزه با آفت سن در پایان خردادماه در مزارع شرق استان سمنان نیز به اتمام می‌رسد و سموم و امکانات لازم برای پوشش بیش از 25 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان تدارک دیده شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سمنان نیز از برگزاری کارگاه آموزشی روش اخذ استانداردهای تشویقی محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

علی مؤمن گفت: در راستای توسعه تولید محصول سالم و تشویق تولیدکنندگان بخش‌های زراعی، باغی و دامی به اخذ استانداردهای لازم در خصوص تولید محصول سالم و ارگانیک، این کارگاه آموزشی و ترویجی در استان سمنان برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه با همکاری اداره‌کل استاندارد استان سمنان برگزار شد و 40 نفر از کارشناسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی از شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، آموزش‌های لازم برای اخذ استاندارد تشویقی محصولات کشاورزی را فرا گرفتند.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها