فناوری آینده

دوش گرفتن با موزیک

حجم پایین صدای تلفن‌های همراه حین پخش موسیقی باعث شده تا بلندگوهای بلوتوثی به یک گجت مورد نیاز برای هر کاربری تبدیل شود. با توجه به این موضوع محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید ساخته شده تا بیش از پیش دوستداران موسیقی را به خود وابسته کند. این گجت دکمه‌ای شکل UE Roll نام دارد و در برابر آب مقاوم است، به گونه‌ای که می‌توان آن را با خود به حمام برد و زیر دوش موسیقی گوش داد. با توجه به وزن کم این محصول، روی آب شناور می‌شود و دکمه‌های ولوم نیز به صورت دوخت روی آن تعبیه شده که تجربه کاربری متفاوتی را منتقل می‌کند. عمر باتری این گجت 9 ساعت است و صد دلار قیمت دارد
کد خبر: ۸۱۲۲۷۵

ردیابی به کمک دکل مخابراتی

ردیابی و پیدا کردن یک شیء از راه دور ایده جدیدی نیست، اما همچنان می‌توان خلاقیت به خرج داد، همچون محصولی مانند iTraq که شبیه کارت عابربانک طراحی و ساخته شده است. این گجت بدون جی‌.پی‌.اس یا بلوتوث کار می‌کند و در عوض سیمکارت در دل خود دارد. سیمکارت با برقراری ارتباط با دکل‌های مخابراتی در هر جای دنیا مکان دقیق خود را پیدا می‌کند و آن را به اطلاع سرور خود می‌رساند. کاربر می‌تواند از طریق اپلیکیشن مخصوص محل دقیق آی‌ترک را روی نقشه ببیند. به گفته سازنده، باتری این گجت تا سه سال بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. آی‌ترک غیر از ردیابی، خارج شدن از یک محدوده خاص را هم به اطلاع کاربر می‌رساند.

اثر انگشت، کلید در خانه

استفاده از اثر انگشت برای باز کردن در سال‌هاست که به عنوان یک کلید ایمن استفاده می‌شود، اما تاکنون چنین قفلی به عنوان محصولی تجاری برای استفاده روی در هر خانه‌ای ساخته نشده است. از این رو قفل هوشمند Ola طراحی شده که یک دستگیره است که روی خود حسگر اثر انگشت دارد و تنها با اسکن دست صاحبخانه در را باز می‌کند. می‌توان برای این قفل چند اثر انگشت مجزا تعریف کرد، ضمن این‌که اپلیکیشن مخصوص هم دارد و با اتصال به تلفن هوشمند امکان باز کردن در وجود دارد. مزیت این قفل نسبت به نمونه‌های مشابه که از تلفن‌همراه به عنوان کلید استفاده می‌کنند سرعت و دقت بالاتر است.

ساعت هوشمند تنیس بازان

دعوای دو تنیس باز هنگام بازی باعث شد تا ایده ساخت این ساعت هوشمند به ذهن یکی از آنها برسد. Pulse Play مچ‌بند مخصوص بازی تنیس است که هر یک از دو بازیکن باید آن را به دور دستشان ببندند و با هر بار امتیاز گرفتن یک بار به آن ضربه بزنند. با این کار امتیازها بدون اشتباه شمارش می‌شود و در آخر بازیکنی که نتیجه بالاتری دارد، برنده می‌شود. این مچ‌بندها از طریق اینترنت به سرور مرکزی وصل می‌شوند و می‌توانند نتایج را روی اپلیکیشن مخصوص یا از طریق پیام صوتی در لحظه به بازیکن اعلام کنند. همچنین فرد می‌تواند به کمک این دستبند، بازیکن‌های دیگری را هم پیدا کند و با آنها مسابقه بدهد.

افزایش 8 برابری عمر باتری‌های قلمی

باتری‌های قلمی یک بار مصرف را می‌توان در هر خانه‌ای یافت. ریموت کنترل‌ها، چراغ قوه‌ها، وسایل جانبی رایانه‌ها و خیلی چیزهای دیگر هنوز هم توانشان را مدیون این باتری‌ها هستند. اما متاسفانه به اندازه‌ای که برای خریدشان هزینه می‌کنیم، از آنها انرژی نمی‌گیریم. بیشتر باتری‌های قلمی ، 1.5 ولتی هستند، اما تنها با استفاده از 1.35 ولت، دیگر توانایی انرژی‌دهی به دستگاه‌ها را ندارند. برای حل این مشکل گجتی با نام «باتریسر» ساخته شده که وعده داده عمر باتری‌های یک بار مصرف را تا 800 درصد افزایش می‌دهد.

ارتقادهنده‌های ولتاژ، فناوری جدیدی نیستند، اما چیزی که باتریسر را متمایز می‌کند، جثه کوچک و بسیار باریکش است. باتریسر به قدری باریک است که می‌توانید آن را روی باتری وصل کنید سپس باتری را درون دستگاهی که می‌خواهید قرار دهید. در واقع این ارتقادهنده ولتاژ، عمر باتری را بدون آن‌که حجمی به بدنه‌اش اضافه کند، افزایش می‌دهد. ویژگی بسیار خوب این گجت، قابلیت دوباره مورد استفاده قرار گرفتن آن است. کافی است پس از این که باتری مورد استفاده کاملا خالی از انرژی شد، باتریسر را در آورده و آن را به یک باتری دیگر نصب کنید. قیمت این گجت شگفت‌آور فقط 2.5 دلار اعلام شده است.

تلفن‌همراه جان سخت

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید چرا سازنده‌های تلفن‌همراه یک گوشی تولید نمی‌کنند که همه ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات دیگر را یکجا داشته باشد؟ پاسخ به این پرسش تلفن Saygus V SQUARED است که مثل یک ماشین جنگی به چند سلاح مجهز شده است. این تلفن 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و دو جای کارت حافظه 200 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده که مجموع حافظه‌اش را به 464 گیگابایت می‌رساند. دوربین 21 مگاپیکسلی، استفاده از سیستم صوتی سه‌بعدی و قابلیت پخش بی‌سیم تصویر روی تلویزیون از دیگر ویژگی‌های این محصول است. در ضمن ضدآب بودن، باتری 3100 میلی‌آمپری و قیمت 600 دلاری‌اش را هم به امکانات آن بیفزایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها