رئیس هیئت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور:

روند کاهشی قیمت مرغ در رمضان ادامه دارد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به عراق همچنان ممنوع است، گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری به ۲۵۰۰ تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۱۱۹۷۲
صادرات تخم‌مرغ همچنان ممنوع است

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به عراق همچنان متوقف است، اظهارداشت: در حال حاضر تخم‌مرغ ایران به افغانستان صادر می‌شود اما میزان این صادرات بسیار محدود است.

وی، شرایط صنعت مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی کشور را بسیار نامطلوب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ افت چشمگیری پیدا کرده و میانگین قیمت هرکیلوگرم از این محصول درب مرغ‌داری ۲۵۰۰ تومان است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا در مرغ‌های بومی چند روستای استان مازندران مشاهده شده است، گفت: مرغ‌داری‌های صنعتی به این بیماری آلوده نشده‌اند اما اعلام مشاهده بیماری در کشور به مجامع جهانی و بزرگنمایی این موضوع در داخل و خارج سبب شده است که ضربه سختی به صنعت طیور کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه سال ۸۹ نیز ۲۲ میلیون مرغ در کشور به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا معدوم شد، اضافه کرد: امسال شیوع این بیماری در حد چندروستا بوده است که مسئولان می‌توانستند به راحتی آن را کنترل کنند و این همه بزرگنمایی نشود.

نبی‌پور با اشاره به مکاتبات سازمان دامپزشکی کشور با دامپزشکی عراق و اعلام این موضوع به عراقی‌ها که مرغ‌داری‌های صنعتی کشور آلوده نیستند، گفت: زمانی که چنین موضوعی به سازمان‌های جهانی اعلام می‌شود، انعکاس و تاثیر آن در حدی است که حل مشکل ایجاد شده از عهده دو رئیس برنمی‌آید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها