پرونده نیمار در رقابت‌های کوپا‌ آمریکا خیلی زود بسته شد. او باز هم حذفی ناراحت‌کننده از ترکیب تیم ملی برزیل داشت، هرچند این بار اوضاع فرق می‌کرد. سال گذشته در همین روزها بود که تیم ملی فوتبال برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل مقابل کلمبیا قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۲۶۸

برزیلی‌ها هر چند کلمبیا را بردند و به یک نیمه نهایی راه یافتند، اما بزرگ‌ترین برگ برنده خود یعنی نیمار را به دلیل مصدومیت از دست دادند. خطای زونیگا، مدافع تیم ملی کلمبیا روی نیمار باعث شد مهره کمر او آسیب ببیند تا جام جهانی برای او در همان مرحله یک‌چهارم نهایی تمام شود. برزیل بدون نیمار فاجعه بود. آنها ابتدا در نیمه‌نهایی هفت گل از آلمان خوردند و در رده‌بندی نیز با سه گل مغلوب هلند شدند.اما برزیل به فاصله یک سال بعد باز هم نیمار را در حساس‌ترین مقطع ممکن از دست داد و این اتفاق باز هم در دیدار برزیل و کلمبیا افتاد، البته این بار نه در جام جهانی که در رقابت‌های مرحله گروهی کوپا آمریکا. زونیگا دیگر روی نیمار خطای وحشتناکی انجام نداد؛ بلکه این خود نیمار بود که با درگیری و ضربه زدن به بازیکن حریف با کارت قرمز داور روبه‌رو شد تا به حکم کمیته انضباطی رقابت‌های کوپا آمریکا با چهار جلسه محرومیت روبه‌رو شود. نیمار حالا پسر بد برزیل است. این ستاره برزیلی بارسلونا پیش از این هم آثاری از بداخلاقی‌های خود را در میدان مسابقه نشان داد، اما این محرومیت که حاصل بداخلاقی اوست برای نیمار خیلی گران‌تر از این حرف‌ها تمام خواهد شد.

توپ طلا مال بداخلاق‌ها نیست

نیمار به عنوان وارث کریستیانو رونالدو و لیونل مسی معرفی می‌شود. در هفت سال گذشته هیچ بازیکنی غیر از مسی و رونالدو توپ طلا را به خانه نبرده است؛ اما ستاره‌ای همچون نیمار به عنوان بازیکنی شناخته می‌شد که می‌تواند طی سه سال آینده بالاخره این افتخار بزرگ را به دست بیاورد. پیش‌بینی می‌شد احتمال دارد نیمار سال 2015 در کنار رونالدو و مسی در جمع سه بازیکن برتر دنیا قرار بگیرد و کاندیدای دریافت جایزه توپ طلای فوتبال دنیا شود و سال 2016 نیز مجدد این اتفاق برای او بیفتد و البته این بار آن را ببرد. احتمالی که با بی‌اخلاقی در رقابت‌های کوپا آمریکا به طور کلی از میان رفت. او سرنوشت سال گذشته لوئیس سوارز را دارد. سوارز پیش از این که در تابستان سال گذشته به بارسلونا بپیوندد برترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس شده بود و ستاره‌ای تمام‌عیار برای لیورپول به شمار می‌رفت. او به عنوان یکی از سه بازیکن برتر فوتبال دنیا معرفی می‌شد و بسیاری پیش‌بینی می‌کردند در مراسم توپ طلای 2014 در کنار رونالدو و مسی باشد؛ اما در جام جهانی 2014 و در دیدار مرحله گروهی ایتالیا و اروگوئه او با گاز گرفتن شانه جورجیو کیه لینی، مدافع تیم ملی ایتالیا این افتخار بزرگ را از کف داد. فیفا بدون توجه به عملکرد فنی فوق‌العاده سوارز او را به دلیل حرکت زشتش در برزیل از فهرست کاندیداهای ابتدایی کسب توپ طلا خارج کرد. این اتفاق در انتظار نیمار است. بداخلاق‌ها قرار نیست روی استیج بروند و انتظار داشته باشند نامشان به عنوان برنده توپ طلا اعلام شود.

دایور بزرگ

نیمار چهار جلسه محروم شد و این یعنی از دست دادن ادامه رقابت‌های کوپا آمریکا. برای او که در رده باشگاهی زیر سایه مسی و رونالدو بود کوپا‌ آمریکا بهترین فرصت به شمار می‌رفت تا حداقل به گرد پای آنها برسد، اما کارت قرمز و چهار جلسه محرومیت همه چیز را خراب کرد. نیمار شاید بتواند نظر سران فیفا را تغییر دهد ولی قطعا شانسی برای
قرار گرفتن در جمع سه کاندیدای نهایی توپ طلا نخواهد داشت. او خود را یک سال عقب انداخت. علاوه بر این نیمار باز هم وجهه خود را در فوتبال خراب کرد. او با این که خیلی محبوب است شاید به همان اندازه مخالف دارد. حالا این مخالفان بیشتر از هر زمانی می‌توانند از نیمار متنفر باشند و او را زیر سوال ببرند. نیمار توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در فوتبال دارد، اما به عنوان یکی از متقلبان فوتبالی نیز شناخته می‌شود؛ متقلبی که همواره سعی دارد داور را فریب دهد تا به نفع تیمش خطا بگیرد. نیمار به عنوان یکی از دایورهای بزرگ فوتبال هم شناخته می‌شود. دایور به بازیکنی می‌گویند که روی زمین شیرجه می‌زند تا از داور پنالتی بگیرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل در زمینه دریافت کارت زرد و قرمز نیز کارنامه‌ای سیاه دارد. او در دوران فوتبالی خود تا به حال 101 کارت زرد و 9 کارت قرمز گرفته است که برای یک بازیکن 23 ساله همچون او اصلا قابل پذیرش نیست.

بدتر از پپه

پپه، مدافع رئال مادرید به عنوان بازیکن خشنی معرفی می‌شود که اصلا خشونت و خطا، جزئی از فوتبال اوست، اما شگفت آن که همین پپه از نیمار تعداد کارت‌های زرد و قرمز کمتری دریافت کرده است. 78 کارت زرد و پنج کارت قرمز مجموع کارت‌های اوست. چیزی که باعث شده خشونت نیمار در برابر پپه کمتر به نظر بیاید چهره عامه‌پسند و تبلیغاتی کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل است. نیمار هر چند نزد بسیاری از فوتبالدوستان محبوب است، اما حداقل نزد هواداران بارسلونا و البته تیم ملی فوتبال برزیل محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد. البته به نظر می‌رسد اتفاقی که بتازگی در کوپا‌ آمریکا برای نیمار افتاد دیدگاه‌ها درباره او را تغییر بدهد. اکنون برزیلی‌ها بشدت از نیمار انتقاد می‌کنند و حتی رونالدو اسطوره فوتبال این کشور نیز به نیمار حمله می‌کند و می‌گوید او باید متوجه این موضوع باشد که وقتی پیراهن تیم ملی برزیل را به تن دارد چه رفتاری باید از خود نشان بدهد. نیمار وجهه خود را از دست داده و محبوبیتش تحت الشعاع قرار گرفته است. آرزوی طلایی نیمار هم فعلا بر باد رفته است؛ توپ طلا. نیمار همان طور که پس از محرومیت با حسرت به پیروزی تیم ملی فوتبال کشورش برزیل مقابل ونزوئلا از روی سکوها نگاه می‌کرد در مراسم توپ طلای امسال نیز با حسرت به سه کاندیدای نهایی نگاه خواهد کرد.

منبع: سایت گل/ مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها