شاعر که جناب علیرضا قزوه باشد، گفته است: رمضان کشتی نوح است نمانید شما ‌/‌ ترسم آن است که خود را نرسانید شما... تشبیه جالبی است ماه مبارک رمضان به کشتی نوح که آرامش‌بخش و پناهگاه مومنان و ایمان آورندگان از گزند بلاهاست و ناخودآگاه دل را می‌برد سمت حسین(ع): سفینه النجاه.
کد خبر: ۸۱۰۵۱۲

رمضان که از راه می‌رسد دل و جسم و جانمان تغییر می‌کند (چه سعادت روزه‌دار بودن را داشته باشیم و چه به هر دلیلی این فرصت الهی از ما دریغ شود) وارد روزهایی می‌شویم

که برای همه ما خاطره‌انگیزنــد؛ در کودکی، نوجوانی، جوانی و میانســالی هرکسی بالاخره خاطره‌ای وجود دارد که گره خورده با این کشتی نجات.

روزها و شب‌هایی که در ظاهر مثل همه روزهای خوب خداست اما شهدی دارد که هرگز از یادمان نمی‌رود مثل عطر نارنج و چشیدن طعم ناب دعا. خلوت‌گزینی، دورهم نشینی و افطاری‌های صمیمی، شب‌زنــده‌داری‌ها، نیایش‌ها، صدای دلنشین الله‌اکبری که انگار با تمام ماه‌های دیگر فرق می‌کند، همه و همه، فقط چند سطر از کتاب بی‌پایان و پُربرکت «رمضان» است که برای همه ما، ودیعه‌ای است عزیز، ماندگار و ژرف و سرشار از عشق که باید قدر بدانیم و سبد دست‌ها را از این اقیانوس با مروارید دعا و امید پُر کنیم.

کیست که نداند رمز رمضان و بلیت سوار شدن بر این کشتی نجات و کوبیدن در بهشت و بستن درهای جهنم و رسیدن به آرامش قلب و داشتن تن سالم و لبخند جاودانه چیست؟ براستی کیست که نداند «قرآن» گل سرسبد همه کتاب‌هایی است که در طول عمر باید خواند.

در تمام طول سال ما از زبان بزرگان و اهل قلم و هنر درباره اهمیت خواندن و بالا بردن سرانه مطالعه نوشته و گفته‌ایم و حالا در این ماه پُربرکت که بهار قرآن است بار دیگر یادآوری می‌کنیم بهترین فرصت برای خواندن برترین کتاب را از دست ندهید، سریال‌ها و برنامه‌های متعدد تلویزیونی، سینما، نمایشگاه‌ها، تئاتر و نمایش‌های مناسبتی و... اگرچه در این ماه و پس از افطار تا پاسی از شب سرگرمتان می‌کنند اما هیچ کدام جای زمزمه فقط یک سوره، یک آیه و حتی یک کلمه از کلام‌الله مجید را نمی‌گیرد. رمز رمضان، بلیت سوار شدن بر کشتی نجات را براحتی از دست ندهید!

سینا علی‌محمدی - ‌ دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها