با فردی اختلاف حساب دارم، اما آدرسی از او ندارم. برای طرح شکایت چه کاری باید انجام دهم؟ بدون آدرس نمی‌توانم شکایت کنم؟
کد خبر: ۸۰۹۱۳۴

چنانچه مدارک و ادله شما برای اثبات ادعایتان کافی باشد میتوانید دعوی حقوقی مطرح کنید. در دادخواست خود باید وی را مجهولالمکان اعلام کنید. پس از قطعیت رای دادگاه میتوانید چنانچه از او مالی سراغ دارید توقیف کنید. البته هر زمان بدهکار پیدا شود میتواند تقاضای واخواهی دهد.

نامزدم خود را دانشجوی سال ششم پزشکی در آلمان معرفی کرده بود. پس از تحقیق متوجه شدم او دانشجو نبوده و دیپلم هم ندارد، در این زمینه از وزارت خارجه آلمان نامه گرفتهام. حال برای شکایت از او و اثبات این موضوع چه کار باید انجام دهم؟

اگر آن نامه از مرجع رسمی دولتی است در اینصورت تائید صحت و سقم نامه از طرف سفارت آلمان در تهران میتواند منشأ اثر قضایی باشد وگرنه قاضی رسیدگیکننده نمیتواند بر مبنای نامه غیررسمی حکم قضایی صادر کند. اگر پرونده غیابی رسیدگی میشود قاضی میتواند برای رسیدن به واقعیت استعلامات لازم را بهعمل آورد و اگر رسیدگی با حضور متهم صورت میگیرد در این صورت خود متهم باید مدارک لازم را که دال بر دانشجو بودن است به دادگاه یا دادسرا ارائه کند.

در مورد شرایط و الزامات قانونی جلوگیری از دخالت خانواده طرفین در مسائل خصوصی زن و مرد توضیح دهید.

ممنوعیت قانونی در مورد سوال وجود ندارد و زن و شوهر با تدبیر و مدیریت، ضمن احترام به بزرگترها و گفتوگو با آنان از دخالت آنان ممانعت کنند.

میخواستم دادخواست ابطال سند مطرح کنم، اما سند مورد درخواست دست فرد دیگری است و از تحویل آن خودداری میکند، چه کار باید بکنم؟

اگر سند رسمی است قید شما و محل تنظیم آن کافی بهنظر میرسد.

مالکیت سند ازدواج با کیست؟

سند از دواج متعلق به زن و شوهر است و مالکیت مهریه متعلق به زن است، ولی متعارف آن است که عقدنامه در دست زن است و مرد میتواند از دفترخانه ازدواج رونوشت آن سند را بگیرد.

یک قرارداد 2 ساله رهن و اجاره مغازه با مالک بستهام. پس از حدود 8 ماه مالک مغازه آن را به فرد دیگری فروخته است. حال خریدار مرا تحت فشار گذاشته که ملک را خالی کنم. اکنون ملک را خالی کردهام، ولی نه مالک قبلی و نه مالک جدید جوابم را نمیدهند. راهنماییام کنید.

شما حق دارید مورد اجاره را تا پایان مدت در تصرف خود داشته باشید. خریدار یا مالک جدید قائممقام مالک قبلی بوده و درصورت تخلیه باید مورد اجاره را تحویل وی دهید و ودیعه را اخذ کنید. چنانچه مورد اجاره را تحویل دادهاید بهتر است دادخواست مطالبه ودیعه را علیه هر دو نفر (مالک قبلی و جدید) تقدیم کنید. دادگاه حکم شایسته صادر خواهد کرد.

با توجه به پرسش برخی از خوانندگان درباره فریب در ازدواج، ابطال سند، مالکیت سند ازدواج و قرارداد اجاره ؛ مرکز مشاوره قوه قضاییه به پرسشهای مطرح شده در این باره پاسخ داده است. مخاطبان میتوانند پرسشهای حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح کنند و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها