مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده عصر امروز در تهران برگزار می‌شود

شهدای غواص در آغوش مردم

مردم تهران امروز پذیرای مهمانانی هستند که پس از سال‌ها به کشور بازگشته‌اند و با حضورشان، موجی از احساسات و معنویت را در میان هموطنانمان برانگیخته‌اند. مهمانان امروز مردم تهران همان غواصان و خط‌شکنانی هستند که چندی قبل پیکرشان در عراق تفحص شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
کد خبر: ۸۰۸۵۶۹

تعداد این شهیدان که مربوط به عملیات کربلای 4 هستند، 270 نفر عنوان شده بود که 175 نفر از آنها غواص هستند و تعداد زیادی از این شهیدان از سوی رژیم بعث عراق، با دستان بسته زنده به گور شده بودند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اطلاعیه‌ای از آحاد ملت شریف ایران اسلامی برای شرکت در آیین تشییع شهدای تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس دعوت کرد.

بر اساس این اطلاعیه، مراسم تشییع این شهیدان ساعت 16 امروز از محل مجلس شورای اسلامی، میدان بهارستان به سوی معراج شهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: همزمانی کشف و تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام و مظلوم دفاع مقدس و آکنده شدن عطر شهادت و معنویت در کشورمان در ایام سرنوشت‌ساز مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5، این پیام را به جهانیان می‌دهد که همچنان ایثار، شهادت و شهامت سرلوحه و الگوی حرکت و مقاومت مردم غیور ایران زمین در مقابله با تجاوزات و زیاده‌خواهی‌های دولت‌های استکباری خواهد بود.‌

مراسم شب وداع نیز شب گذشته در محل دانشگاه تهران و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی برگزار شد.

تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم

در همین حال رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی به منظور برگزاری آیین تشییع پیکرهای 270 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مسیرهای منتهی به میدان بهارستان خبر داد.

سرهنگ مراد مرادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پلیس راهور تهران بزرگ به منظور تامین نظم و ایمنی و تسهیل حضور شرکت‌کنندگان در آیین تشییع پیکرهای پاک و مطهر این شهدا، محدودیت‌های ترافیکی را از ساعت 15 سه‌شنبه (امروز) از معابر شمال، جنوب، شرق و همچنین خیابان اکباتان منتهی به میدان بهارستان اعمال می‌کند.

وی تصریح کرد: برهمین اساس و به منظور اجرای محدودیت‌های ترافیکی درنظر گرفته شده، نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت 13 و 30 دقیقه در سطح خیابان‌ها و معابر مسیر برگزاری آیین تشییع شهدا مستقر خواهند شد.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، آیین تشییع پیکرهای پاک شهدا از ساعت 16 در ضلع شرقی میدان بهارستان روبه‌روی درب غربی مجلس آغاز می‌شود.

سرهنگ مرادی افزود: پس از اجرای آیین تشییع در میدان بهارستان از ساعت 18 کاروان شهدا از خیابان جمهوری تقاطع استانبول، خیابان فردوسی، میدان امام خمینی(ره)، پایانه شهید فیاض بخش، خیابان وحدت اسلامی و در نهایت خیابان بهشت به سوی معراج شهدا حرکت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها