سینما در سیما

فضیلت فراموشی

کرامتی، یک جایزه جهانی و نلسون ماندلا

مهتاب کرامتی، بازیگر سینمای ایران و فیلم‌هایی چون بیست، آلزایمر و فرزند چهارم، در حالی بتازگی جایزه بهترین بازیگر زن چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ایماجین ایندیا را دریافت کرد که حضورش به عنوان راوی مستند نلسون ماندلا هم قطعی شده است.
کد خبر: ۸۰۵۹۹۰

به گزارش جام‌جم، در آیین اختتامیه این رویداد سینمایی، هیات داوران جایزه بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی در فیلم «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی به مهتاب کرامتی تقدیم کرد.

در این جشنواره، به همت بنیاد سینمایی فارابی، بخشی ویژه به مروری بر فیلم‌های سینمایی داریوش مهرجویی اختصاص یافته بود که درنهایت بازی کرامتی در فیلم «اشباح» این کارگردان موردتوجه هیات داوران قرار گرفت و او شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر زن دانسته شد. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ایماجین ایندیا به مدت دو هفته در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد. اما این تنها خبر جدید درباره این بازیگر نیست و او بتازگی به عنوان راوی در مستندی درباره نلسون ماندلا هم حضور داشته است. این بازیگر که به عنوان سفیر صلح یونیسف هم فعالیت می‌کند، به‌عنوان گوینده، پروژه مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه» را همراهی خواهد کرد. مرحله اول تصویربرداری این فیلم مستند، آذرسال گذشته در شهرهای پورتوریا، ژوهانسبورگ و روستای کونو آفریقای جنوبی (محل خاکسپاری ماندلا، رئیس‌جمهور فقید آفریقای جنوبی) به انجام رسید، سپس گروه تولید برای ادامه تصویربرداری راهی آمریکا شد تا با ادوین بردسانگ یکی از ستاره‌های سیاهپوست موسیقی آمریکا و دوست صمیمی ماندلا گفت‌وگو کند.

طبق هماهنگی‌های انجام شده گروه سازنده، قرار است طی ماه‌های پیش رو، پاپ فرانسیس، فیدل کاسترو (رهبر سابق کوبا) و مورگان فریمن (بازیگر سیاهپوست سینمای هالیوود) جلوی دوربین پروژه مستند « نلسون ماندلا، برای همیشه» بروند و درباره ماندلا سخن بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها