بارسلونایی‌ها بیشترین نماینده را در بین برترین‌های این فصل لالیگا دارند

تند و آتشین مثل خود لالیگا

در هفته‌ای که گذشت، بارسلونا برای پنجمین بار در هفت سال اخیر، قهرمان لالیگا لقب گرفت، آن هم در حالی که فقط 2 امتیاز با رقیب دیرینه خود رئال‌مادرید فاصله داشت.
کد خبر: ۸۰۵۱۷۹

این فصل از رقابت‌های لالیگا با رقابت مثلث بارسلونا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید شروع شد. خیلی طول نکشید که همه متوجه شدند اتلتیکومادرید به عنوان قهرمان فصل گذشته، فروغ فصل گذشته را ندارد؛ بنابراین باز هم مثل بیشتر اوقات رئال‌مادرید و بارسلونا را باید به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کرد. اما با وجود سلطه این دو تیم بر لالیگا، نمی‌توان تمام ستاره‌های آن را منحصر به این دو رقیب دانست؛ هر چند نگاهی به فهرست برترین بازیکنان این فصل لالیگا نشان می‌دهد بارسلونا و رئال‌مادرید بیشترین نمایندگان را در این فهرست دارند بخصوص بارسلونا که عنوان قهرمانی فصل را هم یدک می‌کشد. لالیگا تکنیکی‌ترین لیگ فوتبال اروپاست و ستاره‌های حاضر در این لیگ به اندازه خود لالیگا تند و آتشین هستند. در ادامه به ستاره‌های برتر این فصل از رقابت‌های لالیگا نگاهی می‌اندازیم.

کلودیو براوو (بارسلونا)

سنگربان 32 ساله و شیلیایی بارسلونا در این فصل فقط 19 گل دریافت کرد تا جایزه برترین دروازه‌بان فصل را کسب کند. زمانی که تابستان سال گذشته باشگاه بارسلونا در یک انتقال پر سر و صدا، مارک آندره تراشتگن آلمانی را از مونشن‌گلادباخ به خدمت گرفت، کسی تصور نمی‌کرد براوو در برابر این دروازه‌بان جوان‌تر از خود شانسی برای ورود به ترکیب بارسلونا داشته باشد؛ اما نه‌تنها چنین نشد، بلکه وی برترین دروازه‌بان فصل لقب گرفت. او حالا شماره یک مطمئن بارسایی‌هاست و می‌تواند تا سال‌ها همانند ویکتور والدس (دروازه‌بان سابق بارسلونا) به حفاظت از دروازه قهرمان این فصل لالیگا بپردازد.

جرارد پیکه (بارسلونا)

پیکه دوباره به بهترین فرم فوتبالی خود برگشته است. پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناامید کننده، او در این فصل دوباره به همان روزهای خوب خودش برگشت و ثابت کرد همچنان یکی از بهترین مدافعان جهان است. مدافع مرکزی بارسلونا در این فصل برای تیمش 5 بار موفق به گلزنی شد؛ البته پیکه فصل را بد آغاز کرد و نیمکت‌نشین شد‌، اما جایگاه خود را در ترکیب بارسلونا به مرور پیدا کرد.

نیکولاس اوتامندی (والنسیا)

این دفاع مرکزی و 28 ساله والنسیا در خط دفاعی تیمش برای مهاجمان لالیگایی، یک صخره بود. اوتامندی، ملی‌پوش آرژانتینی والنسیا، فصل 2015ـ2014 را خیلی خوب پشت سر گذاشت و با تیمش به مقام چهارم لالیگا رسید. او بدون شک بهترین بازیکن تیمش هم در فصل جاری به شمار می‌رفت. اوتامندی هم‌اکنون مشتریان زیادی از سراسر اروپا دارد و احتمالا والنسیا را ترک می‌کند.

سرخیو بوسکتس (بارسلونا)

این هافبک، فقط بازیکنی برای مهار توپ‌های هوایی نیست. او هافبک فوق‌العاده‌ای است که تاکتیک اعمال شده لوئیس انریکه (سرمربی بارسلونا) را اجرا کرد و بیشترین تاثیر را برجا افتادن این تاکتیک در بارسلونا داشت. بوسکتس یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان در فصل 2015ـ2014 بود. بارسلونا قهرمانی این فصل خود را تا حد زیادی مرهون اوست.

ایوان راکیتیچ (بارسلونا)

ایوان راکیتیچ نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که باعث شد خط هافبک بارسلونا در فصل 2015ـ2014 بسیار قوی شود. یار سابق سویا که فیزیک بدنی خوبی هم دارد با بازیسازی خود، لیونل مسی را در خط حمله به بهترین شکل تغذیه کرد. او در این فصل 5 مرتبه برای تیمش موفق به گلزنی شد.

خامس رودریگوئز (رئال‌مادرید)

آقای گل جام جهانی 2014 برزیل که تابستان گذشته از موناکو به رئال‌مادرید پیوست، در نخستین فصل حضور خود دراین باشگاه حضور موثری از خود بر جای گذاشت. خامس در این فصل 29 مرتبه برای رئال‌مادرید به میدان رفت و 13 گل زد. خامس البته به عنوان یک مهاجم در خط هافبک، فعالیت زیادی داشت و شاید به همین دلیل بود که شمار گل‌های زده او در این فصل از عدد 13 بالاتر نیامد. از سویی او کل زمستان را به دلیل مصدومیت از دست داد.

سرخیو راموس (رئال‌مادرید)

سرخیو راموس، بی‌چون و چرا رهبر خط دفاعی رئال‌مادرید است. راموس در فصل 2015ـ2014 یکی از ارکان رئال‌مادرید به شمار می‌رفت. نقش اساسی و بسیار تاثیرگذار او در رئال‌مادرید وقتی ثابت شد که رئال در غیبت او به اتلتیکومادرید باخت تا به این ترتیب واگذار کردن جام این فصل لالیگا به بارسلونا از همان زمان آغاز شود.

 

کریستیانو رونالدو (رئال‌مادرید)

کریس در ششمین فصل حضور خود در فوتبال اسپانیا فصل 2015 ـ 2014 را بدون کسب هیچ جامی با رئال‌مادرید به پایان برد، اما این ستاره پرتغالی کفش طلای فوتبال اروپا را برای چهارمین بار در دوران فوتبالی‌اش کسب کرد. رونالدو روی هم رفته 48 گل زد تا گلزن بی‌چون و چرای لالیگا باشد. او رکورد هشت هت تریک در یک فصل را از خود بر جای گذاشت. آخرین هت تریک او هفته آخر لالیگا مقابل ختافه رقم خورد.

کارلوس باکا (سویا)

ستاره کلمبیایی سویا در فصل 2015ـ2014 یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت و 20 گل زد. او بسیار تلاش کرد تیمش جزو 4 تیم نخست قرار بگیرد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یابد؛ اما در پایان اینچنین نشد و سویا به مقام پنجمی لالیگا رضایت داد. سویا بتازگی اعلام کرده به هیچ عنوان قصد فروش این مهاجم کلمبیایی را ندارد.

لیونل مسی (بارسلونا)

لیونل مسی در فصل 2015ـ2014 دوباره به بهترین شکل ممکن خود برگشت. 43 گل لالیگایی اودر کنار 18 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش از او بازیکنی ساخت که هم تمام‌کننده است و هم خلاق و گلساز. او در تیم لوئیس انریکه، بزرگ‌ترین برگ برنده بود. او تمام نمی‌شود.

آنتونیو گریژمان (اتلتیکومادرید)

آنتونیو گریژمان، وقتی تابستان سال گذشته با 30 میلیون یورو از رئال سوسیه‌داد به اتلتیکومادرید پیوست، چشم‌ها را به خود خیره کرد؛ اما این هافبک فرانسوی هنگامی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بسرعت به یکی از مردان کلیدی دیه‌گو سیمئونه تبدیل شد و 22 گل برای تیمش به ثمر رساند تا اتلتیکو، لیگ را با مقام سوم تمام کند.

سایت گل / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها