بارها شده برای خرید کفش راهی مغازه ها و پاساژ های شهر می شویم. از طبقه همکف تا طبقه هفتم، از سر خیابان تا انتهای آن تک تک مغازه را نگاه می کنیم. بلاخره مدلی ، رنگی ، شکلی توی بازار پیدا می شود که دل ما را بدست بیاورد.
کد خبر: ۸۰۲۹۹
ولی معمولا کفش ها راحت نیستند چون استاندارد نیستند.
چون برای سلامت پا طراحی نشده اند. چون برای سود بیشتر از کیفیت مواد کم شده و...
اما کفش خوب شرایطی دارد. کفش باید دارای پنجه پهن با قابلیت ارتجاعی بالا باشد. بخش میانی نیز دارای قوس باشد که به راحتی بر روی کف پا نشسته و قسمت پاشنه نیز حالت ارتجاعی داشته که به راحتی فشارهای وارده بر پاشنه پا را بگیرد.
اصلا سراغ کفش های نوک تیز نروید چون باعث انحراف در انگشتان پا می شوند.سعی کنید بطور مداوم از کفش هایی که فاقد پشتی هستند و با یک بند به پا متصل می شوند استفاده نکنید چون به علت فشار بر روی تاندون آشیل سبب تحریک این تاندون شده که دردناک شدن پاشنه پا را به دنبال دارد.
پاشنه بیش از 2سانتیمتر را باید برای کفش نامناسب دانست ، در این صورت فشار زیادی بر روی سینه پا وارد و سبب دردناک شدن سینه پا می شود و پاشنه نرم در کفش ها نیز سبب وارد شدن فشار به پاشنه پا می شود. در هنگام خرید به جنس کفش دقت کنید.
بهتر است جنس رویه کفش از چرم مصنوعی و یا طبیعی باشد. پا نباید در کفش عرق کند درغیر این صورت محیط بسیار مناسبی را برای رشد قارچها فراهم می کنید.
میخچه، تغییر شکل پا، کمردرد، خستگی زودرس و درد ساق پا و زانو را باید از عوارض کفش نامناسب دانست.

کیوان مافی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها