دور جدید گفت وگوهای کارشناسی فردا در وین آغاز می شود

برخی منابع: راه رسیدن به توافق جامع هسته ای سخت شده است

در میزگرد «مشق غیرت» مطرح شد

به طرف مقابل بی‌اعتمادیم

نشست خبری «مشق غیرت؛ بازرسی و بازجویی ممنوع» با محور حمایت از تیم مذاکره‌کننده، تبیین توافق خوب و تاکید بر عدم بازجویی از دانشمندان و بازرسی از مناطق نظامی با حضور محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد توکلی و علیرضا زاکانی نمایندگان تهران در مجلس، محمدسعید احدیان و مهدی فضائلی روزنامه‌نگار، برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۱۷۴۱

به گزارش مهر، در این نشست علیرضا زاکانی با بیان این‌که باید موضوع مذاکرات هسته‌ای را ملی ببینیم و از تیم مذاکره‌کننده به عنوان نمایندگان ملت ایران حمایت کنیم، تاکید کرد: نباید با اجازه بازرسی از دانشمندان و اماکن نظامی و اسناد، زمینه جاسوسی دشمن از خودمان را فراهم کنیم و نیز باید به موضوع تحقیق و توسعه به طور کامل توجه کنیم.

سعید احدیان، مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز در این نشست با تشریح مفاد پروتکل الحاقی، گفت: پیشنهاد ما این است که پروتکل الحاقی را همان گونه که آمریکا پذیرفته است، بپذیریم. در پروتکل مورد توافق آمریکا این شرط آورده شده است که «به استثنای آن دسته از فعالیت‌ها و موارد مرتبط با امنیت ملی ایالات متحده» بنابراین اجرای پروتکل محدود به منافع ملی آمریکا شده است.

مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی نیز در این نشست تصریح کرد: آنچه محور سخن منتقدان است رویگردانی از اصل مذاکرات نیست، اما ما به همان میزان که به مذاکره‌کنندگان خود اعتماد داریم به طرف مقابل بی‌اعتماد هستیم و نگران حیله و مکر دشمن هستیم و نباید این موضوع را فراموش کنیم. بدانیم که با دشمن فریبکار مذاکره می‌کنیم و لازم است براساس تجربه‌های قبلی خود اقدام کنیم.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این نشست تصریح کرد: مساله دغدغه‌برانگیز این است که کسانی مانند من که هیچ آشنایی به مباحث فنی مذاکرات ندارند و فقط روش برخورد طرف مقابل را مشاهده می‌کنند، این احساس را دارند که ما داریم از یک توافق خوب دور می‌شویم.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این نشست یادآور شد: یک اشتباه مسبوق به سابقه در ایران رخ داده و گروه‌های مختلفی فکر می‌کنند همه اصلاحات کشور از مسیر سیاست خارجی دنبال می‌شود. این‌که مسائل اقتصادی زمانی حل می‌شود که مسائل خارجی حل شده باشد، اساس محکمی ندارد و خودشان هم متوجه شدند که این روش اشتباهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها