اظهارات روز یکشنبه وزیر دفاع آمریکا درباره شرایط ضعیف ارتش عراق و عدم ایستادگی در برابر گروه‌های تروریستی خشم مردم و مقامات عراقی را برانگیخته است. در همین زمینه حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با اظهار تعجب از اظهارات وزیر دفاع آمریکا در قبال مبارزه بغداد علیه تروریسم، گفت اطلاعات اشتباه به وی داده شده است.
کد خبر: ۸۰۱۶۸۷

روز یکشنبه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در اولین واکنش به سقوط رمادی در استان الانبار عراق وضع ضعیف ارتش عراق را دلیل اشغال این شهر توسط داعش دانست. وی در مصاحبه با شبکه سی.‌ان.‌ان گفت: ظاهرا آنچه اتفاق افتاد این است که نیروهای عراقی اراده‌ای برای نبرد از خود نشان ندادند. در حقیقت، آنها بسیار بیشتر از نیروهای دشمن بودند؛ با این حال نتوانستند بجنگند. العبادی در پاسخ به این اظهارات در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی یادآور شد: کارتر از عراق بسیار حمایت کرده است و مطمئن هستم اطلاعات غلط به وی داده شده است. وی در عین حال به مردم این کشور اطمینان داد شهر رمادی را بزودی بازپس می‌گیرند.

روز گذشته نیروهای داوطلب مردمی عراق از آغاز عملیات «لبیک یا رسول الله ۲» برای پاکسازی مناطق باقیمانده از شمال تکریت و همچنین جنوب‌غرب شهر سامرا به سمت رمادی خبر دادند. در ادامه این خبر آمده بود این عملیات همچنین شامل جنوب غرب سامرا به سمت شهر رمادی می‌شود. از سوی دیگر منابع امنیتی در استان الانبار از پیشروی‌ نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی و نیروهای عشایر در شرق رمادی خبر دادند. علی داوود، رئیس شورای منطقه الخالدیه عنوان کرد: نیروهای امنیتی منطقه خالدیه و شهر حبانیه در شرق رمادی را تحت کنترل دارند و این منطقه امن شده و خطر داعش از آن دور شده است. در همین حال نیروی هوایی عراق با جنگنده‌های سوخو انبار بزرگ تجهیزات داعش را در شهر رمادی هدف قرار دادند که بر اثر آن این انبار سلاح منهدم شد و تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها