شناسایی علل و عوامل سقوط الرمادی

مقام ارشد رژیم صدام بازداشت شد

فرمانده سابق مرکز فرماندهی نیروهای زمینی آمریکا، سقوط 'الرمادی' به دست نیروهای داعش را تکان دهنده خواند و سخنان وزیر دفاع و معاون رییس جمهوری این کشور در این مورد را نشانه بهت و کلافگی کاخ سفید در این زمینه توصیف کرد.
کد خبر: ۸۰۲۴۳۰
سقوط الرمادی تکان دهنده و ناامید کننده بود

'ادمیرال ویلیام جیمز فالون' ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق مرکز فرماندهی نیروهای زمینی آمریکا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصرف شهر الرمادی به دست نیروهایی تروریستی داعش را 'واقعه ای تکان دهنده و ناامید کننده' توصیف کرد.

وی با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا و اعزام نیروهای آموزشی این کشور به منظور تقویت توانایی های نظامی نیروهای عراقی گفت که داوری درمورد عوامل شکست این نیروها در مقابل داعش، کار ساده ای نیست.

فالون در پاسخ به این سوال که 'آیا سقوط رمادی نشانه دیگری از شکست سیاست های آمریکا در منطقه و بخصوص در عراق است؟' گفت: این که آیا این شکست را باید به شکست سیاست های آمریکا در عراق تعبیر کرد، داوری مشکلی است اما این شکست یقینا بسیار ناامید کننده بود.

فرمانده سابق مرکز فرماندهی نیروهای زمینی آمریکا، با اشاره به سخنان هفته گذشته وزیر دفاع آمریکا که سقوط رمادی را نتیجه بی ارادگی وبی میلی نیروهای عراقی توصیف کرده بود و نیز سخنان روز گذشته جو بایدن مبنی بر قدردانی از این نیروها و حمایت کامل واشنگتن از تلاش های بغداد در این نبرد، تناقض در مواضع گردانندگان کاخ سفید و رهبران نظامی این کشور را نشانه بهت و کلافگی ناشی از این شکست دانست.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت به نظر او تنها شرط پیروزی در این نبرد، عزم قاطع دولت بغداد برای ایجاد وحدت در میان گروه های سیاسی عراق و بنای یک دولت یک پارچه از طرفی و تقویت روحیه نیروهای این کشور و دادن آموزش های لازم به آن ها از سوی دیگر است.

وی اضافه کرد: از آن جا که مصلحت های سیاسی موجب عدم تمایل اوباما به دخالت مستقیم نظامی در این بحران شده، نمی توان امیدی به اعزام نیرو به عراق داشت و در نتیجه تنها گزینه برای آمریکا، تلاش درجهت تقویت بیشتر نظامی نیروهای عراقی خواهد بود.

فالون در گفت و گوهای پیشین خود با ایرنا تصریح کرده بود حملات هوایی نیروهای آمریکایی برای مقابله با داعش به تنهایی رویکرد موفقی نبوده و با اشاره به خطراتی که نیرومند تر شدن این گروه تروریستی در عراق و سوریه دربردارد، اعزام نیروی زمینی به عراق را شرط پیروزی دراین نبرد دانسته بود.

وی به این نکته نیز اشاره کرده بود که حتی حضور نیروهای زمینی آمریکا در عراق بدون حمایت و کمک کشورهای منطقه، تضمینی برای از میان بردن این بحران نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها